خانهاخبار
گلکسی بوک ۳ پرو و بوک ۳ پرو ۳۶۰ با پردازنده جدیدتر رونمایی شدند

گلکسی بوک ۳ پرو و بوک ۳ پرو ۳۶۰ با پردازنده جدیدتر رونمایی شدند

سری گلکسی بوک ۳ سامسونگ از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و پردازنده نسل ۱۳ اینتل بهره می‌برد.
۱۴۰۱/۱۱/۱۲

سامسونگ امشب در طی رویداد آنپکد خود از نسل جدید سری لپتاپ‌های خود موسوم به گلکسی بوک ۳ رونمایی کرد که نسخه جدید سری لپتاپ‌های گلکسی بوک محسوب می‌شود. از نظر طراحی، سری گلکسی بوک ۳ تفاوتی خاصی با نسل قبلی خود ندارد ولی بزرگ‌ترین تغییرات این لپتاپ‌های مربوط به پردازنده جدید و نمایشگر بهتر آن‌ها می‌شود. 

image

طبق اعلام سامسونگ، گلکسی بوک ۳ پرو در دو نسخه نمایشگر ۱۴ و ۱۶ اینچی روانه بازار خواهد شد در حالی که گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰ تنها در یک نسخه نمایشگر ۱۶ اینچی لمسی امولد در دسترس قرار خواهد گرفت. البته جدا از این تفاوت‌ها، هر دوی این نمایشگر از رزولوشن تصویر ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ و پنل امولد ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برند. در بخش اتصالات نیز لپتاپ‌های جدید سامسونگ با درگاه‌های متنوعی عرضه خواهند شد که شامل یک جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون، درگاه USB-A، دو درگاه USB-C با تاندربولت ۴، محفظه کارت حافظه microSD و درگاه HDMI 1.4 می‌شوند. 

برای یک تجربه صوتی فراگیر، گلکسی بوک ۳ پرو و گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰ از دو ووفر ۵ واتی و دو توئیتر ۲ واتی برخوردار هستند که البته گواهی‌های دالبی اتمس و AKG را نیز به همراه خود دارند. وبکم سری گلکسی بوک ۳ نیز فول اچ‌دی است. خوشبختانه گلکسی بوک ۳ پرو و بوک ۳ پرو ۳۶۰ با آداپتور شارژ ۶۵ واتی USB-C عرضه می‌شوند که قادر است گوشی‌ و تبلت گلکسی کاربر را نیز شارژ کند. 

image

گلکسی بوک ۳ پرو و بوک ۳ پرو ۳۶۰ در دو کانفیگ پردازنده‌های ۲۸ واتی اینتل Core i5-1340p و اینتل Core i7-1360p قابل سفارش خواهد بود. حافظه رم این دو لپتاپ‌ها نیز شامل سه نسخه ۸، ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی LPDDR5 می‌شود و کانفیگ حافظه داخلی آن نیز سه مدل ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی PCIe. 4.0 SSD را دارا می‌باشد. منبع تغذیه نسخه ۱۴ اینچی گلکسی بوک ۳ پرو باتری ۶۳ وات ساعتی است در حالی که نسخه ۱۶ اینچی این لپتاپ و گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰ به باتری ۷۶ وات ساعتی مجهز هستند. 

image

از نظر ابعاد و اندازه، مدل‌ ۱۴ اینچی گلکسی بوک ۳ پرو ضخامتی ۱۱٫۳ میلی‌متری و وزنی برابر با ۱٫۱۷ کیلوگرم دارد و نسخه ۱۶ اینچی نیز از ضخامت ۱۲٫۵ میلی‌متری و وزن ۱٫۵۶ کیلوگرمی برخوردار است. از آن سو، ضخامت گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰ نیز در حدود ۱۲٫۸ میلی‌متر است و وزن آن نیز به ۱٫۶۶ کیلوگرم می‌رسد. ناگفته نماند که گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰ از قلم اس پن نیز پشتیبانی می‌کند که همراه با این لپتاپ نیز عرضه خواهد شد. 

شایان ذکر است که در راستای یکپارچه‌سازی اکوسیستم سامسونگ حالا سری گلکسی بوک ۳ تعامل خوبی با دیگر محصولات سامسونگ خواهد داشت و به قابلیت‌های نرم‌افزاری ویژه‌ای مجهز شده است. برای مثال، کاربر می‌تواند نمایشگر تبلت گلکسی خود را به نمایشگر ثانویه سری گلکسی بوک ۳ بدل کند. همچنین به لطف قابلیت Expert EAW auto share، تصاویر گرفته شده توسط سری گلکسی اس ۲۳ مستقیما به لپتاپ گلکسی بوک ۳ کاربر منتقل می‌شود. قابلیت Multi-Control نیز امکان کنترل لپتاپ توسط گوشی و یا درگ / دراپ فایل‌ها را فراهم آورده است. 

image

در نهایت باید اشاره کرد که قیمت پایه گلکسی بوک ۳ پرو برای کانفیگ پایه که شامل پردازنده اینتل Core i5 و رم ۸ گیگابایتی می‌شود برابر با ۱۴۵۰ دلار است. گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰ نیز با قیمت ۱۹۰۰ دلاری برای کانفیگ مشابه به فروش خواهد رسید. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)