خانهاخبار
One UI 5.1 در سری گلکسی اس ۲۳ فضای ۶۰ گیگابایتی مصرف نخواهد کرد

One UI 5.1 در سری گلکسی اس ۲۳ فضای ۶۰ گیگابایتی مصرف نخواهد کرد

گزارشی جدید نشان می‌دهد One UI 5.1 تنها ۲۵ گیگابایت را در سری گلکسی اس ۲۳ مصرف خواهد کرد.
۱۴۰۱/۱۱/۲۴

چند روز پیش، گزارشی توسط رسانه Ars Technica منتشر شد که سری گلکسی اس ۲۳ به دلیل bloatware و برنامه‌های غیرضروری، فضای ۶۰ گیگابایتی را مصرف خواهد کرد. با این حال، این خبر نادرست بود، زیرا جدیدترین گوشی‌های سامسونگ این فضا را صرف نرم‌افزار خود نخواهند کرد.

image

 

برخی از کاربران گلکسی اس ۲۳ اسکرین‌شات‌هایی از برنامه My Files ارسال کردند که نشان می‌داد سیستم عامل (با برچسب System) ۶۸ گیگابایت (یا حتی بیشتر) از فضای ذخیره‌سازی را در گلکسی اس ۲۳ اولترا ۵۱۲ گیگابایتی مصرف می‌کرد. با این حال، My Files به صورت پیش‌فرض مجوز دسترسی به این بخش را ندارد، بنابراین فضای ذخیره‌سازی اشغال شده توسط سیستم عامل شامل برنامه‌های از پیش نصب شده و برنامه‌های نصب شده توسط کاربر است که در بخش System جمع‌آوری شده است.

حجم زیادی از حافظه داخلی صرف تبدیل واحد ذخیره‌سازی می‌شود

حتی پس از حذف کردن برنامه‌های نصب شده توسط کاربر در فضای ذخیره‌سازی، برنامه My Files همچنان می‌گوید که بیش از ۵۰ گیگابایت توسط System اشغال شده است. این به آن دلیل است که سامسونگ سعی می‌کند تفاوت بین فضای ذخیره‌سازی تبلیغ شده و ظرفیت واقعی دستگاه را جبران کند. همانطور که می‌دانید، هنگام خرید یک حافظه، تمامی ظرفیت آن را دریافت نخواهید کرد. این به آن دلیل است که انسان‌ها و دستگاه‌ها، فضای ذخیره‌سازی را در واحدهای متفاوتی محاسبه می‌کنند. برای مثال زمانی که یک حافظه ۱ ترابایتی خریداری می‌کنید، تنها می‌توانید از حدود ۹۳۱ گیگابایت آن استفاده کنید. همچنین در خرید یک حافظه ۵۱۲ گیگابایت، تنها ۴۷۷ گیگابایت آن در دسترس است.

بنابراین در گلکسی اس ۲۳ اولترا ۵۱۲ گیگابایتی، ظرفیت ذخیره‌سازی واقعی این دستگاه ۴۷۷ گیگابایت است و حدود ۳۵ گیگابایت آن، در تبدیل واحدها از دست رفته است. سامسونگ تصمیم گرفته که فضای ذخیره‌سازی از دست رفته را به بخش سیستم اضافه کند. از این روی، فضای ذخیره‌سازی واقعی System ۲۵ گیگابایت بوده و برای جبران فضاهای از دست رفته در تبدیل واحد، سامسونگ عدد ۶۰ گیگابایت را در آنجا قرار داده که متشکل از ۳۵ گیگابایت از دست رفته و ۲۵ گیگابایت سیستم عامل و رابط کاربری است. همچنین در گذشته چندین شکایت دسته‌جمعی علیه برندهای هارد دیسک وجود داشته و اکنون تمامی شرکت‌ها، از همین الگو برای تبلیغ فضای ذخیره‌سازی گوشی خود استفاده می‌کنند.

بنابراین باید گفت فضای ذخیره‌سازی واقعی که توسط سیستم عامل و رابط کاربری در سری گلکسی اس ۲۳ اشغال می‌شود، حدود ۲۵ الی ۳۰ گیگابایت بوده و گزارش برخی رسانه‌ها مبنی بر اشغال حافظه ۶۰ گیگابایتی اشتباه است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)