خانهاخبار
سونی اکسپریا ۱ مارک ۵ را در تصاویر رندری باکیفیتی تماشا کنید

سونی اکسپریا ۱ مارک ۵ را در تصاویر رندری باکیفیتی تماشا کنید

پرچمدار موردانتظار سونی با مشخصات فنی قابل توجه ولی طراحی آشنا همراه خواهد بود.
۱۴۰۱/۱۱/۲۳

همانطور که شایعات قبلی ادعا کرده‌اند، سونی قرار است برای سال ۲۰۲۳ میلادی از پرچمدار جدیدی موسوم به اکسپریا ۱ مارک ۵ رونمایی کند که یکی از محصولات موردانتظار سال جاری میلادی محسوب می‌شود. انتظار می‌رود پرچمدار سونی در زمینه عملکرد سخت‌افزاری و قابلیت‌های نرم‌افزاری بهبود قابل توجهی داشته باشد. حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، رندرها جدیدی از سونی اکسپریا ۱ مارک ۵ در دسترس کاربران قرار گرفته است که طراحی این گوشی قدرتمند را نشان می‌دهد. 

image

طبق این تصاویر رندری که توسط افشاگر برجسته به نام OnLeaks و با همکاری وبسایت GreenSmartPhones به اشتراک گذاشته شده است، سونی اکسپریا ۱ مارک ۵ احتمالا از زبان طراحی مشابه نسل قبلی خود یعنی اکسپریا ۱ مارک ۴ بهره خواهد برد. در این راستا، به نظر می‌رسد سونی از طراحی سری پرچمدار خود رضایت کامل دارد و تنها هرساله تغییرات جزئی را در ظاهر پرچمدارهای خود وارد می‌کند. با این وجود، انتظار می‌رود گوشی موردانتظار سونی با بهبودهای زیادی در زمینه مشخصات فنی همراه شود. 

image

اکسپریا ۱ مارک ۵ از همان طراحی کشیده با حاشیه نمایشگر اندک نسخه‌های قبلی برخوردار خواهد بود که ظاهری یک‌دست و مدرن به آن بخشیده است. به علاوه، دوربین سلفی این گوشی نیز که احتمالا سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است نیز در حاشیه بالای نمایشگر جای گرفته است. برجسته‌ترین تفاوت طراحی بین اکسپریا ۱ مارک ۵ و اکسپریا ۱ مارک ۴ مربوط به ماژول دوربین این دو گوشی می‌شود. در ماژول دوربین پرچمدار سونی حالا سنسورهای دوربین به صورت عمودی و بدون هیچ فاصله‌ای در زیر هم و همراه با فلاش LED قرار گرفته‌اند. 

image

بخش بالایی بدنه سونی اکسپریا ۱ مارک ۵ نیز جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون قرار دارد در حالی که بخش پایین میزبان درگاه USB-C خواهد بود. دیگر کلید‌های فیزیکی پرچمدار سونی شامل کلید پاور ادغام شده با سنسور اثر انگشت، شاتر دوربین و کلید‌های کنترل حجم صدا می‌شود. همچنین ظاهرا ابعاد سونی اکسپریا ۱ مارک ۵ برابر با ۱۶۱ در ۶۹٫۳ در ۸٫۵ میلی‌متر خواهد بود. با توجه به این تصاویر، انتظار می‌رود اکسپریا ۱ مارک ۵ در رنگ بنفش روانه بازار شود. 

image

در نهایت باید اشاره کرد که این افشاگر ضمن انتشار رندرهای اکسپریا ۱ مارک ۵ پرده از برخی از مشخصات فنی این پرچمدار نیز برداشته است. در این راستا، شایعه شده است که پرچمدار سونی به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو با حافظه رم ۱۶ گیگابایتی مجهز خواهد بود. منبع تغذیه این سخت‌افزار نیز باتری ۵۰۰۰ میلی‌امپر ساعتی خواهد بود. پنل جلویی اکسپریا ۱ مارک ۵ نیز میزبان نمایشگر ۶٫۵ اینچی خواهد بود. دوربین سه‌گانه این گوشی نیز احتمالا شامل سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود. شایعات مختلف ادعا کرده‌اند که اکسپریا ۱ مارک ۵ در ماه فوریه سال جاری معرفی خواهد شد و قیمت آن نیز در رده گوشی‌های پرمیوم پرچمدار رقابتی خواهد بود. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

میثم

۱۴۰۱/۱۱/۲۷
یادش بخیر، سونی تو ایران خیلی طرفدار داشت

محمد

۱۴۰۱/۱۱/۲۴
آقا ترو مولا دوباره گوشی های سونی را وارد کنید و نمایندگی هاشو بزنید