خانهاخبار
اپل در حال انتقال قطعات تولید ایرپادز به هند است

اپل در حال انتقال قطعات تولید ایرپادز به هند است

در راستای پروسه وابستگی کمتر تولید در چین، اپل عزم جزم خود را روز به روز بیش از پیش نشان می‌دهد.
۱۴۰۱/۱۱/۱۱

بر طبق گزارش بلومبرگ، یکی از تامین کنندگان اپل مستقر در آمریکا ساخت قطعات ایرپادز را در هند آغاز کرده است که گام مهمی در تلاش این شرکت برای توسعه تولید در کشور هند است.

بر اساس این منبع خبری، واحد هندی تولید کننده لوازم الکترونیکی مستقر در  ایالت فلوریدا، ارسال محفظه‌های پلاستیکی ایرپادز را به چین و ویتنام آغاز کرده است و این هدفون‌ها را به دومین محصول اپل پس از آیفون‌های ساخته شده در هند تبدیل کرده است.

image

 

این اقدام بخشی از برنامه اپل برای کاهش اتکای تولید خود به چین است، جایی که اختلالات قرنطینه و محدودیت‌های تجاری آمریکا، تولید را برای این غول فن‌آوری مخاطره‌آمیزتر کرده است. بر اساس اطلاعات به دست آمده، این شرکت دارای تاسیساتی هشتاد هزار متر مربعی است که بیش از ۲۵۰۰ کارگر را در پونا، غرب هند استخدام می‌کند.

در همین حال تامین کنندگان مستقر در چین اپل، همچنان منتظر تایید دولت هند برای شروع تولید در آنجا هستند، به طوری که اکونومیک تایمز گزارش داده که ۱۴ شرکت چینی تاکنون تنها مجوز اولیه را دریافت کرده‌اند.

دلیل این عجله برای کسب تاییدیه، اخباری است مبنی بر اینکه دولت نارندرا مودی نخست وزیر هند، در حال طراحی برنامه‌هایی برای ارایه مشوق‌های مالی به شرکت‌های هندی است که هدفون‌های بی‌سیم و ساعت‌های هوشمند محلی تولید می‌کنند.

اپل می‌خواهد ظرف دو سال آینده ظرفیت تولید آیفون خود را در هند سه برابر کند. به گفته منابع بلومبرگ، محموله‌های آیفون ساخت هند به اروپا و خاورمیانه، قرار است تا مارس ۲۰۲۳ (اسفند ۱۴۰۱) به میزان ۲٫۵ میلیارد دلار برسد که تقریبا دو برابر ۱٫۳ میلیارد دلار آیفون‌هایی است که این کشور در سال منتهی به مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) صادر کرده است.

این رسانه خبری سال گذشته گزارش داد که انتقال تنها ۱۰ درصد از طرفیت تولید اپل به خارج از چین (جایی که حدود ۹۸ درصد از آیفون‌ها همچنان در آن تولید می‌شوند)، حدود هشت سال زمان خواهد برد که پروسه‌ای طولانی به نظر می‌رسد، اما ظاهرا اپل با وجود چنین موانعی بر سر راهش در این پروسه، همچنان منافع این پروژه را بیشتر از مضرات آن می‌داند که چنین مصرانه در این راه قدم برداشته است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)