خانهاخبار
جزئیات قابلیت‌های نرم‌افزاری رابط کاربری One UI 5.1 فاش شد

جزئیات قابلیت‌های نرم‌افزاری رابط کاربری One UI 5.1 فاش شد

نسخه جدید رابط کاربری اختصاصی سامسونگ همراه با سری گلکسی اس ۲۳ رونمایی خواهد شد.
۱۴۰۱/۱۱/۱۰

شمارش معکوس برای رونمایی از سری گلکسی اس ۲۳ آغاز شده است چرا که این سری پرچمدار تا چند روز دیگر و در تاریخ ۱۲ بهمن به طور رسمی معرفی خواهد شد. در رویداد آنپکد ۲۰۲۳ سامسونگ همچنین از نسخه جدید رابط کاربری اختصاصی سامسونگ یعنی One UI 5.1 نیز به احتمال زیاد پرده‌برداری خواهد شد. حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، ویژگی‌ها و قابلیت‌های رابط کاربری One UI 5.1 فاش شده است که در این مطلب به بررسی این قابلیت‌های جدید خواهیم پرداخت. به طور کلی، ویژگی‌های جدید رابط کاربری جدید سامسونگ بر استفاده از آسان از نرم‌افزارها، یکپارچه‌سازی اکوسیستم محصولات سامسونگ و سریع‌تر انجام شدن تسک‌‌‌ها متمرکز است. 

قابلیت‌های فاش شده از One UI 5.1

دوربین

  • تغییر سریع رنگ تصاویر سلفی: کاربر می‌تواند به راحتی رنگ‌های تصاویر سلفی خود را تنها با دسترسی به گزینه Effects گوشه تصویر تغییر دهد. 
  • دسترسی سریع به برنامه Expert RAW: برنامه مخصوص تصویربرداری Expert RAW به کاربر اجازه می‌دهد تصاویر باکیفیتی ثبت کند که پردازش‌های نرم‌افزاری و فشره‌سازی روی آن انجام نمی‌شود. این گونه تصاویر مخصوص کاربرانی است که می‌خواهند عکس‌های خود را ادیت کنند. در One UI 5.1،‌ دسترسی به Expert RAW از طریق منوی پیشرفته آسان‌تر شده است.

گالری

  • آلبوم خانوادگی مشترک: به لطف این ویژگی، به اشتراک‌گذاری تصاویر با اعضای خانواده راحت‌تر از قبل شده است. به علاوه، گالری قادر است تنها با شناسایی خودکار چهره اعضای خانواده تصاویر با آلبوم موردنظر وارد کند. همچنین شش نفر از اعضای خانواده ۵ گیگ فضای ابری رایگان دریافت خواهند کرد. 
  • پردازش بهتر تصاویر: پردازش‌های نرم‌افزاری حالا قادر خواهند بود تا به طور خودکار سایه‌ها و انعکاس‌ها را از تصاویر حذف کنند و کیفیت آن‌ها را به طرز چشمگیری بهبود دهند. کاربران می‌توانند برای دستیابی به کیفیت و وضوح بهتر فایل‌های GIF خود را از دوباره بسازند.
  • نمایش اطلاعات فایل: اگر در زمان نمایشگر تصاویر و یا فایل ویدئویی انگشت خود را به سمت بالا بکشید، اطلاعات پیرامون فایل در حال پخش مانند زمان و مکان ضبط و محل ذخیره آن مشخص خواهد شد. 
  • جستجو پیشرفته‌تر: کاربر قادر خواهد بود حالا به طور همزمان بیشتر از یک نفر و آیتم را در گالری جستجو کند. جستجو افراد نیز از طریق کلیک بر روی صورت آن‌ها میسر شده است.
  • انتخاب محل ذخیره اسکرین‌شات‌ها: در بروزرسانی One UI 5.1 کاربران می‌توانند از طریق منو پیشرفته محل ذخیره‌سازی اسکرین‌شات‌ها و ویدئوهای گرفته شده از نمایشگر را انتخاب و راه‌اندازی بکنند. 
image

AR Zone و AR Emoji

  • استفاده از سه ایموجی در دوربین AR Emoji: با این قابلیت کاربران می‌توانند تصاویر بامزه‌ای همراه با دو نفر از دوستان خود در حالت Mask ثبت کنند. همچنین جایگزینی چهره کاربران با کاراکترهای ایموجی با کلیک بر روی ایموجی‌ها انجام خواهد شد. 
  • بهبودهای بخش ادیت در AR Doodles: قلم‌های طراحی حالا برای دسترسی سریع‌تر در صفحه اصلی AR Doodle جای گرفته است. کاربران همچنین می‌توانند طراحی خود را پس از کشیدن به آسانی جابه‌جا کنند و اندازه‌های آن‌ها را تغییر دهند. ابزار پاک‌کن این برنامه جدید شده است و حالا می‌تواند به جای پاک کردن کل طراحی بخش‌هایی از آن را حذف کند.

ویجت‌ها

  • ویجت جدید باتری: با این ویجت کاربر می‌تواند به راحتی سطح باتری دستگاه‌های گلکسی متصل به گوشی خود مانند گلکسی بادز و گلکسی واچ را کنترل کند. 
  • ویجت جدید آب و هوا: با طراحی تازه ارائه خلاصه وضعیت شرایط جوی، اطلاعات آب و هوا را راحت‌تر در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

حالت‌ها و سناریوها

  • والپیپرهای مختلف با توجه به شرایط: توسط این قابلیت کاربران می‌توانند با توجه به فعالیت‌های حال حاضر خود مانند ورزش، مطالعه و یا کار واپیپرهای مخصوصی را در صفحه نمایش خود قرار دهند. 
  • سناریو‌های از پیش تعیین شده: کاربران می‌تواند با این قابلیت تعیین کنند پس از انجام یک کار مشخص مانند فعال کردن حالت هواپیما و یا فعال‌سازی هات‌اسپات چه تسکی به صورت خودکار انجام شود. از جمله این سناریو‌های از پیش تعیین شده می‌توان به اجرای برخی از برنامه‌ها، کنترل حجم صدا، اجرای Quick Share و عوض کردن رینگتون اشاره کرد. 
image

اتصالات

  • نوت‌های مشترک: کاربران می‌توانند یک نوت مشترک را ایجاد کنند که افراد دیگری نیز امکان ادیت و نوشتن همزمان در آن را دارند. 
  • کنترل‌های چندگانه پیشرفته بین گلکسی بوک و گوشی هوشمند گلکسی: کاربران با این قابلیت می‌توانند از ترک‌پد، ماوس و صفحه کلید گلکسی بوک برای گوشی گلکسی خود نیز بهره ببرند. اجرای وظایف کپی / پیست و درگ / دراپ نیز بین دستگاه‌های مختلف نیز راحت‌تر گذشته شده است. 
  • اجرای صفحات وب بر روی PC: کاربران بوسیله این قابلیت می‌توانند ادامه اینترنت‌گردی خود در مرورگر Samsumg Internet گوشی خود را در مرورگر کامپیوتر شخصی خود ادامه دهند. 

تنظیمات

  • پیشنهادها برای امتحان کردن قابلیت‌های مختلف: توصیه‌های تنظیمات نیز حالا نیز در بخش بالایی صحه تنظیمات نمایش داده می‌شوند و کاربران را از وجود قابلیت‌های مختلف آگاه می‌کند تا در صورت تمایل از آن‌ها بهره ببرند. 

مرورگر Samsung Internet

  • جستجو بهبودیافته: کاربران قادر خواهند بود تا اسم پوشه‌ها را در بخش بوک‌مارک‌ها و نام گروه‌ها را در تب‌ها جستجو کند. الگوریتم جدید جستجو می‌تواند عبارت موردنظر شما را حتی در صورت داشتن غلط املایی نیز به راحتی جستجو کند و نتایج را به نمایش بگذارد. 
image

بخش راه‌اندازی اولیه

  • راه‌اندازی سریع‌تر و آسان‌تر دستگاه گلکسی جدید: اگر قصد دارید اطلاعات گوشی قدیمی خود را به یک دستگاه جدید برای راه‌اندازی منتقل کنید، تنها کافیست کد QR نمایش داده شده در دستگاه قدیمی خود را اسکن کنید تا اطلاعات مختلف مانند رمز عبور وای‌فای، حساب گوگل و حساب سامسونگ به گوشی جدید منتقل شود. 

آب و هوا

  • جزئیات بیشتر هواشناسی: در One UI 5.1 حالا اطلاعات دقیق و کارآمد هواشناسی در صفحه اصلی برنامه Weather نمایش داده می‌شود. همچنین هشدار‌های هواشناسی، گزارش‌های روزانه و میزان رطوبت هوا نیز در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. 

تماس‌ها

  • تماس نوشتاری بیکسبی (Bixby): بیکسبی حالا قادر است به طور خودکار به تماس‌ها پاسخ دهد و هدف گیرنده از تماس را مشخص کند. همچنین بیکسبی قادر است گفته‌های گیرنده تماس را به صورت متن دربیاورد و حتی جواب‌های نوشتاری را برای گیرنده بخواند. البته در حال حاضر این قابلیت‌ تنها در زبان‌های کره‌ای و انگلیسی در دسترس است. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)