خانهاخبار
گلکسی اس ۲۳ و گلکسی اس ۲۳ پلاس رسما معرفی شدند: تراشه جدیدتر ولی همان همیشگی!

گلکسی اس ۲۳ و گلکسی اس ۲۳ پلاس رسما معرفی شدند: تراشه جدیدتر ولی همان همیشگی!

نسخه‌های استاندارد و پرو سری گلکسی اس ۲۳ با سخت‌افزار اختصاصی و طراحی جدید ماژول دوربین معرفی شدند.
۱۴۰۱/۱۱/۱۲

سرانجام اولین رویداد آنپکد سامسونگ در سال ۲۰۲۳ برگزار شد و در طی آن شاهد رونمایی از محصولات جدید شامل سری پرچمدار گلکسی اس ۲۳ و سری لپتاپ‌های گلکسی بوک ۳ بودیم. به طور قطع، ستاره اصلی مراسم امشب سری پرچمدار جدید سامسونگ است که همه ساله کاربران زیادی برای معرفی آن‌ها منتظر هستند. امسال سری گلکسی اس ۲۳ با تراشه اختصاصی اسنپدراگون ۸ نسل دو همراه شده است که سخت‌افزاری قدرتمند به حساب می‌آید. به علاوه، طراحی ماژول دوربین دو گوشی گلکسی اس ۲۳ و گلکسی اس ۲۳ پلاس نیز به طور کامل تغییر پیدا کرده است و جزیره دوربین از این دو پرچمدار حذف شده است. از نظر دیگر مشخصات فنی، گلکسی اس ۲۳ و گلکسی اس ۲۳ پلاس تفاوتی محسوسی با نسل قبلی خود ندارند. 

image

طبق اعلام رسمی، گلکسی اس ۲۳ از نمایشگر ۶٫۱ اینچی بهره خواهد برد در حالی که گلکسی اس ۲۳ پلاس به نمایشگر بزرگ‌تر ۶٫۶ اینچی مجهز خواهد بود. جدا از تفاوت در اندازه، نمایشگر‌های این دو گوشی از رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس معادل ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰، پنل داینامیک امولد 2X بهره و استاندارد HDR10 پلاس می‌برند. نرخ نوسازی نمایشگر گلکسی اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس برابر با 120 هرتز است. همانطور که قبلا نیز تایید شده بود، نمایشگر پرچمدارهای جدید سامسونگ توسط محافظ گوریلا گلس ویکتوس ۲ محافظت خواهد شد. نمایشگر گلگسی اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس نیز در این نسل حالا قادر است به روشنایی ۱۷۵۰ نیتی دست پیدا کند که به نسبت روشنایی ۱۳۰۰ نیتی نسخه‌های قبلی بهبود قابل توجهی داشته است. به لطف قابلیت جدید Vision Booster، نمایشگر سری گلکسی اس ۲۳ قادر است رنگ‌ها و کنتراست تصاویر را با شرایط نوری تطبیق دهد.

image

قلب تپنده سری گلکسی اس ۲۳ نسخه اختصاصی و اورکلاک‌شده تراشه اسپندراگون ۸ نسل دو است که فرکانس هسته اصلی آن به ۳٫۳۶ گیگاهرتز افزایش پیدا کرده است. برای دفع گرمای حاصل از فعالیت تراشه، سامسونگ ادعا کرده است که گلکسی اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس به سیستم خنک‌کننده اتاق بخار جدیدی مجهز شده است که دو برابر بزرگ‌تر از نسل قبلی است. همراه با این تراشه قدرتمند، گلکسی اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس در یک کانفیگ حافظه رم ۸ گیگابایتی روانه بازار خواهند شد. برای اولین بار چند سال اخیر، نسخه ۱۲۸ گیگابایتی گلکسی اس ۲۳ پلاس حذف شده است و این گوشی در کانفیگ‌های حافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی در دسترس قرار خواهد گرفت. گلکسی اس ۲۳ اما به مانند نسل قبلی در کانفیگ‌های حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه خواهد شد. 

پنل پشتی گلکسی اس ۲۳ و اس پلاس میزبان دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال است. دیگر دوربین‌ این دو پرچمدار نیز لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای است. دوربین سوم و اخر گلکسی اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس نیز سنسور تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری و گشودگی دیافراگم f/2.4 است. برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی نیز کاربران یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و فوکوس خودکار را در اختیار دارند. دوربین سلفی سری گلکسی اس ۲۳ همچنین قادر است فیلم‌های HDR ثبت کند. با استفاده از تراشه قدرتمندتر، دوربین اصلی سری گلکسی اس ۲۳ از فیلمبرداری 8K با سی فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. 

image

شایان ذکر است منبع تغذیه گلکسی اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس نیز در مقایسه با نسل قبلی حدود ۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت افزایش داشته است و حالا این دو گوشی به ترتیب از باتری‌های ۳۹۰۰ میلی‌امپر ساعتی و ۴۷۰۰ میلی‌امپر ساعتی بهره می‌برند. به علاوه، گلکسی اس ۲۳ از شارژ باسیم ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند در حالی که سرعت شارژ نسخه پرو برابر با ۴۵ وات است. این دو گوشی همچنین از شارژ بی‌سیم ۱۰ واتی پشتیبانی می‌کنند. نرم‌افزار این سری پرچمدار نیز اندروید ۱۳ برپایه رابط کاربری One UI 5.1 است. 

برچسب قیمتی گلکسی اس ۲۳ در کانفیگ رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی برابر با ۸۰۰ دلار است و گلکسی اس ۲۳ پلاس نیز با کانیفگ حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت مشابه نسل قبلی ۱۰۰۰ دلاری روانه بازار خواهد شد. رنگ‌بندی گلکسی اس ۲۳ نیز شامل چهار رنگ مشکی، کرمی، بنفش و سبز می‌شود. خوشبختانه سامسونگ اعلام کرده است که سری گلکسی اس ۲۳ تا پنج سال بروزرسانی سیستم عامل دریافت خواهد کرد. از دیگر مشخصات فنی پرچمدارهای جدید سامسونگ می‌توان به گواهی ضدآب و گرد و غبار IP68، وای‌فای 6E و بلوتوث نسخه ۵٫۳ اشاره کرد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۱/۱۱/۱۳
ما از لحظه‌ای که مهندسین کره‌ای مشغول طراحی این سری گوشی شدند اطلاع داشتیم(به لطف ایوان‌بلس!). از همان دقایقِ نخست?? که وارد شرکت شدن و لامپ‌ها رو روشن کردن و لباس عوض کردن و دمپایی پوشیدن و الی آخر...
علی‌ایحال ایوان‌بلس رو به هر طریق ممکن باید مهار کنن. حتی اگه شده قسم‌اش بدن، نصیحتش کنن، بگن دوست‌عزیز!
مکن کاری که پا بر سَنگَت آیو
جهان با این فراخی تنگَت آیو
چو فردا نامه‌خوانان نامه‌خوانند
تو وینی نامه‌ی خود، نَنگَت آیو