خانهاخبار
سامسونگ نیروی کار خود را برای تولید تراشه‌های ۳ نانومتری افزایش می‌دهد

سامسونگ نیروی کار خود را برای تولید تراشه‌های ۳ نانومتری افزایش می‌دهد

شرکت کره‌ای قصد دارد برای تولید تراشه‌های نسل بعدی، دست به استخدام نیروهای جدید بزند.
۱۴۰۱/۱۱/۱۸

رسانه‌های کره‌ای فاش کرده که سامسونگ با کمبود استعداد برای تولید تراشه‌های ۳ نانومتری خود مواجه شده است. بر اساس این گزارش، این شرکت کره‌ای در حال جابجایی نیروی کار داخلی بوده و تیم‌هایی را در بخش تحقیق و توسعه برای فرآیند گره‌های جدید قرار داده است.

image

 

به دلیل کمبود متخصصان و مارگران محلی، سامسونگ پذیرش سفارشات فرآیندهای ریخته‌گری قدیمی ۶۵ الی ۱۳۰ نانومتری از شرکت‌های کوچک و متوسط داخلی متخصص در طراحی نیمه هادی‌ها را متوقف کرده بود.

سامسونگ تنها شرکتی نیست که با چنین مشکلی مواجه است. تقاضای زیاد برای چیپست‌های مدرن، شرکت‌های رقیب را نیز در موقعیت مشابه قرار داده است. از جمله این شرکت‌ها، می‌توان از TSMC که رهبر بازار تولید تراشه‌ها است نام برد.

شرکت‌هایی آمریکایی در ۱۰ سال آینده با کمبود ۲۷٬۰۰۰ نفری نیرو مواجه خواهند شد. همچنین در عین حال، پیش‌بینی می‌شود کمبود نیروی انسانی در چین تا سال ۲۰۲۵ به ۳۰۰٬۰۰۰ نفر برسد. لازم به ذکر است کشور کره دارای نزدیک به ۶٬۰۰۰ نفر با مدرک کارشناسی ارشد و دکترا در رشته مهندسی نیمه هادی نیاز داشته تا بتواند با تقاضا مطابقت داشته باشد.

image

تیم‌های مرکز تحقیق و توسعه در هوآسیونگ (شهری در کره جنوبی* روی بهبود عملکرد یک ویفر کار خواهند کرد. زیرا تراشه‌های نسل بعدی تقضای بالایی دارند، در حالی که فرآیند گره‌های قدیمی دیگر در بازار چندان مورد نظر نیستند.

تحلیلگران انتظار دارند که بازار تراشه‌ها تا یک سوم در ۵ سال آینده گسترش یابد. این موضوع باعث می‌شود سامسونگ به افزایش سرمایه‌گذاری در امضای قراردادهای مشارکت با دانشگاه‌های بزرگ سوق پیدا کند. با این حال، کره جنوبی با کاهش کیفیت آموزش مواجه بوده که باعث می‌شود این امر سامسونگ نیز مختل شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)