خانهاخبار
نسخه جدید بینگ به همراه ChatGPT در دسترس کاربران قرار گرفت!

نسخه جدید بینگ به همراه ChatGPT در دسترس کاربران قرار گرفت!

شرکت مایکروسافت به تازگی نسخه پیش نمایش موتور جستجوی بینگ به همراه هوش مصنوعی ChatGPT را در دسترس کاربران قرار داده است.
۱۴۰۱/۱۱/۱۹

شرکت مایکروسافت اعلام کرده که نسخه جدید بینگ به همراه هوش مصنوعی ChatGPT، از امروز در دسترس کاربران دسکتاپ قرار می‌گیرد. تجربه نسخه جدید بینگ، به صورت محدود بوده زیرا این سرویس فعلا در فاز اولیه قرار دارد؛ اما کاربران می‌توانند ثبت نام کرده تا در آینده نزدیک، به نسخه کامل این سرویس دسترسی پیدا کنند.

image

 

اگر به سایت Bing.com مراجعه کنید؛ امکان نمایش رابط کاربری جدید آن برای شما وجود داشته و در این صورت، می‌توانید چند جستجوی پیش فرض را انجام داده تا با قابلیت‌های نسخه جدید بینگ آشنا شوید. اگر روی یکی از این جستجو‌های پیش فرض کلیک کنید؛ وارد یک صفحه جستجوی بینگ خواهید شد که در سمت چپ آن، نتایج قرار داشته و در سمت راست نیز یک پنجره چت برای تعامل با این هوش مصنوعی قرار گرفته است.

متاسفانه، تا زمان انتشار نسخه جدید بینگ به صورت کامل، امکان پرسیدن سوال و مکالمه ادامه دار با هوش مصنوعی وجود ندارد. در حال حاضر، اگر بخواهید جستجو‌های مورد نظر خود را با بینگ انجام دهید؛ تنها رابط کاربری جدید به شما نمایش داده شده و امکان استفاده از قابلیت‌های هوشمند جدید بینگ وجود ندارد.

image

 

ثبت نام برای دسترسی کامل به نسخه جدید بینگ به همراه ChatGPT، از طریق این لینک انجام شده و به گفته مایکروسافت، اولویت با افرادی بوده که از طریق اکانت مایکروسافت خود ثبت نام کنند؛ اپلیکیشن بینگ را دانلود کرده و همچنین مرورگر اج را در کامپیوتر خود به عنوان مرورگر اصلی انتخاب کنند. اگر برای دسترسی به نسخه کامل بینگ جدید انتخاب شوید؛ مایکروسافت یک ایمیل را به شما ارسال خواهد کرد.

به گفته این شرکت، نسخه جدید بینگ تا هفته‌های آتی در دسترس میلیون‌ها کاربر قرار خواهد گرفت و آنها قصد عرضه نسخه مخصوص موبایل آن را نیز دارند. این شرکت همچنین در صفحه ثبت نام برای دسترسی به این سرویس، به بخشی از کاربرد‌های بی‌شمار آن اشاره کرده که برای مثال، می‌توان به کمک برای پخت یک غذای گیاهی برای شش نفر به همراه دسر شکلاتی و یا یافتن یک ماشین چهار چرخ محرک با شش صندلی و صفر تا صد کمتر از ۶ ثانیه اشاره کرد!

image

 

مایکروسافت برای خلق نسخه جدید بینگ، با شرکت OpenAI همکاری کرده که چت‌بات آنها یعنی ChatGPT، در چند وقت اخیر سر و صدای رسانه‌ای زیادی را به همراه داشته است. به ادعای مایکروسافت، آنها از نسل جدید مدل زبان OpenAI استفاده کرده‌اند که حتی از ChatGPT نیز قدرتمندتر است.

با استفاده از نسل جدید موتور جستجوی بینگ، کاربران می‌توانند تا ورودی‌های حداکثر ۱۰۰۰ کلمه‌ای به آن داشته و جواب‌های تهیه شده توسط هوش مصنوعی را در کنار نتایج جستجو به شکل کلاسیک دریافت کنند. مایکروسافت همچنین برای بهبود این تجربه، یک چت‌بات را نیز به بینگ اضافه کرده است.

مایکروسافت این خبر را طی رویداد رسانه‌ای خود در روز سه‌شنبه منتشر کرده و در کنار معرفی نسخه جدید بینگ، اعلام کرد که قصد عرضه یک دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی برای مرورگر اج را نیز دارد. کاربرد‌های این ابزار، بسیار گسترده بوده و برای مثال به کاربران اجازه می‌دهد تا نکات کلیدی فایل‌های پی دی اف را برایشان خلاصه کرده، در کد نویسی به برنامه نویسان کمک کند و یا حتی در فضای مجازی پست بگذارد!

 

این خبر، تنها یک روز پس از معرفی هوش مصنوعی جدید شرکت گوگل، یا همان «بارد» منتشر شد. اینطور که به نظر می‌رسد؛ مایکروسافت و گوگل در آستانه یک جنگ برای آینده بازار هوش مصنوعی هستند که به احتمال زیاد، سال‌ها به طول خواهد انجامید.

درباره نسخه جدید بینگ و کاربرد‌های تازه آن چه فکر می‌کنید؟ به عقیده شما، کدام‌یک از این شرکت‌ها موفق به پیروزی در جنگ تسخیر بازار هوش مصنوعی خواهند شد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)