خانهاخبار
گلکسی اس ۲۳ در مقابل آیفون ۱۴؛ رقابت پرچمداران ارزان‌قیمت

گلکسی اس ۲۳ در مقابل آیفون ۱۴؛ رقابت پرچمداران ارزان‌قیمت

در این مقاله به مقایسه نسخه‌های استاندارد خانواده‌های گلکسی اس ۲۳ و آیفون ۱۴ خواهیم پرداخت.
۱۴۰۱/۱۱/۲۵

به تازگی شرکت سامسونگ در مراسم آنپکد از جدیدترین سری پرچمدار خود، یعنی گلکسی اس ۲۳ رونمایی کرد. این سری که شامل ۳ دستگاه گلکسی اس ۲۳، گلکسی اس ۲۳ پلاس و گلکسی اس ۲۳ اولترا بوده، با دوربین‌های جدید، اصلاحات جزئی و نسخه اورکلاک شده تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بروز شده است.

image

 

از میان این ۳ دستگاه، گلکسی اس ۲۳ مقرون‌به‌صرفه‌ترین گوشی است، اما این به آن معنا نیست که سطح پایین دارد. این گوشی دارای دوربین‌های سه‌گانه، دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی ارتقا یافته، باتری بزرگ‌تر و پردازنده جدیدتر است.

با توجه به اینکه به آیفون ۱۴ و گلکسی اس ۲۳ اکنون پرچمداری ارزان‌قیمت برای شرکت‌های اپل و سامسونگ به شمار می‌روند، در این مقاله به مقایسه این ۲ دستگاه خواهیم پرداخت.

مقایسه کوتاه گلکسی اس ۲۳ و آیفون ۱۴:

  • از نظر وزن و اندازه مشابه.
  • از لحاظ امنیت بیومتریک، آیفون ۱۴ دارای فیس آیدی و گلکسی اس ۲۳ دارای حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر اولترا سونیک است.
  • گلکسی اس ۲۳ دارای دوربین تله فوتو با زوم اپتیکال ۳ برابری است، در حالی که آیفون ۱۴ دوربینی دوگانه دارد.
  • نمایشگر گلکسی اس ۲۳ دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است، در حالی که این رقم در آیفون ۱۴ به ۶۰ هرتز می‌رسد.
  • گلکسی اس ۲۳ دارای درگاه USB-C است، در حالی که آیفون مجددا از پورت لایتنینگ استفاده کرده است.

 

گلکسی اس ۲۳ در مقابل آیفون ۱۴: طراحی و کیفیت نمایشگر

image

گلکسی اس ۲۳ در مقابل آیفون ۱۴

پنل‌های AMOLED سامسونگ در طی سال‌های اخیر، کیفیت خوبی را از خود نشان داده و باعث شده سامسونگ کار سختی برای بهبود نمایشگر گلکسی اس ۲۳ داشته باشد. برای همین این شرکت حداکثر روشنایی گلکسی اس ۲۳ را افزایش داده و از ۱۵۰۰ نیت، به ۱۷۵۰ نیت رسانده است. این عدد باعث می‌شود که در اولین رقابت، آیفون ۱۴ با حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت شکست بخورد. اما به طور کلی، محتوای این ۲ دستگاه در زیر نور مستقیم خورشید کاملا قابل مشاهده بوده و از استاندارد HDR پشتیبانی می‌کنند.

گفتنی است که خانواده آیفون ۱۴ اپل نیز از پنل‌های OLED در بخش نمایشگر بهره می‌برند. اما جالب است بدانید که اکثر این پنل‌های توسط سامسونگ ساخته می‌شوند. بنابراین کیفیت ساخت آن‌ها با یکدیگر یکسان بوده، اما نمایشگرهای اپل مطابق با نیازهای این شرکت تنظیم شده است. همچنین سامسونگ چند کالیبراسیون متفاوت رنگی به شما داده تا میان رنگ‌های تقویت شده، رنگ‌های واقعی و رنگ‌های رام شده انتخاب کنید، در حالی که کالیبراسیون استاندارد تنها گزینه آیفون‌های اپل است.

به طور کلی، نمایشگرهای هر ۲ دستگاه فوق‌العاده به نظر رسیده و تنها فلسفه‌های هر برند باعث ایجاد وجه تمایز میان آن ۲ می‌شود. سامسونگ به شما اجازه می‌دهد تنظیمات را کمی دستکاری کنید، در صورتی که اپل آن را «همانطور که باید» تنظیم کرده است.

image

گلکسی اس ۲۳ در مقابل آیفون ۱۴

سایر ویژگی‌ها، مانند تنظیم خودکار تراز سفیدی نمایشگر، در جفت دستگاه‌ها موجود است. بنابراین باعث می‌شود نمایشگر گلکسی اس ۲۳ و آیفون ۱۴ به جسمی لذت‌بخش برای نگاه تبدیل شوند.

به نظر می‌رسد سامسونگ از قطر ۶.۱ اینچی نمایشگر و نسبت تصویر 19.5:9 راضی بوده، برای همین گلکسی اس ۲۳ مانند نسل قبل خود این مشخصات را حفظ کرده است. آیفون ۱۴ نیز از همین قطر و نسبت تصویر برخوردار است. لازم به ذکر بوده در بخش تراکم پیکسلی، نمایشگر آیفون ۱۴ دارای ۴۶۰ پیکسل در هر اینچ است، در حالی که این رقم در گلکسی اس ۲۳ به ۴۲۵ پیکسل می‌رسد. البته که این موضوع، چیزی نیست که باعث نگرانی کاربران شود.

image

گلکسی اس ۲۳ در مقابل آیفون ۱۴

در مورد طراحی نیز، گلکسی اس ۲۳ دچار تغییراتی جزئی شده است. پنل پشتی این دستگاه اکنون کاملا صاف شده و با حذف جزیره دوربین، لنزها به طور مستقیم روی پنل پشتی سوار شده‌اند. در پنل جلویی نیز، گلکسی اس ۲۳ همچنان دارای همان حفره همیشگی برای تعبیه شدن دوربین سلفی بوده و آیفون ۱۴ نیز، مانند چند نسل قبل خود ناچ را حفظ کرده است.

دلیل استفاده اپل بر استفاده مکرر از ناچ نیز، به کار بردن فیس آیدی به عنوان یک حسگر امینتی و احراز هویت کاربر بوده و هنوز هیچ حسگر را زیر نمایشگر قرار نداده است. فیس آیدی اپل در ۴ سال گذشته با بهبودهای زیادی همراه شده و اکنون بسیار سریع و دقیق است. سامسونگ همچنین ترجیح داده که به حسگرهای اثر انگشت زیر نمایشگر خود پایبند باشد، زیرا فناوری اولترا سونیک نیز دارای سرعت بهبود خوبی بوده است. این سنسورها اکنون می‌توان انگشت‌ها را حتی در زمانی خیس بودن تشخیص دهند و بی انصافی نیست اگر بگوییم سنسورهای اولترا سونیک سامسونگ بهترین در بین تمامی رقبایشان است!

image

گلکسی اس ۲۳ در مقابل آیفون ۱۴

آیفون ۱۴ همچنان از فناوری شارژ بی‌سیم مگ سیف پشتیبانی می‌کند. حلقه آهنربایی پشت این دستگاه به گوشی اجازه می‌دهد تا از لوازم جانبی هوشمند مختلف و پاوربانک‌های مغناطیسی استفاده کند.

از سوی دیگر، گلکسی اس ۲۳ دارای یک پورت USB-C برای شارژ سیمی و انتقال داده بوده و از فناوری شارژ بي‌سیم نیز بی‌بهره نیست. البته مغناطیس این دستگاه تنها برای شارژ به کار رفته و هیچ لوازم جانبی مغناطیسی نمی‌تواند به آن بچسبد.

 

گلکسی اس ۲۳ در مقابل آیفون ۱۴: عملکرد و نرم‌افزار

image

گلکسی اس ۲۳ در مقابل آیفون ۱۴

زمانی که کوالکام از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ رونمایی کرد، همه از اعداد بزرگ این چیپست متحیر شدند. ۳۵ درصد عملکرد سریع‌تر و ۴۰ درصد بازده انرژی بهتر. اکنون تمامی اعضای خانواده گلکسی اس ۲۳ دارای نسخه‌ای ویژه از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بوده و شاید بتوان گفت این ارقام برای پرچمداران سامسونگ حتی بهتر است.

اما آیفون ۱۴، از نظر پردازنده کمی عقب مانده و همچنان از تراشه نسل قبل استفاده می‌کند. در حالی که نسخه‌های پرو سری آیفون ۱۴ از تراشه A16 بایونیک استفاده می‌کنند، نسخه‌های استاندارد این خانواده از پردازنده A15 بایونیک سال گذشته که یک هسته گرافیکی اضافه‌تر دارد برخوردارند. اما لازم به ذکر است که A15 بایونیک تراشه قدرتمندی بوده و آی او اس ۱۶ این گوشی، از نظر پردازشی فقدانی ندارد.

image

مقایسه تراشه‌های گلکسی اس ۲۳ و آیفون ۱۴ در بنچمارک‌های مختلف

سامسونگ همچنین اندازه محفظه بخار خنک‌کننده را افزایش داده تا مشکل داغ شدن دستگاه کمتر باشد. در تست‌های بنچمارک 3DMark که در تصویر بالا دیدیم، می‌توان دید که گلکسی عملکرد خوبی را داشته و پردازنده‌های اپل بالاخره از نظر قدرت پردازشی، رقیبی پیدا کرده‌اند.

اکنون مجددا به بخشی از مقایسه سامسونگ و اپل رسیدیم که کاملا به سلیقه بستگی دارد؛ بخش نرم‌افزار. آیفون‌ها همچنان از سیستم عامل اختصاصی خود یعنی آی او اس استفاده کرده و اکوسیستمی قوی را دارا بوده که کاربران وفادار خود را دارد. از طرفی دیگر، رابط کاربری One UI در گلکسی انعطاف‌پذیرتر بوده، زیرا از قابلیت‌ها مولتی تسکینگ برخوردار بوده و گزینه‌های شخصی‌سازی زیادی را شامل می‌شود.

البته می‌توان گفت افرادی که گلکسی اس ۲۳ کوچک و ۶.۱ اینچی را انتخاب می‌کنند، احتمالا توجهی به مولتی تسکینگ ندارند. با این حال، رابط کاربری One UI تمایل داشته تا این قابلیت را به کاربران عرضه کند.

سامسونگ همچنین دارای رابط DeX بوده که بسیار فوق‌العاده است. زیرا اگر دستگاه را به یک مانیتور، ماوس یا کیبورد خارجی متصل کنید، می‌توانید با یک رابط کاربری دسکتاپ که از گوشی شما تغذیه می‌کند کار کنید. همچنین با این رابط، می‌توانید دستگاه را به یک لپ‌تاپ قدیمی متصل کرده و اجازه دهید گلکسی شما کنترل نمایشگر آن را به دست بگیرد.

همچنین سامسونگ قول داده که ۴ سال بروزرسانی اصلی اندروید را برای گوشی‌های پرچمدار خود ارائه کند. این به آن معنا بده که گلکسی اس ۲۳ که با اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.0 راه‌اندازی می‌شود، با اندروید ۱۷ و رابط کاربری One UI 9 به پایان خواهد رسید. اما این چند سال همیشه دیدیم که آیفون همیشه از بروزرسانی نرم‌افزاری بهتری برخوردار است. گوشی‌های اپل اغلب ۵ سال و گاها تا ۶ سال از بروزرسانی نرم‌افزاری برخوردار می‌شوند. این گوشی با آی او اس ۱۶ راه‌اندازی شده و تعجب‌برانگیز نیست که در سال ۲۰۲۷، آی او اس ۲۱ را دریافت کند. اما به طور کل، هر دو دستگاه از نظر نرم‌افزاری تقریبا عمر یکسانی دارند.

 

گلکسی اس ۲۳ در مقابل آیفون ۱۴: دوربین

image

گلکسی اس ۲۳ در مقابل آیفون ۱۴

گلکسی اس ۲۳ دچار تغییراتی زیادی در بخش دوربین در مقایسه با گلکسی اس ۲۲ نشده است. سخت‌افزار دوربین این دستگاه همان چیزی است که در نسل قبل به کار رفت: دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید و دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم اپتیکال ۳ برابری. اما خوشبختانه دوربین سلفی این گوشی ارتقا یافته و اکنون از ۱۰ مگاپیکسل، به ۱۲ مگاپیکسل جهش پیدا کرده است.

اما پیشرفت‌های اصلی دوربین این گوشی، وابسته به تراشه جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است. زیرا اکنون پردازش تصویری بهتری در عکس‌های این گوشی انجام می‌شود.

از سمت دیگر، آیفون ۱۴ برخلاف نسخه‌های پرو همچنان دارای دوربین ۱۲ مگاپیکسلی بوده که دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در کنار آن، ماژول دوربین دوگانه این گوشی را تکمیل می‌کند.

 

نمونه‌ عکس‌های دوربین اصلی

image

تصویر ثبت شده با دوربین اصلی گلکسی اس ۲۳

image

تصویر ثبت شده با دوربین اصلی آیفون ۱۴

image

تصویر ثبت شده با دوربین اصلی گلکسی اس ۲۳

image

تصویر ثبت شده با دوربین اصلی آیفون ۱۴

 

نمونه عکس‌های دوربین اولترا واید

image

تصویر ثبت شده با دوربین اولترا واید گلکسی اس ۲۳

image

تصویر ثبت شده با دوربین اولترا واید آیفون ۱۴

image

تصویر ثبت شده با دوربین اولترا واید گلکسی اس ۲۳

image

تصویر ثبت شده با دوربین اولترا واید آیفون ۱۴

نمونه‌ عکس‌های حالت زوم

image

تصویر ثبت شده با حالت زوم دوربین گلکسی اس ۲۳

image

تصویر ثبت شده با حالت زوم دوربین آیفون ۱۴

image

تصویر ثبت شده با حالت زوم دوربین گلکسی اس ۲۳

image

تصویر ثبت شده با حالت زوم دوربین آیفون ۱۴

با توجه به تصاویری که دیدیم، آیفون ۱۴ در این مقایسه بسیار خوب عمل کرده و باید گفت تصاویر ثبت شده توسط گلکسی، کمی سردتر است، اما جزئیات و داینامیک رنج این تصاویر بسیار خوب است. تصاویر آیفون نیز کمی بیش از حد تیز بوده و مقداری ناهموار به نظر می‌رسند. در بخش زوم نیز، آیفون به معنای واقعی حرفی برای گفتن در مقابل گلکسی اس ۲۳ ندارد.

نمونه عکس‌های حالت پرتره

image

تصویر ثبت شده با حالت پرتره دوربین گلکسی اس ۲۳

image

تصویر ثبت شده با حالت پرتره دوربین آیفون ۱۴

image

تصویر ثبت شده با حالت پرتره دوربین گلکسی اس ۲۳

image

تصویر ثبت شده با حالت پرتره دوربین آیفون ۱۴

نمونه‌ عکس‌های دوربین سلفی

image

تصویر ثبت شده با دوربین سلفی گلکسی اس ۲۳

image

تصویر ثبت شده با دوربین سلفی آیفون ۱۴

image

تصویر ثبت شده با دوربین سلفی گلکسی اس ۲۳

image

تصویر ثبت شده با دوربین سلفی آیفون ۱۴

در حالت پرتره، می‌توان گفت آیفون ۱۴ عملکرد بهتری داشته و پس‌زمینه را بهتر تار می‌کند. همچنین تصاویر آیفون ۱۴ واقعی‌تر است و مانند گلکسی اس ۲۳، چین و چروک‌ها صورت را صاف نمی‌کند.

از سوی دیگر، گلکسی دارای یک دوربین تله فوتو برای پرتره‌های بهتر و صاف‌تر است. چیزی که آیفون ۱۴ از آن بی‌بهره است، مگر اینکه به سراغ نسخه‌های پرو آن بروید.

در مورد بخش دوربین سلفی نیز، دمای رنگی هر دو دستگاه کاملا متفاوت است. اما به هر حال جزئیات و ویژگی‌های صورت به خوبی در آن‌ها به تصویر کشیده می‌شود.

 

گلکسی اس ۲۳ در مقابل آیفون ۱۴: کیفیت صدا و ویبره

image

گلکسی اس ۲۳ در مقابل آیفون ۱۴

به نظر می‌رسد سری گلکسی اس ۲۳ با کمی ارتقا در بلندگوهای خود همراه شده است. زیرا حتی گلکسی اس ۲۳ پایه نیز صدای بهتری را از خود پخش می‌کند. ممکن است این دستگاه به دلیل محدودیت‌های فیزیکی گوشی کوچک با مشکلاتی مواجه باشد، اما همچنان صدای پخش شده از آن راضی‌کننده است. در آیفون ۱۴ نیز، صدای باس بیشتر است. به طور کلی، هر دو گوشی صدای خوبی دارند، اگرچه با توجه به سبک موسیقی، صدای آیفون ممکن است کمی خشن باشد.

در بخش لرزش نیز، گوشی‌های گلکسی در چند سال گذشته با بهبودهای زیادی همراه شده‌اند. اما آیفون همچنان با موتور شگفت‌انگیز Taptic خود که در اپل واچ نیز به کار می‌رود، لرزشی بسیار عالی دارد.

 

گلکسی اس ۲۳ در مقابل آیفون ۱۴: عمر باتری و سرعت شارژ

گلکسی اس ۲۳ دارای باتری بزرگتری است. انرژی این دستگاه اکنون توسط یک باتری با ظرفیت ۳۹۰۰ میلی آمپر ساعت تأمین شده که در مقابل ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعت گلکسی اس ۲۲، پیشرفت کرده است. در کنار آن نیز، افزایش بهره‌وری انرژی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را باید در نظر داشته باشیم که باعث می‌شود عمر باتری با بهبود همراه شود.

به طور معمول نیز، آیفون‌ها در نگه داشتن شارژ بسیار فوق‌العاده عمل کرده و کارهای رایجی مانند تماشای ویدیو را به خوبی انجام می‌دهند. اما در این بخش وقتی نوبت به بازی کردن می‌رسد، نماینده اندروید بهتر عمل می‌کند، زیرا تراشه A15 بایونیک به سرعت باتری کوچک آیفون ۱۴ را خالی می‌کند.

image

گلکسی اس ۲۳ در مقابل آیفون ۱۴: مقایسه عمر باتری در سه حالت تماشای ویدیو، وب‌گردی و بازی کردن

گلکسی اس ۲۳ در مقابل آیفون ۱۴: جدول مشخصات

در ادامه مقایسه این مشخصات سخت‌افزاری این دو گوشی را خواهیم دید.

مشخصات

گلکسی اس ۲۳

آیفون ۱۴

ابعاد

۷.۶ × ۷۰.۹ × ۱۴۶.۳ میلی‌متر

۷.۸۰ × ۷۱.۵ × ۱۴۶.۷ میلی‌متر

وزن

۱۶۸ گرم

۱۷۲ گرم

نمایشگر

۶.۱ اینچ با پنل AMOLED، ابعاد تصویر ۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز

۶.۱ اینچ با پنل OLED، ابعاد تصویر ۲۵۳۲ × ۱۱۷۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز

پردازنده

نسخه اورکلاک شده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بر پایه معماری ۴ نانومتری، ۸ هسته‌ای و فرکانس ۳.۳۶ گیگاهرتز

اپل A15 بایونیک بر پایه معماری ۵ نانومتری، فرکانس ۳.۱ گیگاهرتزی، ۶ هسته به همراه پردازشگر گرافیکی

حافظه رم

۸ گیگابایت LPDDR5X

۶ گیگابایت LPDDR5

دوربین‌های پشتی

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی

دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی

دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری

دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.5

دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی با دریجه دیافراگم f/1.8

دوربین سلفی

دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی به همراه فوکوس خودکار

دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی به همراه فوکوس خودکار

ظرفیت باتری

۳۹۰۰ میلی آمپر ساعت

۳۲۷۹ میلی آمپر ساعت

سرعت شارژ

شارژ سریع ۲۵ وات سیمی

شارژ بی‌سیم ۱۰ وات

شارژ سریع ۲۰ وات سیمی

شارژ بی‌سیم ۱۵ وات

شارژ بی‌سیم ۷.۵ وات Qi

قیمت

۷۹۹ دلار

۷۹۹ دلار

 

لازم به ذکر است که اگر فناوری حافظه داخلی UFS 4.0 و فناوری حافظه رم LPDDR5X را در گلکسی اس ۲۳ می‌خواهید، باید نسخه ۲۵۶ گیگابایتی این گوشی را خریداری کنید. نسخه پایه ۱۲۸ گیگابایتی گلکسی اس ۲۳ دارای UFS 3.1 و LPDDR5 است. آیفون نیز از فناوری حافظه NVMe استفاده کرده که در مقایسه با UFS 4.0 کمی کندتر است. اما باید بدانید که سرعت هر دو آن‌ها بسیار خوب است.

 

جمع‌بندی

در این مقایسه، دو دستگاه وجود داشتند که بسیار قدرتمند و قابل اعتماد هستند. از نظر ظاهری، می‌توان گفت که گلکسی بهتر است، همچنین این گوشی نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، ماژول دوربین سه‌گانه و لنز تله فوتو با زوم اپتیکال ۳ برابری را دارا است. در سمت دیگر نیز، آیفون ۱۴ با قیمتی مشابه فاقد مشخصات ذکر شده است.

با این حال* این مقایسه فراتر از تقابل دو گوشی با یکدیگر است. هر دو شرکت‌های اپل و سامسونگ اکنون به غول‌هایی در صنعت فناوری تبدیل شده که علاوه بر گوشی‌های هوشمند، به تولید ساعت‌های هوشمند، هدفون‌های بی‌سیم، تبلت و لپ‌تاپ نیز می‌پردازند که همگی با یکدیگر کار می‌کنند.

به طور مثال، اپل دارای اکوسیستمی است که همه دستگاه‌های آن می‌توانند به طور یکپارچه با یکدیگر در ارتباط باشند. اگر ایرپاد، اپل واچ، مک‌بوک یا آیپد دارید احتمالا به سمت آیفون کشش پیدا کنید. در عین حال لازم به ذکر است که آیفون ۱۴ تفاوت چندانی با نسل قبل خود ندارد.

سامسونگ همچنین اخیرا تلاش کرده تا اکوسیستم خود را ایجاد کند. این شرکت با برنامه Smart Things کاری کرده گوشی‌های گلکسی به لوازم خانگی سامسونگ و همچنین گجت‌های پوشیدنی مانند گلکسی واچ و گلکسی بادز متصل شوند. گلکسی اس ۲۳ نیز جزو دستگاه‌هایی بوده که این قابلیت‌ها را دارا بوده و می‌تواند به تمامی وسایل ذکر شده متصل شود.

نظر شما چیست؟ با توجه به تمامی موارد که ذکر شد، کدام یک از ۲ دستگاه گلکسی اس ۲۳ و آیفون ۱۴ را انتخاب خواهید کرد؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

mt

۱۴۰۲/۲/۱۳
از هر لحاظ سامسونگ برتره

یه دوست

۱۴۰۱/۱۲/۱۰
just power iphone

نادر

۱۴۰۱/۱۲/۱
فقط آیفون همیشه بهترین هست از هر لحاظ

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۱/۱۱/۳۰
نمایشگر☜سامسونگ
شارژ دهی☜سامسونگ
طراحی برتر☜سامسونگ
قیمت‌معقول☜سامسونگ
؛؛
پُز☜آیفون

میلاد

۱۴۰۱/۱۱/۲۸
فقط ایفون ....چون بهترین گوشیه دنیاست