خانهاخبار
سری آیفون ۱۵ پرو احتمالا در کانفیگ حافظه رم ۸ گیگابایتی نیز عرضه خواهد شد

سری آیفون ۱۵ پرو احتمالا در کانفیگ حافظه رم ۸ گیگابایتی نیز عرضه خواهد شد

مدل‌های پرو سری آیفون ۱۵ با بهبودهای فراوانی مانند دوربین پریسکوپی و حافظه رم بالاتر همراه خواهد بود.
۱۴۰۱/۱۲/۳

به تازگی گزارشی منتشر شده است که ادعا می‌کند حافظه رم نسخه‌های پرو سری آیفون ۱۵ افزایش پیدا خواهد کرد. در این گزارش که توسط وبسایت MacRumors به اشتراک گذاشته شده است ذکر شده است حجم و مشخصات فنی حافظه رم دو گوشی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس بهبود خواهد داشت. در این راستا، انتظار می‌رود عملکرد پردازشی نسل بعدی پرچمدار‌های پرمیوم اپل با پیشرفت چشمگیری همراه شود و قابلیت‌های جدیدی نیز به این دو دستگاه اضافه شود.

image

آیفون ۱۴ پرو

در حالی که در این گزارش به جزئیات افزایش حافظه رم سری آيفون ۱۵ پرو به طور دقیق اشاره نشده است، به نظر می‌رسد نسخه‌های پرو سری آيفون ۱۵ به حافظه رم ۸ گیگابایتی مجهز خواهند شد که در مقایسه با حافظه رم ۶ گیگابایتی سری آيفون ۱۴ بهبود نسبتا خوبی محسوب می‌شود. با توجه به این موضوع، عملکرد پردازشی دو گوشی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس احتمالا بهینه‌تر خواهد شد. به علاوه، این گزارش ادعا می‌کند حافظه رم آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس احتمالا افزایش نخواهد داشت. 

این گزارش اذعان داشته است که اپل احتمالا برای نسخه‌های استاندارد و پلاس سری آیفون ۱۵ از حافظه رم سریع‌تر LPDDR5 بهره خواهد برد. در حال حاضر، آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس از حافظه رم LPDDR4X استفاده می‌کنند در حالی که آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس از حافظه رم LPDDR5 برخوردار هستند. اگر این شایعه درست باشد، عملکرد پردازشی نسخه‌های معمولی سری آیفون ۱۵ بیشتر از قبل مشابه نسخه‌های پرو خواهد بود. 

image

رندر آیفون ۱۵ پرو

شایان ذکر است که ترکیب حافظه رم بالاتر و تراشه قدرتمند A17‌ بایونیک باعث می‌شود تا سری آیفون ۱۵ پرو به یکی از قدرتمندترین پرچمدارهای بازار بدل شود. اخرین بار که اپل سری آيفون را با بروزرسانی حافظه رم عرضه کرد در معرفی سری آیفون ۱۲ پرو با حافظه رم ۶ گیگابایتی بود. حالا بعد از سه سال احتمالا بار دیگر شاهد افزایش حافظه رم سری آیفون خواهیم بود. 

در نهایت باید اشاره کرد که اخیرا تصاویر رندری جدیدی از آیفون ۱۵ پرو منتشر شده است که فریم خمیده‌تر آن را نشان می‌دهند. با این تغییر طراحی، در دست گرفتن پرچمدار اپل راحت‌ار از گذشته خواهد بود. به علاوه، سری آيفون ۱۵ برای اولین بار با درگاه USB-C عرضه خواهد شد که البته برخی از شایعات ادعا کرده‌اند عملکرد این درگاه محدود خواهد شد. در مجموع، به نظر می‌رسد سری آيفون ۱۵ محصولی قدرتمند با بهبودهای فراوان خواهد بود که بار دیگر در جلب توجه کاربران موفق خواهد شد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)