خانهاخبار
با ۹ قابلیت جدید اندروید آشنا شوید

با ۹ قابلیت جدید اندروید آشنا شوید

گوگل امروز در طی رویداد MWC از قابلیت‌های جدید اندروید رونمایی کرد.
۱۴۰۱/۱۲/۸

در حال حاضر، کنگره جهانی موبایل (MWC) سال ۲۰۲۳ در شهر بارسلونا اسپانیا در حال برگزاری است و در طی هفته‌ جاری باید منتظر رونمایی از محصولات جدید برندهای مختلف دنیای فناوری باشیم. با این وجود، رویدادهای معرفی ویژگی‌های سیستم عامل اندروید گوگل همیشه یکی از جذاب‌ترین بخش‌های رویداد MWC بوده است. حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، گوگل از ۹ ویژگی جدید برای نسخه‌های مختلف اندروید رونمایی کرده است. در واقع، این قابلیت‌های تازه و کاربری برای همه کاربران اندرویدی عرضه می‌شود و همه نسخه‌های این سیستم عامل محبوب این ویژگی‌های نرم‌افزاری را دریافت خواهند کرد. 

قابلیت‌های جدید اندروید 

قابلیت‌هایی که از امروز (۲۷ فوریه) در دسترس قرار خواهند گرفت:

  • زوم صفحات در مرورگر کروم: قبلا اگر کاربر قصد داشت صفحه‌ای در کروم را زوم کند، کل صفحه به صورت یکپارچه بزرگنمایی می‌شد و به مانند یک تصویر ثابت ابعاد آن تغییر پیدا می‌کرد. به لطف این قابلیت جدید، کاربر قادر است با زوم انگشتی متون، ویدئوها و تصاویر را بزرگ کند و در این حالت ابعاد صفحه نیز تغییر پیدا نمی‌کند و طرح‌بندی آن ثابت می‌ماند. قابلیت زوم جدید کروم تا ۳۰۰ درصد امکان بزرگنمایی دارد. البته برای کاربران امکان تعیین سطح زوم پیش‌فرض نیز فراهم آورده شده است.

  • حذف نویز در گوگل میت: این قابلیت به طور پیش‌فرض در گوشی‌ها و تبلت‌های زیادی وجود دارد ولی حالا محصولات بیشتری از ویژگی کارآمد بهره خواهند برد. قابلیت حذف نویز قادر است تا در حین تماس نویزها و صدای اطراف کاربر را به طور کامل حذف کند. این قابلیت برای کسانی مناسب است که قصد دارند در محیط‌های شلوغ مانند فرودگاه و کافی‌شاپ‌ها به تماس‌های صوتی و تصویری بپردازند. 

image
  • حاشیه‌نویسی فایل‌های PDF در گوگل درایو:‌ قابلیت جدید اندروید به کاربران این امکان را می‌دهد تا در نرم‌افزار گوگل درایو و به وسیله انگشت یا قلم هوشمند به حاشیه‌نویسی برای فایل‌های PDF بپردازند. همچنین کاربر قادر است متون را هایلایت کند تا کسانی که آن فایل را می‌خوانند به آسانی متن موردنظر را پیدا کنند. 

  • ترکیب‌های جدید Emoji Kitchen: در حال حاضر،‌ قابلیت Emoji Kitchen صفحه کلید Gboard امکان ترکیب ایموجی‌های مختلف را فراهم ساخته است ولی با بروزرسانی جدید گوگل ترکیب‌های بیشتری به این قابلیت اضافه خواهد شد.
image

قابلیت‌هایی که هنوز زمان عرضه آن‌ها مشخص نیست ولی گوگل وعده داده است به زودی در دسترس قرار می‌گیرند:

  • اتصال سریع در کروم‌بوک‌ها:‌ به لطف قابلیت مفید، کاربر می‌تواند دستگاه‌های مختلف را به آسانی به کروم‌بوک خود متصل کند. برای مثال، ایربادهای کاربر به آسانی و با لمس یک کلید به کروم‌بوک متصل می‌شوند. اگر ایرباد از قبل با گوشی سینک شده باشد، دیگر حتی نیازی به راه‌اندازی آن برای کروم‌بوک نیست و به طور خودکار به لپتاپ وصل می‌شوند. 
  • ویجت جدید Google Keep: کاربر می‌تواند در صفحه هوم اسکرین و با ویجت جدید نوت‌های Google Keep نوشته‌های خود را مدیریت کند و یا لیست برنامه روزمره خود را کنترل کند. 
image
  • انیمیشن‌های جدید Tap to pay: زمانی که کاربر از طریق برنامه Google Wallet گوشی اندرویدی خود از قابلیت Tap to pay استفاده کند، انیمیشن‌های جدید پرداخت موفق را تایید می‌کنند. 
  • نوت‌های Google Keep در WearOS: اگر ساعت هوشمند کاربر از سیستم عامل WearOS 3.0 به بالا بهره می‌برد،‌ نوت‌های Google Keep و دیگر قابلیت‌های مربوط به آن در صفحه اصلی واچ فیس قابل دسترسی است. 
  • حالت‌های تصویری و صوتی جدید برای WearOS: با استفاده از این قابلیت جدید، کاربر می‌تواند از صدای مونو به جای صدای استریو بهره ببرد. حالت‌های تصویری نیز شامل ویژگی‌های تصحیح رنگ و Graysacle می‌شود.  

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)