خانهاخبار
لنز پریسکوپ فقط منحصر به آیفون ۱۶ پرو مکس خواهد بود

لنز پریسکوپ فقط منحصر به آیفون ۱۶ پرو مکس خواهد بود

مینگ چی کو امروز در جدیدترین گزارش خود گفته که اپل لنز پریسکوپ را حتی در سال ۲۰۲۴ هم در آیفون ۱۶ پرو به کار نخواهد برد.
۱۴۰۱/۱۱/۱۲

به گفته مینگ چی کو تحلیلگر سرشناس اپل، آیفون ۱۶ پرو مکس در سال ۲۰۲۴ (یا به گفته برخی تحلیلگران آیفون ۱۶ اولترا)، همچنان تنها مدلی خواهد بود که سال آینده دوربین پریسکوپی پیشرفته و ارتقا یافته با قابلیت‌های زوم جدید را دریافت خواهد کرد.

همانطور که پیش‌تر چندین بار شایعه شده است، اپل امسال فن‌آوری لنز پریسکوپ را فقط به آیفون ۱۵ پرو مکس بزرگتر خواهد آورد، که شاید دلیل آن فضای زیادتر مورد نیاز برای سخت افزار لازم باشد. اما گزارش امروز اذعان کرده که سال بعد هم داستان تفاوتی نخواهد کرد و اپل باز هم لنز پریسکوپ را در انحصار آیفون بزرگتر سری پرو نگه خواهد داشت، موضوعی که طبق سنت اپل احتمالا در سال‌های پس از آن تغییر کند.

image

 

اطلاعات امروز کو با گزارش اخیر The Elec که گفته بود لنز پریسکوپ «Folded Zoom» هم در آیفون ۱۶ پرو و هم در آیفون ۱۶ پرو مکس سال آینده در دسترس خواهد بود، در تضاد است.

وجود لنز پریسکوپ باعث می‌شود که نور توسط یک آینه زاویه‌دار به سمت سنسور تصویر در دوربین منعکس شود. این تغییر جهت امکان سیستم لنز تله فوتو «تاشده» را برای بهبود قابلیت‌های زوم اپتیکال بدون تاری که با زوم دیجیتال همراه است، فراهم می‌کند.

فن‌آوری لنز پریسکوپ در حال حاضر توسط رقبای اپل مانند سامسونگ استفاده می‌شود و آیفون ۱۵ پرو مکس می‌تواند تا ۶ برابر زوم اپتیکال داشته باشد که نسبت به زوم اپتیکال ۳ برابری فعلی در مدل‌های آيفون ۱۴ پرو بهبود قابل توجهی است.

در چند سال گذشته آیفون‌های پرو و پرو مکس ویژگی‌های مشابهی را ارایه کرده‌اند و عمر باتری جدا از اندازه نمایشگر، اصلی‌ترین ویژگی تمایز بین این دستگاه‌ها بوده است. محدود کردن فن‌آوری زوم پریسکوپ به مدل پرو مکس، به احتمال قوی کسانی را که دوست دارند جدیدترین فن‌آوری و قابلیت‌ها را داشته باشند اما در اندازه‌ای کوچکتر، نا امید خواهد کرد.

از آنجایی که اپل در حال افزودن ویژگی‌های بیشتری به آیفون ۱۵ پرو مکس ۶٫۷ اینچی بزرگتر است، شایعاتی وجود دارند که اپل آن را آیفون ۱۵ اولترا، مشابه اپل واچ اولترا می‌نامد، موضوعی که احتمالا تا زمان رویداد معرفی سری جدید آیفون‌ها نمی‌شود نسبت به آن اطمینان حاصل کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)