خانهاخبار
آیفون ۱۴ پرو جایزه بهترین گوشی سال را از آن خود کرد

آیفون ۱۴ پرو جایزه بهترین گوشی سال را از آن خود کرد

به رسم هر سال پس از اتمام رویداد MWC، برندگان جایزه GLOMO در حوزه‌های مختلف معرفی شدند که در این خبر قرار است به حوزه دستگاه‌ها بپردازیم.
۱۴۰۱/۱۲/۱۲

نمایشگاه MWC در این هفته به پایان رسید و به دنبال آن دریافت کنندگان جوایز Global Mobile Awards یا همان GLOMO شامل اپل، تی سی ال و موتورولا مشخص شدند. این جوایز هر ساله در چندین دسته مختلف از جمله فن‌آوری‌های موبایل، کالاهای تمام دیجیتال، دستگاه‌ها، تکنولوژی برای زندگی بهتر و رهبری دولتی اهدا می‌شود. اما مطلب امروز ما فقط در خصوص جوایز دسته «دستگاه‌ها» است.

image

 

در رده اول جایزه بهترین گوشی هوشمند به آیفون  ۱۴ پرو تعلق گرفت و پس از این دستگاه رده‌های بعدی عبارت هستند از: گوگل پیسکل ۷ پرو، ناتینگ فون (۱)، سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۴ و سامسونگ گلکسی زد فولد ۴.

در زیر بیانیه وب سایت مربوطه را در خصوص این جایزه مشاهده می‌کنید:

جایزه بهترین گوشی هوشمند، ترکیبی از عملکرد برجسته، نوآوری و رهبری است که از طریق ارزیابی گوشی‌های هوشمند موجود در بازار طی دوره ژانویه ۲۰۲۲ تا دسامبر ۲۰۲۲ توسط تحلیلگران مستقل، روزنامه‌نگاران و اینفلوئنسرهای برجسته جهان تعیین شده است.

برای نوآوری در دستگاه‌ها، اپل دوباره با SOS اضطراری خود از طریق ماهواره برنده شد. رویداد معرفی آیفون ۱۴ اپل به دنیا نشان داد که می‌توان از ماهواره‌ها برای برقراری ارتباط در مواقع ضروری بدون نیاز به سخت افزار خاصی استفاده کرد.

جالب اینجاست که بلافاصله پس از آن، T-Mobile هم شراکت خود را با SpaceX برای پر کردن مناطق کور در آمریکا که با تجهیزات قدیمی امکان‌پذیر است، آغاز کرد و از طرف دیگر مدیاتک اعلام کرد که چیپست‌های آینده‌اش از اتصالات داده ماهواره‌ای پشتیبانی خواهند کرد. سایر دستگاه‌های در نظر گرفته شده برای این جایزه هم گوگل تنسور ۲، کوالکام اسنپدراگون و سنسور دوربین IMX989 تعیین شده بودند.

در موضوع ارتباطات ماهواره‌ای، این جایزه نیز به یک دستگاه مرتبط با ماهواره اعطا شد. جایزه «بهترین نمایش» به موتورولا Defy Satellite Link تعلق گرفت. این دستگاه با استفاده از تراشه سیلیکونی مدیاتک، از بلوتوث برای ارتباط با گوشی هوشمند استفاده می‌کند و می‌تواند پیام‌های SMS را به هر جایی که دید واضحی از آسمان دارید ارسال کند.

image

 

در این حوزه هم دستگاه‌های دیگر نامزد این جایزه عبارت هستند از: آنر مجیک Vs، سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا، و اوپو فایند N2 فلیپ. در این بخش جایزه بر اساس بهترین محصولات نمایشی داوری خواهد شد و توسط گروهی منتخب از داوران به صورت فیزیکی در نمایشگاه در نظر گرفته خواهد شد. این جایزه به طور مستقیم در غرفه سازمان برنده اهدا می‌شود و به طور جداگانه در مراسم اصلی جایزه GLOMO شرکت داده می‌شود.

اگر می‌خواهید سایر دستگاه‌های برنده جایزه GLOMO را در حوزه‌های مختلف ببینید، روی این لینک کلیک کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

فاطمه

۱۴۰۲/۶/۲۴
دلم ايفون ميخواد? نميدونم بگيرم

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۱/۱۲/۱۲
با مِهر و احترام.
بنده از همان بَدوِ معرفی آیفون(در شهریورماه‌) کامنتی را در ستایش آیفون ۱۴ "پرو" نوشتم. با این مضمون که نسخه‌ی پرو بهترینه و بقیه را با تکیه بر کُمدی، نقد کردم(پرومکس و استاندارد و ..).
هنوزم کامنتم هست با قریب به ۹۰ لایك.
اشاره داشتید که این انتخاب از سوی تحلیلگران مستقل، روزنامه‌نگاران و اینفلوئنسرهای برجسته جهان، صورت گرفته!
بله یکی از "تحلیلگران مستقل" بنده‌ی حقیر هستم که سالها در همین جی‌اس‌ام قلم زدم✍???
قطعاً به کامنت‌های اینجانب که حُکم "رفرنس" رو دارن توجه ویژه شده، از سوی داوران محترم رویداد مذکور