خانهاخبار
گلکسی اس ۲۳ در مقایسه با نسل قبل چه تغییراتی داشته است؟

گلکسی اس ۲۳ در مقایسه با نسل قبل چه تغییراتی داشته است؟

در این پست نگاهی خواهیم انداخت به جدول مشخصات سخت‌افزاری گلکسی اس ۲۳ در مقایسه با مدل مشابه پارسال تا ببینیم روی کاغذ چه تغییراتی را شاهد هستیم.
۱۴۰۱/۱۱/۱۶

سامسونگ هر ساله در ابتدای سال جدید، سری جدیدی از گوشی‌های هوشمند پرچمدارهای خود را در سری گلکسی اس معرفی می‌کند. در این مطلب می‌خواهیم به مقایسه نسخه استاندارد سری جدید پرچمداران سامسونگ با نسل پیشین بپردازیم. گلکسی اس ۲۳ در واقع تفاوت چندانی با گلکسی اس ۲۲ سال گذشته ندارد. البته نمی‌توان گفت این موضوع بد است، زیرا گلکسی اس ۲۲ یکی از بهترین گوشی‌های 5G با ارزش خرید بالا است. با توجه به عملکرد موفقیت‌آمیز این گوشی، سامسونگ تصمیم گرفت به ترکیب برنده دست نزند. اما با این حال، همه گوشی‌ها با یکدیگر یکسان نبوده و ممکن است شاهد تفاوت‌هایی در جدول مشخصات باشیم.

image

 

 

گلکسی اس ۲۳

گلکسی اس ۲۲

پردازنده

اسنپدراگون ۸ نسل ۲ (تقویت شده)

اسنپدراگون ۸ نسل یک یا اگزینوس ۲۲۰۰

میزان حافظه رم

۸ گیگابایت

۸ گیگابایت

میزان حافظه داخلی

۱۲۸ گیگابایت یا ۲۵۶ گیگابایت

۱۲۸ گیگابایت یا ۲۵۶ گیگابایت

نمایشگر

۶.۱ اینچ با پنل Dynamic AMOLED 2X، کیفیت فول اچ دی پلاس و نرخ نوسازی متغیر ۱ الی ۱۲۰ هرتز

۶.۱ اینچ با پنل Dynamic AMOLED 2X، کیفیت فول اچ دی پلاس و نرخ نوسازی متغیر ۴۸ الی ۱۲۰ هرتز

باتری

۳۹۰۰ میلی آمپر ساعت، فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی، فناوری شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی و فناوری شارژ بی‌سیم معکوس

۳۷۰۰ میلی آمپر ساعت، فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی، فناوری شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی و فناوری شارژ بی‌سیم معکوس

دوربین‌های پشتی

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه، دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه، دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری

دوربین سلفی

۱۰ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2

۱۰ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2

اتصالات

فناوری اتصال 5G (زیر ۶ و میلی‌متر ویو)، وای‌فای ۶، بلوتوث، NFC

فناوری اتصال 5G (زیر ۶ و میلی‌متر ویو)، وای‌فای ۶، بلوتوث، NFC

گواهی مقاومت در برابر آب و گردوغبار

IP68

IP68

نرم‌افزار

سیستم عامل اندروید ۱۳، رابط کاربری One UI 5.1

سیستم عامل اندروید ۱۲، رابط کاربری One UI 4.1

رنگ‌بندی

مشکی، کرم، سبز، اسطوخودوسی، گرافیت و آهک

کرم، گرافیت، آبی و بنفش

قیمت

۸۰۰ دلار

۸۰۰ دلار

 

 

گلکسی اس ۲۳ خیلی از عواملی که باعث موفقیت گلکسی اس ۲۲ بود فاصله نگرفته است. اما به هر حال اگر دارای گلکسی اس ۲۲ بوده و می‌خواهید یک ارتقا برای دستگاه خود داشته باشید، چند تفاوت وجود داشته که ارزش دانستن دارند.

قیمت، دسترسی و اتصالات

image

گلکسی اس ۲۳

در حالی که برچسب قیمتی ۸۰۰ دلاری برای یک گوشی هوشمند ارزان به شمار نمی‌رود، اما باید بدانید گلکسی اس ۲۳ با هیچ افزایش قیمتی همراه نشده و دارای همان قیمت عرضه در نسل قبلی است. همچنین گلکسی اس ۲۳ دارای فضای ذخیره‌سازی مشابهی است. این به آن معنا بوده که مدل استاندارد این خانواده‌ها در نسخه پایه، دارای فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی بوده و می‌توانید در ازای پرداخت پول بیشتر، از حافظه ۲۵۶ گیگابایتی برخوردار شوید. البته باید بدانید که با توجه به آن که اکنون یک سال از عمر گلکسی اس ۲۲ گذشته است، شاید قیمت‌های بسیار خوبی برای این دستگاه پیدا شود.

گلکسی اس ۲۲ یکی از بهترین دستگاه‌هایی بود که از فناوری اتصال 5G پشتیبانی می‌کرد. گلکسی اس ۲۳ نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین اگر در نقطه‌ای هستید که به این فناوری دسترسی دارید، سری گلکسی اس یکی از بهترین گزینه‌ها برای لذت بردن از 5G است.

سخت‌افزار و طراحی

image

گلکسی اس ۲۳

اگر گلکسی اس ۲۲ و گلکسی اس ۲۳ را در کنار یکدیگر قرار دهیم، تشخیص میان این دو بسیار سخت خواهد بود. زیرا طراحی و حتی ابعاد دستگاه تقریبا ثابت مانده و مقدار کمی تفاوت در آن‌ها دیده می‌شود. اما در پنل پشتی، یک تفاوت دیده می‌شود. جزیره دوربین از پنل پشتی این دستگاه حذف شده و لنزها به صورت یکپارچه بر روی پنل پشتی قرار گرفته‌اند.

طبق سنت همیشگی سامسونگ، این شرکت کره‌ای تصمیم گرفته آخرین نسخه از شیشه‌های گوریلا گلس را برای محافظت از گوشی‌های خود به کار گیرد. گلکسی اس ۲۳ در پنل پشتی و جلویی توسط گوریلا گلس ویکتوس ۲ محافظت می‌شود. این باعث می‌شود دستگاه جدیدتر کمی از مقاومت بیشتری در برابر نسل قبل خود برخوردار باشد. خبر خوب دیگه در بخش طراحی این است که گلکسی اس ۲۳ همچنان مانند مدل قبلی خود در برابر آب و گردوغبار مقاوم است. زیرا هر دو گوشی دارای گواهینامه مقاومت در برابر آب و گردوغبار IP68 هستند.

نمایشگر این گوشی نیز در مقایسه با سال گذشته با تغییر زیادی همراه نشده است. این گوشی دارای یک صفحه نمایش ۶.۱ اینچی با پنل Dynamic AMOLED 2X با کیفیت فول اچ دی پلاس بوده که نرخ نوسازی متغیر ۱ الی ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌دهد. نمایشگر گلکسی اس ۲۳ نیز از نسل قبل خود روشن‌تر است، زیرا سامسونگ حداکثر روشنایی آن را به ۱۷۵۰ نیت رسانده است. امری که باعث می‌شود در زیر نور خورشید، محتوا به صورت کامل مشخص شود.

باتری و فناوری شارژ

image

گلکسی اس ۲۲

باتری یکی از نقاط صعف گلکسی اس ۲۲ به شمار می‌رود. با توجه به اینکه انرژی این دستگاه توسط یک باتری با ظرفیت ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعت تأمین می‌شود، نباید انتظار عمر باتری زیادی از این دستگاه داشته باشیم. گلکسی اس ۲۳ نیز دارای یک باتری کمی بزرگتر است، ۳۹۰۰ میلی آمپر ساعت. بنابراین باید امیدواریم باشیم که از نگرانی باتری کاسته شود، زیرا تراشه جدید این گوشی می‌تواند بهینگی و کم‌مصرف بودن را برای سری گلکسی اس ۲۳ به ارمغان بیاورد.

در بخش فناوری‌های شارژ، گلکسی اس ۲۳ دقیقا مانند گلکسی اس ۲۲ است. این دستگاه از فناوری شارژ سریع سیمی ۲۵ واتی پشتیبانی کرده و تا ۱۵ وات شارژ بی‌سیم را دریافت می‌کند. همچنین گلکسی اس ۲۳ از فناوری شارژ معکوس نیز پشتیبانی کرده و در صورت نیاز می‌توان از آن استفاده کرد.

دوربین‌ها

image

گلکسی اس ۲۳

گلکسی اس ۲۳ به هیچ وجه در بخش دوربین دچار تغییری نشده و با همان دوربینی عرضه شده که سال گذشته در گلکسی اس ۲۲ دیده شد.

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی این ۲ گوشی به صورت کلی، نتایجی عالی در اکثر شرایط نوری ارائه می‌دهد. همچنین این دوربین از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و دست گرافیست‌ها را در ویرایش عکس باز می‌گذارد. دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی نیز، دارای کیفیتی قابل قبول بوده و می‌تواند کاربران را راضی کند. همچنین یک دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی نیز در این گوشی وجود داشته که زوم اپتیکال ۳ برابری و زوم دیجیتال تا ۳۰ برابری را ارائه می‌دهد.

قابلیت‌های فیلم‌برداری نیز در گلکسی از ۲۳ با کمی ارتقا همراه شده است، زیرا می‌تواند ویدیوهایی با کیفیت 8K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ثبت کند؛ کاری که با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه در گلکسی اس ۲۲ به انجام می‌رسید. اما در رزولوشن‌های پایین‌تر، قابلیت‌ها همچنان دست نخورده‌اند. فیلم‌برداری 4K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری 1080p با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه و سوپر اسلو موشن تا ۹۶۰ فریم بر ثانیه. همچنان دوربین سلفی در گلکسی اس ۲۳ نیز کمی بهبود داشته و احتمالا نسخه جدیدتر بتواند سلفی‌های بهتری را به ثبت برساند.

نرم‌افزار و عملکرد

image

گلکسی اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس

سامسونگ هیچوقت در قدرت بخشیدن به گوشی‌های خود مخصوصا در سری گلکسی اس خسیس نبوده است. بار پردازشی سری گلکسی اس ۲۳ بر دوش نسخه تقویت شده تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بوده که باعث می‌شود یک عملکرد بی‌سابقه برای گوشی‌های سامسونگ در بخش پردازشی رقم بخورد.

با توجه به این ارتقا، هیچ دلیلی وجود نداشته که گلکسی اس ۲۳ نتواند از نظر پردازشی حریف گلکسی اس ۲۲ شود. خصوصا اگر تراشه گلکسی اس ۲۲، اگزینوس ۲۲۰۰ باشد.

همانند سال گذشته، جدیدترین نسخه رابط کاربری One UI سامسونگ یکی از مهم‌ترین عوامل این عملیات خواهد بود. این خانواده با اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.1 به دست کاربران خواهد رسید. گلکسی اس ۲۲ سال گذشته با اندروید ۱۲ عرضه شد و از آن زمان، به اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.0 ارتقا یافته است. اگرچه انتظار می‌رود با توجه به گذشتن زمان قابل توجه از زمان عرضه One UI 5.0 برای این گوشی، One UI 5.1 به زودی در دسترس این خانواده نیز قرار بگیرد. علاوه بر آن، سامسونگ همچنان وعده ۴ سال پشتیبانی نرم‌افزاری خود را نگه داشته و جدیدترین سری این شرکت نیز از این قاعده مستثنی نیست. این به آن معنا بوده که سری گلکسی اس ۲۲ تا اندروید ۱۶ را خواهد دید، در حالی که گلکسی اس ۲۳ تا اندروید ۱۷ ادامه خواهد داشت.

آیا باید از اس ۲۲ به گلکسی اس ۲۳ ارتقا داد؟

اگر اکنون دارای یک دستگاه گلکسی اس ۲۲ بوده و از آن رضایت دارید، گلکسی اس ۲۳ آنچنان نتوانسته در جدول مشخصات بهتر از نسخه قبلی خود ظاهر شود. باتری کمی بزرگتر خوب است، چیپست ارتقا یافته همیشه جذاب است، اما هیچکدام ارزش پرداخت ۸۰۰ دلاری دیگر را نخواهد داشت. اما به هر حال باید گفت که گلکسی اس ۲۳ گوشی بهتری است. همچنین باید گفت با توجه به عمر ۱ ساله گلکسی اس ۲۲، ممکن است قیمت آن با کاهش مواجه شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حامدیازی

۱۴۰۲/۲/۷
گلگسی ام ۳۳ خیلی بهتره