خانهاخبار
One UI 5.1 عمر باتری برخی گوشی‌های سامسونگ را کاهش می‌دهد

One UI 5.1 عمر باتری برخی گوشی‌های سامسونگ را کاهش می‌دهد

اخیرا برخی کاربران گزارش داده‌اند که رابط کاربری جدید سامسونگ، عمر باتری دستگاه آن‌ها را کمتر کرده است.
۱۴۰۱/۱۱/۳۰

همه کاربران از سرعت انتشار One UI 5.1 توسط سامسونگ، بسیار تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. این بروزرسانی در هفته گذشته منتشر شد و نقشه راه انتشار One UI 5.1 سامسونگ نشان می‌دهد که تا اوایل ماه مارس (مصادف با اواسط ماه اسفند)، این بروزرسانی در اختیار تمامی دستگاه‌های واجد شرایط قرار خواهد گرفت.

image

 

معمولا زمانی که بروزرسانی‌ها به سرعت انجام شود، کاربران با برخی مشکلات مواجه می‌شوند. به نظر می‌رسد این اتفاق با One UI 5.1 برای برخی از کاربران، به خصوص آن‌هایی که دستگاه‌های سری گلکسی اس ۲۲ را دارند رخ داده است. به گزارش آن‌ها، عمر باتری دستگاهشان با One UI 5.1 کاهش یافته است.

شاید هنوز زمانش نرسیده که گوشی خود را به One UI 5.1 بروزرسانی کنید

اخیرا گزارش‌های متعددی در انجمن‌های رسمی سامسونگ و سایر شبکه‌های احتماعی مانند Reddit درباره کاش قابل توجه عمر باتری دستگاه‌ها پس از بروزرسانی آن‌ها به One UI 5.1 منتشر شده است. همچنین چندیین نفر از کاربران با وب‌سایت Sam Mobile تماس گرفته و مشکلات مشابهی را گزارش دادند. مشکلی که به نظر می‌رسد بیشتر بر روی دستگاه‌های سری گلکسی اس ۲۲ و سری گلکسی اس ۲۱ تاثیر می‌گذارد. همچنین یکی از کاربران اشاره کرده که دستگاه او پس از این بروزرسانی، با حرارت بیشتری همراه می‌شود.

اکنون کاملا مشخص نیست که چه چیزی باعث کاهش عمر باتری در این دستگاه‌ها می‌شود. شکی نیست که One UI 5.1 باعث این موضوع شده است، زیرا این دستگاه‌ها پیش از بروزرسانی، به خوبی کار می‌کردند. همچنین شخصی در رسانه Reddit اشاره کرد که استفاده صفحه‌کلید سامسونگ از باتری پس از One UI 5.1، به شدت افزایش یافته است. شاید دلیل اصلی این مشکل، همین موضوع باشد. پشتیبانی چت زنده سامسونگ نیز، پیشنهاد داده که حافظه cache و داده‌های صفحه‌کلید سامسونگ را پاک کنید و سپس دستگاه را مجددا راه‌اندازی کنید.

به خاطر داشته باشید که با این کار، هر زبان یا سفارشی‌سازی که انجام داده بودید، پاک خواهد شد. همچنین شما به راحتی می‌توانید از صفحه‌کلید دیگری استفاده کرده تا ببینید این مشکل حل خواهد شد یا خیر. سامسونگ در حال حاضر این باگ را تأیید نکرده است، اما به سختی می‌توان باور کرد که این شرکت اطلاعی از این مشکل نداشته و در حال حاضر برای رفع آن کار نمی‌کند.

image

تصویری از الگوی مصرف باتری گوشی‌های سامسونگ پس از بروزرسانی به One UI 5.1

اگر شما دستگاه خود را به رابط کاربری One UI 5.1 بروزرسانی کرده‌اید، به خصوص اگر دارای سری گلکسی اس ۲۲ بوده، آیا با چنین مشکلی مواجه شده‌اید؟ تجربیات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Peyman

۱۴۰۱/۱۲/۱
باسلام بنده نیز بعد اپدیت وان یو ای 5برای گوشی خود سامسونگ اس 20اف ای اگزینوس هست انجام دادم گوشی منم نسبت به قبل بیشتر داغ میکنه وباطری زیاد مصرف میکنه به خصوص بالای گوشی واطراف دوربین داغ میشه کسی راه حلش رو پیدا کرد خواهشن مارو در جریان بذاره