خانهاخبار
مقایسه گلکسی اس ۲۳ اولترا و آیفون ۱۴ پرو مکس؛ دوئل پرچمداران!

مقایسه گلکسی اس ۲۳ اولترا و آیفون ۱۴ پرو مکس؛ دوئل پرچمداران!

در این مقاله به مقایسه آخرین پرچمداران اپل و سامسونگ پرداخته تا نهایت قدرت این ۲ شرکت در مقابل یکدیگر را شاهد باشیم.
۱۴۰۱/۱۱/۱۸

شرکت سامسونگ اخیرا از جدیدترین سری پرچمدار خود به نام خانواده گلکسی اس ۲۳ در رویداد آنپکد که در تاریخ ۱ فوریه (مصادف با ۱۲ بهمن) برگزار شد، رونمایی کرده است. بار پردازشی این سری بر دوش نسخه پیشرفته تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است. حتی بر اساس آزمایش‌ها نیز، این تراشه توانست در آزمایش‌های گیمینگ Genshin Impact، تراشه A16 بایونیک اپل را کنار بزند.

در این مطلب، گلکسی اس ۲۳ اولترا، برترین پرچمدار کنونی سامسونگ، با طراحی جعبه‌ای، پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل اورکلاک شده و دوربین جدید ۲۰۰ مگاپیکسلی را با آیفون ۱۴ پرو مکس مقایسه کرده تا بار دیگر شاهد رقابت سامسونگ و اپل، دو غول صنعت گوشی‌های هوشمند باشیم. آیفون ۱۴ پرو مکس نیز بهترین دستگاه از سری آیفون ۱۴ بوده که نهایت قدرت اپل را به نمایش می‌گذارد.

در ادامه مقایسه‌ای از گلکسی اس ۲۳ اولترا و آیفون ۱۴ پرو مکس خواهیم دید که کفه ترازو به نوعی به سمت نماینده سامسونگ سنگینی می‌کند.

تفاوت‌های اصلی گلکسی اس ۲۳ اولترا و آیفون ۱۴ پرو مکس:

  • دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ در مقابل دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اپل
  • زوم اپتیکال ۱۰ برابری سامسونگ در برابر زوم اپتیکال ۳ برابری اپل
  • فیلم‌برداری 8K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه گلکسی اس ۲۳ اولترا
  • قلم S Pen گلکسی اس ۲۳ اولترا
  • سرعت شارژ ۴۵ واتی سامسونگ در مقابل سرعت شارژ ۲۷ واتی اپل

image

 

مقایسه گلکسی اس ۲۳ اولترا و آیفون ۱۴ پرو مکس: طراحی

در طراحی سری گلکسی اس ۲۳ اولترا، تغییراتی در مقایسه با نسل قبل وجود دارد به طوری که طراحی این گوشی جعبه‌ای‌تر شده است. همچنین گلکسی اس ۲۳ و گلکسی اس ۲۳ پلاس نیز جزیره دوربین را رها کرده و مانند نسخه‌های اولترا، لنز را به صورت مستقیم روی پنل پشتی قرار داده‌اند. آیفون ۱۴ پرو مکس نیز، بدنه بدون تغییری داشته و تنها چند رنگ جدید در رنگ‌بندی آن اضافه شده است. البته این دستگاه به خصوص برای استفاده با یک دست، بسیار سنگین است، در حالی که نمایشگر خمیده گلکسی اس ۲۳ اولترا طراحی ارگونومیک‌تری دارد.

انحنای کناری گلکسی اس ۲۳ اولترا، باعث می‌شود دست دست گرفتن و کار کردن با آن بسیار راحت‌تر از آیفون ۱۴ پرو مکس باشد. همچنین نماینده سامسونگ دارای یک قلم S Pen بوده که نه تنها در آیفون ۱۴ پرو مکس نیست، بلکه حتی اپل اصلا تمایلی نداشته تا به آیفون‌های آینده خود نیز قلم اضافه کند.

در پنل پشتی گلکسی اس ۲۳ اولترا نیز، ۳ لنز وجود داشته که به صورت مستقیم به پنل پشتی چسبیده‌اند. اما در بسیاری از گوشی‌های دیگری مانند آیفون ۱۴ پرو مکس، لنزها روی جزیره دوربین قرار گرفته تا پلی بین آن‌ها و پنل پشتی باشد.

مقایسه طراحی گلکسی اس ۲۳ اولترا و آیفون ۱۴ پرو مکس در چند نگاه

مقایسه گلکسی اس ۲۳ اولترا و آیفون ۱۴ پرو مکس: نمایشگر

اپل آیفون ۱۴ پرو مکس را به یک پنل OLED از آخرین نسل فناوری مجهز کرده است؛ پنلی که در گلکسی اس ۲۳ اولترا نیز به کار رفته است. گلکسی اس ۲۳ اولترا دارای یک نمایشگر ۶.۸ اینچی با کیفیت 1440p بوده که از دوازدهمین نسل پنل‌های OLED سامسونگ است. لازم به ذکر است که این پنل، در گلکسی زد فولد ۴ نیز استفاده شد و توانست حداکثر روشنایی نمایشگر این گوشی را به طرز عجیبی افزایش دهد؛ همانطور که استفاده آن در آیفون ۱۴ پرو مکس حداکثر روشنایی نمایشگر را به ۲۰۰۰ نیت رساند.

گلکسی اس ۲۲ اولترا تا کنون دارای بالاترین روشنایی را در میان گوشی‌های سامسونگ دارا بود. بنابراین می‌توان گفت که پنل اس ۲۳ اولترا باعث می‌شود نگاه کردن به این گوشی لذت‌بخش شود. حتی اگر در تست‌های سخت‌افزاری حداکثر روشنایی نمایشگر آیفون ۱۴ پرو مکس به ۲۰۰۰ نیت نرسد، سامسونگ تا کنون ثابت کرده که می‌تواند مانند اپل پنل‌های کالیبره شده با نمایش رنگی عالی بسازد. از سوی دیگر، هر دو دستگاه‌ها دارای نرخ نوسازی پویا از ۱ الی ۱۲۰ هرتز بوده که باعث می‌شود بتوان گفت این دو دستگاه در بخش نمایشگر برابر هستند.

مانند همیشه، پرچمدارهای سامسونگ از آخرین نسل شیشه‌های محافظتی شرکت کورنینگ استفاده می‌کنند. نمایشگر گلکسی اس ۲۳ اولترا توسط گوریلا گلس ویکتوس ۲ محافظت شده و باید در آزمایش‌ها مشخص شود که آیا می‌تواند سرامیک شیلد اپل را شکست دهد یا خیر.

مقایسه گلکسی اس ۲۳ اولترا و آیفون ۱۴ پرو مکس: قیمت

قیمت نسخه‌های مختلف گلکسی اس ۲۳ اولترا به شکل زیر است:

  • نسخه ۲۵۶ گیگابایتی: ۱۱۹۹ دلار
  • نسخه ۵۱۲ گیگابایتی: ۱۳۷۹ دلار
  • نسخه ۱ ترابایتی: ۱۶۱۹ دلار

قیمت پیکربندی‌های مختلف آیفون ۱۴ پرو مکس نیز به شرح زیر است:

  • نسخه ۱۲۸ گیگابایتی: ۱۰۹۹ دلار
  • نسخه ۲۵۶ گیگابایتی: ۱۱۹۹ دلار
  • نسخه ۵۱۲ گیگابایتی: ۱۳۹۹ دلار
  • نسخه ۱ ترابایتی: ۱۵۹۹ دلار

در حالی که قیمت نسخه پایه آیفون ۱۴ پرو مکس ۱۰۰ دلار ارزان‌تر از نسخه پایه گلکسی اس ۲۳ اولترا است، باید در نظر داشت که نماینده اپل دارای حافظه ۱۲۸ گیگابایتی در نسخه پایه است. اما هنگامی که وارد ردیف‌ها ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی شوید، مشاهده می‌کنید که قیمت‌ها در این نسخه‌ها تقریبا برابر هستند.

مقایسه گلکسی اس ۲۳ اولترا و آیفون ۱۴ پرو مکس: جدول مشخصات

در ادامه، جدول مشخصات پرچمدارهای این ۲ شرکت را روی کاغذ مشاهده خواهید کرد.

 

گلکسی اس ۲۳ اولترا

آیفون ۱۴ پرو مکس

نمایشگر

۶.۸ اینچ با پنل Dynamic AMOLED، کیفیت تصویر 1440p، ابعاد تصویر ۱۴۴۰ ×۳۰۸۰ پیکسل، تراکم پیکسلی ۵۰۰ پیکسل بر اینچ و محافظت شده توسط گوریلا گلس ویکتوس ۲

۶.۷ اینچ با پنل OLED، نرخ نوسازی متغیر ۱ الی ۱۲۰ هرتز، حداکثر روشنایی ۲۰۰۰ نیت و محافظت شده توسط سرامیک شیلد

ابعاد

۸.۹ × ۷۸.۱ × ۱۶۳.۴ میلی‌متر

۷.۶۵ × ۷۸.۱ × ۱۶۰.۸ میلی‌متر

دوربین اصلی

۲۰۰ مگاپیکسل (سنسور سامسونگ ایزوسل HP2)

۴۸ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.78

دوربین تله فوتو

۱۰ مگاپیکسل، زوم اپیتکال ۳ برابری و دریچه دیافراگم f/2.4

۱۲ مگاپیکسل، زوم اپتیکال ۳ برابری و دریچه دیافراگم f/2.8

دوربین تله فوتو دوم

۱۰ مگاپیکسل، زوم اپیتکال ۱۰ برابری و دریچه دیافراگم f/4.9

-

دوربین اولترا واید

۱۲ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2

۱۲ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2

سخت‌افزار

نسخه تقویت شده اسنپدراگون ۸ نسل ۲

تراشه اپل A16 بایونیک

حافظه رم

۸ گیگابایت و ۱۲ گیگابایت

۶ گیگابایت

فضای ذخیره‌سازی داخلی

۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت

۱۲۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت

باتری

۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

۴۳۲۳ میلی آمپر ساعت

فناوری شارژ

فناوری شارژ سریع ۴۵ واتی سیمی، فناوری شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی

فناوری شارژ سریع ۲۷ واتی سیمی، فناوری شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی

 

مقایسه گلکسی اس ۲۳ اولترا و آیفون ۱۴ پرو مکس: دوربین

یکی دیگر از زمینه‌هایی که گلکسی اس ۲۳ اولترا از رقیب خود جلوتر است، بخش سخت‌افزار دوربین است. بزرگترین ارتقایی که در گلکسی اس ۲۳ اولترا به وجود آمده، سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی ایزوسل HP2 بوده که سامسونگ به صورت انحصاری برای پرچمدار سال ۲۰۲۳ خود آماده کرده بود.

در حالی که اپل در نهایت دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی خود را کنار گذاشت و آیفون ۱۴ پرو مکس را به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی مجهز کرد، اما باید اعتراف کرد که جزئیات و وضوح این گوشی با گلکسی اس ۲۳ اولترا قابل مقایسه نیست.

در محیط‌های کم‌نور، اندازه پیکسل‌های گلکسی اس ۲۳ اولترا به ۱.۱۲ میکرومتر رسیده و به کاربر اجازه می‌دهد تصاویر ۵۰ مگاپیکسلی با دوربین خود ثبت کرده تا نور بیشتری جذب کند. همچنین گلکسی اس ۲۳ اولترا از یک حالت شب جدید رونمایی کرده که با ترکیب ۱۶ پیکسل، اندازه پیکسل‌های را به ۲.۴ میکرومتر می‌رساند؛ تصاویری که با کیفیت ۱۲.۵ مگاپیکسل ثبت خواهند شد. این سیستم به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون توجه به نور موجود، عکس‌های واضحی بگیرند.

مقایسه گلکسی اس ۲۳ اولترا و آیفون ۱۴ پرو مکس: نمونه‌های دوربین

با دیدن تصاویر نمونه‌های دوربین، توانایی بیشتر گلکسی اس ۲۳ اولترا در مقایسه با نماینده اپل نور کم بیش از پیش تأیید می‌شود. عکس‌های زوم و عکس‌های شب جایی بوده که آیفون باید به راحتی از گلکسی اس ۲۳ اولترا شکست بخورد. بنابراین نگاهی خواهیم انداخت که نمونه‌های دوربین این دو گوشی چگونه است.

دوربین اصلی، نور خوب

image

تصویر ثبت شده با دوربین اصلی گلکسی اس ۲۳ اولترا در نور خوب

image

تصویر ثبت شده با دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرو مکس در نور خوب

image

تصویر ثبت شده با دوربین اصلی گلکسی اس ۲۳ اولترا در نور خوب

image

تصویر ثبت شده با دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرو مکس در نور خوب

دوربین اصلی گلکسی اس ۲۳ اولترا جزئیات بیشتری را در مقایسه با آیفون ۱۴ پرو مکس ثبت می‌کند. نمونه‌های سامسونگ همچنین تصاویری آبی و سردتری را در مقایسه با تصاویر آیفون نشان داده که همیشه عکس‌ها را زرد و گرم‌تر می‌کند. الگوریتم‌های دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس تقریبا همیشه تصمیم گرفته که یک پله نوردهی بیشتر در مقایسه با سامسونگ داشته باشد؛ این موضوع باعث می‌شود که عکس‌های گلکسی اس ۲۳ اولترا در فرآیند کلی کمی تیره‌تر به نظر برسد. تصاویر گلکسی اس ۲۳ اولترا همچنین پس‌زمینه اطراف جسم اصلی در قاب را کمی نرم‌تر کرده، در حالی که عکس‌های آیفون ۱۴ پرو مکس صاف‌تر به نظر می‌رسند. با این حال، اگر روی نمونه‌های آیفون زوم کنید، جزئیات بلافاصله از بین می روند؛ اتفاقی که در گلکسی اس ۲۳ اولترا رخ نمی‌دهد. این موضوع نشان می‌دهد سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی داده‌های عکاسی در تصاویر را بهبود می‌بخشد.

دوربین اصلی، نور کم

image

تصویر ثبت شده با دوربین اصلی گلکسی اس ۲۳ اولترا در نور کم

image

تصویر ثبت شده با دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرو مکس در نور کم

image

تصویر ثبت شده با دوربین اصلی گلکسی اس ۲۳ اولترا در نور کم

image

تصویر ثبت شده با دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرو مکس در نور کم

زمانی که نور کم می‌شود، مزیت پیکسل مجازی گلکسی اس ۲۳ اولترا و فناوری فوکوس خودکار آن، شروع به آشکار شدن می‌کند. مناظر کم‌نور و در زمان شب در نماینده سامسونگ با داینامیک رنج بهتری ظاهر شده و جزئیات بهتری را به تصویر می‌کشد.

 

دوربین اولترا واید

image

تصویر ثبت شده با دوربین اولترا واید گلکسی اس ۲۳ اولترا در نور خوب

image

تصویر ثبت شده با دوربین اولترا واید آیفون ۱۴ پرو مکس در نور خوب

image

تصویر ثبت شده با دوربین اولترا واید گلکسی اس ۲۳ اولترا در نور خوب

image

تصویر ثبت شده با دوربین اولترا واید آیفون ۱۴ پرو مکس در نور خوب

در نمونه‌هایی با دوربین اولترا واید، اپل مجددا برتری کنتراست و دمای رنگی را انتخاب کرده است. هرچند که گلکسی اس ۲۳ والترا نیز با حفظ داینامیک رنج خوب، روشنایی یکنواخت‌تر و رنگ‌های طبیعی‌تری را به تصویری می‌کشد.

با این حال، در مناظر کم‌نور، نوردهی آیفون ۱۴ پرو مکس بیش از حد انتظار بوده و جزئیات زیادی در آن مشاهده می‌شود، به گونه‌ای که کنتراست و رنگ‌های گرم به صورت مشهودی تقویت شده‌اند.

image

تصویر ثبت شده با دوربین اولترا واید گلکسی اس ۲۳ اولترا در نور کم

image

تصویر ثبت شده با دوربین اولترا واید آیفون ۱۴ پرو مکس در نور کم

image

تصویر ثبت شده با دوربین اولترا واید گلکسی اس ۲۳ اولترا در نور کم

image

تصویر ثبت شده با دوربین اولترا واید آیفون ۱۴ پرو مکس در نور کم

سخت‌افزار و پردازشگر تصویر گلکسی اس ۲۳ اولترا همچنین از ویدیوهای روان‌تر 8K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و همچنین تصویربرداری دوگانه HDR در حالت‌های 4K و فول اچ دی پشتیبانی می‌کند. حالت HDR سامسونگ باعث می شود تا هر ۳ رنگ اصلی ترکیب شده تا عکس‌ها و ویدیوهای آن با کیفیت بهتری ظاهر شوند، اما باید گفت فیلم‌برداری آیفون ۱۴ پرو مکس نیز بی‌نظیر است. بنابراین می‌توان گفت در بخش فیلم‌برداری، انتخاب گوشی برتر کمی سخت است.

سامسونگ همچنین پاسخی به قابلیت ضبط ویدیو Action Mode اپل داده است. این ویژگی بدین‌گونه بوده که لرزش را به صورت چشم‌گیری حذف می‌کند. این قابلیت که به صورت انحصاری برای گلکسی اس ۲۳ اولترا در نظر گرفته شده، Super Steady نام دارد.

 

مقایسه گلکسی اس ۲۳ اولترا و آیفون ۱۴ پرو مکس: عملکرد سخت‌افزاری و نرم‌افزار

image

مقایسه تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با اپل A16 بایونیک

بر اساس نتایج بنچ‌مارکی، تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ می‌تواند با پردازنده A15 بایونیک که در نسخه‌های غیر پرو سری آیفون ۱۴ به کار رفت برابری کند. اما این پردازنده شاید نتواند حرف زیادی برای گفتن در مقابل تراشه A16 بایونیک اپل داشته باشد، علی‌رغم اینکه در تست‌های گیمینگ آن را شکست داده است.

با این حال، گلکسی اس ۲۳ اولترا یک نسخه سفارشی از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ دریافت کرده که سرعت کلاک آن، بیش از ۳.۲ گیگاهرتز پیش‌فرض است. بر اساس اعلام‌ها، سرعت این پردازنده ۳.۳۶ گیگاهرتز بوده و نهایتا توانسته به سرعت اپل دست پیدا کند.

image

نتایج بنچ‌مارکی مقایسه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و اپل A16 بایونیک در بخش‌های مختلف

از آنجایی که مودم 5G آیفون ۱۴ پرو مکس یک نسل قدیمی‌تر از گلکسی اس ۲۳ اولترا است، ببینیم مودم جدید X70 5G کوالکام چه ویژگی‌هایی دارد:

  • اسنپدراگون X70 قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند 5G AI Suite کوالکام، 5G با تاخیر بسیار کم کوالکام و نسل ۳ و 4X فناوری ذخیره انرژی 5G کوالکام را ارائه می‌دهد.
  • تجمع اپراتورهای sub-6 برای دستیبابی به عملکرد بی‌نظیر 5G.
  • استفاده از قدرت هوش مصنوعی برای فعال کردن سرعت‌های 5G، پوشش، تأخیر کم و بهره‌وری انرژی برای تامین انرژی لبه هوشمند متصل 5G.
  • تنها خانواده جامع مودم 5G در جهان که قادر به پشتیبانی از هر باند تجاری 5G از ۶۰۰ مگاهرتز تا ۴۱ گیگاهرتز بود و انعطاف‌پذیری را به OEMها ارائه می‌کند.
  • طراحی دستگاه‌هایی که قادر به پشتیبانی از نیازهای اپراتور جهانی هستند.
  • پشتیبانی از بند جهانی بی‌نظیر و قابلیت‌های جمیع طیف از جمله اولین تجمع حامل 4X downlink در سراسر TDD و FDD، تجمع mmWave-sub-6.
  • پشتیبانی مستقل از mmWave به MNOها و ارائه‌دهندگان خدمان اجازه می‌دهد تا خدماتی مانند دسترسی بی‌سیم ثابت و 5G سازمانی را بدون نیاز به طیف زیر ۶ گیگاهرتز استقرار دهند.
  • عملکرد و انعطاف‌پذیری بی‌نظیر لینک بالا با تجمیع حامل uplink و پشتیبانی سوییچ uplink در TDD و FDD.
  • چند سیم‌کارت واقعی 5G جهانی از جمله پشتیبانی Dual-SIM Dual-Active (DSDA) و mmWave.
  • معماری قابل ارتقا که امکان تجاری‌سازی سریع ویژگی‌های 5G را از طریق بروزرسانی‌های نرم‌افزاری فراهم می‌کند.

در بخش نرم‌افزار، گلکسی اس ۲۳ اولترا دارای سیستم عامل اندروید ۱۳ با رابط کاربری One UI 5.1 سامسونگ اجرا خواهد شد. در حالی که آیفون ۱۴ پرو مکس با آی او اس ۱۶ اجرا شده و این دو سیستم عامل، بسیار از یکدیگر متفاون است. بنابراین بخش نرم‌افزار، یک بخش کاملا سلیقه‌ای است.

 

مقایسه گلکسی اس ۲۳ اولترا و آیفون ۱۴ پرو مکس: عمر باتری و سرعت شارژ

در حالی که آیفون ۱۴ پرو مکس عمر باتری بسیار خوبی دارد، اما عمر باتری سری گلکسی اس ۲۳ نیز به دلیل استفاده از تراشه بهینه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ که روی فناوری نسل دوم ۴ نانومتری ساخته شده، ۲۰ درصد افزایش داشته است.

در حالی که در تست‌های بنچمارک باتری سایت Phone Arena، آیفون ۱۴ پرو مکس توانست در همه بخش‌ها از گلکسی اس ۲۲ اولترا پیش بگیرد، حتی گلکسی اس ۲۳ اولترا با باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی خود نتوانست در هیچ کدام از تست‌های به آیفون ۱۴ پرو مکس برسد. نتیجه تست‌ها به شرح زیر است:

image

تست عمر باتری آیفون ۱۴ پرو مکس، گلکسی اس ۲۳ اولترا و گلکسی اس ۲۲ اولترا در وب‌گردی

image

تست عمر باتری آیفون ۱۴ پرو مکس، گلکسی اس ۲۳ اولترا و گلکسی اس ۲۲ اولترا در مشاهده ویدیو

image

تست عمر باتری آیفون ۱۴ پرو مکس، گلکسی اس ۲۳ اولترا و گلکسی اس ۲۲ اولترا در طول بازی

با وجود این نتایج، جایی که سامسونگ می‌تواند قدرت خود را به نمایش بگذارد، بخش سرعت شارژ است. اگرچه پرچمدار شرکت کره‌ای در زمینه سرعت شارژ به اندازه محصولاتی چینی ۸۰ و ۱۲۰ واتی خوب نیست، اما نمی‌توان گفت سرعت شارژ آن بد است. زیرا حدود یک ساعت طول می‌کشد تا یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت با شارژ ۴۵ واتی سامسونگ پر شود.

در مقایسه با آیفون ۱۴ پرو مکس، تقریبا ۲ ساعت طول می‌کشد تا نماینده اپل از ۰ به ۱۰۰ برسد، در حالی که ظرفیت باتری آن کمتر است. این به دلیل حداکثر شارژ ۲۷ واتی این گوشی بوده که باعث می‌شود سامسونگ مجددا در این بخش اپل را شکست دهد.

 

مقایسه گلکسی اس ۲۳ اولترا و آیفون ۱۴ پرو مکس: خلاصه و جمع‌بندی نهایی

باید گفت حتی افرادی که به اکوسیستم اپل وابستگی زیادی دارند، ممکن است وسوسه شوند تا گلکسی اس ۲۳ اولترا را خریداری کنند. پرچمدار ۲۰۲۳ سامسونگ طراحی ارگونومیک‌تری را با قلم S Pen یکپارچه خود ارائه داده و اکنون پس از مدت‌ها توانسته در بخش پردازشی حرفی برای گفتن در مقابل آیفون داشته باشد.

مهم‌ترین بخشی که سامسونگ در آن به برتری می‌رسد، دوربین است. گلکسی اس ۲۳ اولترا از دوربین جدید ۲۰۰ مگاپیکسلی با سنسور اختصاصی برخوردار بوده و نتیجه تست‌ها دوربین نشان داد که می‌تواند مچ نماینده اپل را بخواباند. همچنین این دستگاه دارای یکی از سریع‌ترین مودم‌های 5G است که ویژگی‌های آن ذکر شد.

از سایر برتری‌های سامسونگ می‌توان به زوم اپتیکال ۱۰ برابری (در مقایسه با زوم اپتیکال ۳ برابری آیفون ۱۴ پرو مکس) و شارژ سریع‌تر آن اشاره کرد.

اما باید گفت که زمانی که در اکوسیستم اپل گرفتار شوید، جدا شدن از این شرکت و محصولات آن کمی سخت است. باید دید آیا گلکسی اس ۲۳ اولترا می‌تواند باعث شود سهم بازار اپل کاهش یافته و برتری در بازار را به سامسونگ بدهد یا خیر.

در نهایت، باید گفت بازی رقابت سامسونگ و اپل به دلیل تفاوت سیستم عامل، همیشه به میزان زیادی به سلیقه مرتبط است. نظر شما چیست؟ از بین آیفون ۱۴ پرو مکس و گلکسی اس ۲۳ اولترا کدام را انتخاب می‌کنید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (14 نظر)

سیدنادر

۱۴۰۲/۳/۴
واقعا اپل از همه لحاظ بهتره بنده تعصب ندارم ولی تجربه بنده این میگه هیچ گوشی آیفون نمیشه نه برای پز دادنه نه برای قیافه گرفتن آقا پولش داشتی بخر و از کاکردن با اون لذت ببر

آراد

۱۴۰۲/۲/۱۶
اپل واسه کسایی خوبه ک دنبال پز دادن و کلاسن سام ی چی دیگس

نصیری

۱۴۰۱/۱۱/۲۱
من اس 23 الترا را انتخاب میکنم
چون خوشتیپ ترین گوشی جهان است
از نظر و از لحاظ تیپ و قیافه خوشتیپ ترین گوشی دنیاست
لامصب خیلی خوشتیپه

fkn

۱۴۰۱/۱۱/۲۰
فقط اندروید

علیرضا

۱۴۰۱/۱۱/۲۰
اصلا سامهنگ با اپل قابل مقایسه نیست