خانهاخبار
تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۷۲۰۰ برای گوشی‌های میان‌رده معرفی شد

تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۷۲۰۰ برای گوشی‌های میان‌رده معرفی شد

تراشه جدید شرکت مدیاتک بر پایه فرآیند ۴ نانومتری توسعه داده شده است و از دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند.
۱۴۰۱/۱۱/۲۷

مدیاتک امروز با معرفی تراشه جدیدی یک سخت‌افزار جدید به سری تراشه‌های میان‌رده خود اضافه کرد که از مشخصات فنی قبلا توجهی بهره می‌برد. تراشه جدید این برند تایوانی دایمنسیتی ۷۲۰۰ نام دارد که عمدتا بر پایه ویژگی‌های مربوط به گیمینگ و عکاسی توسعه داده شده است. 

طبق اعلام رسمی مدیاتک، تراشه دایمنسیتی ۷۲۰۰ توسط شرکت TSMC توسعه داده شده است که از فرآیند ساخت ۴ نانومتری بهره می‌برد. تراشه دایمنسیتی ۹۲۰۰ نیز از فرآیند ساخت مشابه‌ای بهره می‌برد که در مقایسه با تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ بهبود قابل توجهی محسوب می‌شود. این تراشه هشت هسته‌ای از دو هسته کورتکس A715 با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتزی و شش هسته کورتکس A510 برخوردار است. برای پردازش تسک‌های گرافیکی، دایمسنیتی ۷۲۰۰ به پردازنده گرافیکی مالی G610 MC4 مجهز شده است. 

image

دایمنسیتی ۷۲۰۰ همچنین با نمایشگر فول اچ‌دی پلاس با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی نیز سازگار است که از فناوری‌های مختلفی مانند دالبی HDR و محتوای HDR10 پلاس پشتیبانی می‌کند. به لطف فناوری HyperEngine 5.0 مدیاتک،‌ تراشه دایمنسیتی ۷۲۰۰ از نرخ سایه‌زنی متغیر برپایه هوش مصنوعی بهره می‌برد که عملکرد قدرتمندی در رندر تکسچرهای بازی‌های مختلف خواهد داشت. به علاوه، تراشه جدید مدیاتک از حافظه داخلی UFS 3.1 و حافظه رم LPDDR5 پشتیبانی می‌کند. 

پردازنده سیگنال تصاویر ۱۴ بیتی دایمسنیتی ۷۲۰۰ از قابلیت فیلمبرداری 4K در حالت HDR و دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند و همچنین قادر است دو ویدئو فول اچ‌دی را به صورت همزمان ضبط کند. با بهره‌گیری از APU، قابلیت‌های بهبود کیفیت تصویربرداری مبتنی بر هوش مصنوعی و بهبود مصرف انرژی نیز برای تراشه دایمنسیتی ۷۲۰۰ فراهم آورده شده است. در بخش اتصالات، دایمنسیتی ۷۲۰۰ از شبکه 5G‌ زیر ۶ گیگاهرتز، قابلیت دو سیم‌کارت، وای‌فای 6E و بلوتوث نسخه ۵٫۳ پشتیبانی می‌کند. 

image

در نهایت باید اشاره کرد که تراشه دایمنسیتی ۷۲۰۰ در گوشی‌هایی که سه‌ماهه اول سال جاری میلادی عرضه می‌شوند به کار خواهد رفت. البته در حال حاضر مشخص نیست کدام یک از برندهای تولید‌کننده گوشی‌های هوشمند از این تراشه جدید بهره خواهند برد و باید منتظر اعلام رسمی این برندها برای کسب اطلاعات دقیق‌تر باشیم. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)