خانهاخبار
تلاش اپل برای تولید محصولات انقلابی در حوزه مراقبت‌های بهداشتی

تلاش اپل برای تولید محصولات انقلابی در حوزه مراقبت‌های بهداشتی

اپل جاه‌طلبی‌های زیادی در حوزه مراقبت‌های بهداشتی دارد و ادامه فعالیت‌های این شرکت می‌تواند برای سلامت انسان‌ها بسیار مفید باشد.
۱۴۰۱/۱۲/۹

 تأثیر اپل بر دنیای امروز قابل انکار نیست. بر اساس آمارهای موجود، از زمان شروع به کار این شرکت تاکنون بیش از 2.2 میلیارد آیفون در جهان فروخته شده و این گوشی‌های هوشمند تحولاتی جدی در بازار تلفن همراه ایجاد کرده‌اند. این تحولات تنها به حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری محدود نمی‌شود، آیفون توانست یک فرهنگ جدید را در میان جوامع جا بیندازد که بر اساس آن، مردم تلفن‌های همراه را به عنوان بخشی از بدن انسان تلقی می‌کردند به طوری که بدون وجود تلفن همراه دچار احساس سردرگمی و فقدان می‌شوند.

image

 

این شرکت در گذر زمان پا را بسیار فراتر از تولید آیفون گذاشته و یک اکوسیستم کامل از برنامه‌ها و نرم‌افزارها ایجاد کرده است که توجه هر مخاطب عادی یا حرفه‌ای را به خود جلب می‌کند. به طور خاص، اپل پیشرفت‌های زیادی در حوزه تولید سخت‌افزارهای مرتبط با حوزه مراقبت‌های بهداشتی داشته است.

یکی از برجسته‌ترین دستاوردهای این شرکت، یک مینی محصول با قابلیت الکتروکاردیوگرام (ECG) (گرفتن نوار قلب) است. این محصول فعالیت الکتریکی قلب شما را می‌سنجد، ضربان قلبتان را بررسی می‌کند و اپلیکیشن آن با بررسی این داده‌ها وضعیت سلامت قلب شما را اعلام می‌کند. این آزمایش می‌تواند نشان دهد که آیا دریچه‌های بالایی و پایینی قلب متناسب با ریتم عمل می‌کنند یا نه.

نشریه فوربس می‌نویسد: «الکتروکاردیوگرام یکی از پرکاربردترین آزمایش‌ها در بخش اورژانس بیمارستان‌ها است. ارزش این آزمایش باورنکردنی است، زیرا به طور بالقوه می‌تواند وجود انواع مشکلات قلبی را مشخص کرده و بیمار را آگاه کند. در حقیقت، این محصول یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین سخت‌افزارهای تولید شده توسط اپل در حوزه مراقبت‌های بهداشتی است.»

اپل جاه‌طلبی‌های زیادی در حوزه مراقبت‌های بهداشتی دارد. این شرکت یک اکوسیستم کامل در این حوزه ایجاد کرده و آن‌ را از طریق « health app» مدیریت می‌کند. این برنامه اطلاعات مهمی شامل سوابق سلامتی، داروها، نتایج آزمایش‌های پزشکی، فعالیت‌های ورزشی، ساعات خواب و وضعیت تناسب اندام را از طریق آیفون، حسگرهای داخلی اپل واچ، دستگاه‌های ساخت شرکت‌های دیگر که با اپل سازگار شده و هلث کیت‌ها جمع‌آوری کرده و مهم‌تر از همه با رمزنگاری این اطلاعات را نگه‌داری می‌کند.»

بر اساس گزارش‌ها، اپل در یکی از آخرین تلاش‌های خود برای توسعه سخت‌افزارها در حوزه بهداشتی، یک ابزار پایش مداوم گلوکز و قند خون را طراحی کرده که بر خلاف سیستم‌های سنتی نیاز به فرو کردن سوزن مخصوص در انگشت ندارند. این پیشرفت مهم می‌تواند برای بسیاری از کسانی که به بیماری قند مبتلا هستند، نجات بخش باشد.

حضور و فعالیت‌های اپل در حوزه مراقبت‌های بهداشتی یک فرصت همکاری مهم برای بسیاری از شرکت‌ها در حوزه بهداشت و درمان، بیمارستان‌ها، پزشک‌ها و شرکت‌های بیمه است.

اپل در سال‌های گذشته به ویژه پس از شیوع بیماری کووید 19 هم اقدامات قابل توجهی در حوزه مراقبت‌های بهداشتی داشت و از محصولات جدیدی نظیر حسگر تشخیص میزان اکسیژن خون در اپل واچ رونمایی کرد تا نشان دهد برنامه‌های زیادی برای توسعه فعالیت‌ها و پیشرفت در این حوزه دارد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)