خانهاخبار
اپل موزیک کلاسیک احتمالا به زودی عرضه می‌شود

اپل موزیک کلاسیک احتمالا به زودی عرضه می‌شود

کدهای کشف شده در نسخه دوم بتای iOS 16.4 خبر از عرضه قریب‌الوقوع اپل موزیک کلاسیک می‌دهند.
۱۴۰۱/۱۲/۱۲

اپلیکیشن Apple Music Classical که اپل اولین بار در هنگام خرید سرویس موسیقی کلاسیک Primephonic آن را معرفی کرد، با توجه به کدهای یافت شده در نسخه بتای iOS 16.4، به احتمال قوی در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

کدهای موجود در این نسخه بتا نشان می‌دهند که گوش دادن به اپل موزیک کلاسیک، برای کاربرانی میسر خواهد بود که برنامه استاندارد اپل موزیک را داشته باشند. در چارچوب MusicKit آمده است: «برای گوش دادن به اپل موزیک کلاسیک، باید اپل موزیک را نصب کنید».

image

 

در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از برنامه کلاسیک اپل موزیک در iOS 16.4 وجود ندارد، اما این بدان معنا نیست که در نسخه بتای بعدی یا با عرضه iOS 16.4 عرضه نشود.

اپل ابتدا در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که این سرویس موسیقی کلاسیک سال آینده یا در همان سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد، اما این اتفاق رخ نداد. این تجربه جدید موسیقی کلاسیک در سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی نشد و اپل دیگر هیچ اطلاعاتی را در مورد اینکه چه زمانی ممکن است این برنامه عرضه شود، ارایه نکرد.

اپل وعده داده است که اپل موزیک کلاسیک یک برنامه اختصاصی موسیقی کلاسیک جدا از اپل موزیک باشد، اما خبر امروز این موضوع روشن می‌کند که اپل موزیک کلاسیک نیاز به نصب اپل موزیک دارد.

این اولین باری نیست که در یک بروزرسانی iOS 16 به اپل موزیک کلاسیک اشاره می‌شود. برای مثال در iOS 16.3 دیدیم که عبارت «Open In Apple Music Classical» در کدهای این نسخه اضافه شده بود و همچنین در کد دیگری در وب سایت رسمی اپل به این ویژگی اشاره شده است.

مشخص نیست که  چرا اپل اینقدر عرضه اپل موزیک کلاسیک را به تعویق می‌اندازد و اگرچه همچنان نشانه‌هایی از آن را می‌بینیم، هنوز در مورد اینکه آیا این برنامه در آپدیت بعدی iOS 16 یعنی iOS 16.4 موجود خواهد بود یا خیر تردید وجود دارد و چه بسا عرضه این سرویس به iOS 17 موکول شود!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)