خانهاخبار
گوشی‌های سال ۲۰۲۲ گوگل پرفروش‌ترین محصولات این شرکت بوده‌اند

گوشی‌های سال ۲۰۲۲ گوگل پرفروش‌ترین محصولات این شرکت بوده‌اند

شرکت گوگل به تازگی اعلام کرده که گوشی‌های پیکسل عرضه شده در سال ۲۰۲۲، پرفروش‌ترین محصولات این شرکت تا به امروز بوده‌اند.
۱۴۰۱/۱۱/۱۶

اینطور که به نظر می‌رسد؛ شرکت گوگل توانسته تا سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشته و با عرضه سری پیکسل ۷ و همچنین گوشی میان رده پیکسل 6a، رکورد فروش محصولات خود را جا به جا کرده است. آقای «سوندار پیچای»، مدیر عامل شرکت آلفابت در گزارش مالی سه ماهه آخر سال ۲۰۲۲ این شرکت چنین می‌گوید:

«گوشی‌های پیکسل 6a، پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو که در سال ۲۰۲۲ عرضه شدند؛ پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند ما تا به امروز بوده و در این سال، سهم خود را در تمامی بازار‌هایی که در آنها فعالیت داریم؛ افزایش داده‌ایم.»

image

 

این موفقیت گوگل، در نوع خود تحسین برانگیز است؛ زیرا در سال گذشته نیز سری پیکسل ۶ موفق به شکستن رکورد فروش گوشی‌های این شرکت شدند. به نظر می‌آید که سری پیکسل گوگل، سرانجام موفق شده تا جای خود را در بازار پر تلاطم گوشی‌های اندرویدی پیدا کند.

با وجود ادعا‌های آقای «پیچای» مبنی بر افزایش سهم این شرکت در بازار‌های متفاوت، گوگل همچنان در بخش سخت افزار چندان قوی عمل نکرده و حتی در جمع پنج سازنده بزرگ گوشی‌های هوشمند نیز حضور ندارد. البته، باید گفت که احتمال موفقیت شرکتی چون گوگل در بازار آمریکای شمالی، بسیار زیاد است.

image

 

بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۲، اوضاع چندان خوبی نداشت و این چالش‌ها احتمالا در سال ۲۰۲۳ نیز ادامه می‌یابند. به گفته گروه آماری «کنلیس»، فروش‌ گوشی‌های هوشمند در این سال کاهش ۱۲ درصدی داشته و احتمال کاهش بیشتر آن در سال ۲۰۲۳ نیز وجود دارد. بنابراین، شرکت گوگل باید برای حفظ روند مثبت خود در سال ۲۰۲۳، محصولات بسیار جذابی را روانه بازار کرده و همچنین برای عرضه گوشی تاشو خود یا همان پیکسل فولد نیز اقدام کند.

image

 

درباره رشد اخیر گوگل در بازار گوشی‌های هوشمند چه می‌اندیشید؟ آیا گوگل سرانجام می‌تواند تا پیکسل را از نظر آمار فروش نیز به یک «آیفون اندرویدی» تبدیل کند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)