خانهاخبار
بهترین گوشی‌های بازار برای هدیه روز پدر: از گلکسی A13 تا آیفون ۱۳ پرو مکس!

بهترین گوشی‌های بازار برای هدیه روز پدر: از گلکسی A13 تا آیفون ۱۳ پرو مکس!

با توجه به نزدیک بودن روز پدر، در این مقاله به معرفی گوشی‌های خواهیم پرداخت که می‌توانند هدیه خوبی برای پدرها باشند.
۱۴۰۱/۱۱/۱۲

هر ساله وقتی به روز پدر نزدیک می‌شویم، همه ما سعی می‌کنیم هدیه‌‌هایی تقدیم پدرهایمان بکنیم تا بلکه بتوانیم گوشه‌ای از زحمات آن‌ها را جبران کنیم. با وجود این که پدران ما همیشه و بدون هیچ چشمداشتی به ما یاری رساندند و همراه ما بودند، خرید یک هدیه کاربردی و مناسب قطعا باعث خوشحالی آن‌ها می‌شود. با توجه به نقش مهم و بااهمیت گوشی‌های هوشمند در زندگی روزمره، خرید یک گوشی هوشمند به طور قطع یکی از بهترین هدیه‌های ممکن برای پدران است. حالا اگر در خرید یک گوشی‌ هوشمند مناسب برای پدر خود مردد هستید، وبسایت جی اس ام با این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا بهترین انتخاب را با توجه به بودجه و مشخصات فنی مدنظر خود داشته باشید.

image

در لیست پیش رو گوشی‌های مختلفی از همه برندها با بازه قیمتی 5 میلیون به بالا قرار داده شده است و همچنین باید اشاره کرد که همه گوشی‌های حاضر در این لیست در بازار ایران موجود هستند. در گزینش این گوشی‌ها، سعی شده عوامل مختلفی مانند دوربین قدرتمند، باتری بادوام، سخت‌افزار قوی و پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌مدت لحاظ شود تا شما کاربران عزیز جی اس ام بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

 

گلکسی A13

اولین گوشی مقاله حاضر در واقع ارزان‌ترین گوشی این لیست نیز است. میان‌رده مقرون به صرفه سامسونگ در کنار مشخصات فنی قابل توجهی مانند نمایشگر فول اچ‌دی پلاس ۶٫۶ اینچی و تراشه اگزینوس ۸۵۰ از قیمت مناسبی نیز بهره می‌برد که آن را به یکی از بهترین‌ انتخاب‌های بازار از برند سامسونگ با بودجه محدود بدل ساخته است. حتی اگر اهل عکاسی نیز باشید، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی گلکسیA13 می‌تواند شما را در ثبت تصاویر خاطره‌انگیز خود همراهی کند. همچنین به لطف باتری ۵۰۰۰ میلی‌امپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ ۱۵ واتی، گلکسی A13 تا یک روز کاری با شما خواهد بود و از پس همه کارهای روزمره برخواهد آمد. گلکسی A13 در نسخه‌های ۱۲۸ گیگابایتی نیز عرضه شده است تا کاربران نگرانی از بابت ذخیره‌ اسناد و فایل‌های مولتی‌مدیا خود نداشته باشند. البته باید اشاره کرد که گلکسی A13 با اندروید ۱۲ روانه بازار شده است ولی بروزرسانی اندروید ۱۳ برپایه رابط کاربری One UI 5.0 برای این گوشی در دسترس قرار گرفته است.

قیمت گلکسی A13 در بازار در بازه قیمتی ۴/۹۵۰/۰۰۰ تومان تا ۷/۵۰۰/۰۰ تومان (با توجه به کانفیگ رم و حافظه داخلی) قرار دارد.

image

پوکو M5

دیگر گوشی مقرون به صرفه این لیست محصولی از طرف برند زیر مجموعه شیائومی یعنی پوکو است که در چند سال گذشته با عرضه گوشی‌های با قیمت مناسب جایگاه خوبی در بین کاربران پیدا کرده است. پوکو M5 از نمایشگر ۶٫۵۸ اینچی IPS با روزلوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی بهره می‌برد که نوید یک نمایشگر باکیفیت را می‌دهد. سخت‌افزار این گوشی تراشه ۸ هسته‌ای هلیو G99 است که شاید در برابر تراشه‌های قدرتمند بازار حرفی برای گرفتن نداشته باشد ولی در انجام کارهای معمولی بسیار خوب ظاهر می‌شود. پنل پشتی پوکو M5 نیز میزبان دوربین ۵۰ مگاپیکسلی است که با دو دوربین دیگر به ثبت تصاویر دلخواه شما می‌پردازند. منبع تغذیه این گوشی نیز باتری ۵۰۰۰ میلی‌امپر ساعتی با شارژ ۱۸ واتی است که تا یک روز کامل کاربر را همراهی خواهد کرد. نرم‌افزار این گوشی اندروید ۱۲ برپایه MIUI 13 است که البته بروزرسانی نرم‌افزاری آن به زودی عرضه می‌شود.

قیمت پوکو M5 در بازار در بازه ۵/۷۰۰/۰۰ تومان تا ۷/۴۰۰/۰۰ تومان (با توجه به کانفیگ رم و حافظه داخلی) قرار دارد. 

image

 

گلکسی A23

سومین گوشی این مطلب به سری خوشنام و محبوب گلکسی A با نام گلکسی A23 تعلق دارد. به مانند گلکسی A13، گلکسی A23 نیز از نمایشگر ۶٫۶ اینچی فول اچ‌دی پلاس بهره می‌برد که حالا اما نرخ نوسازی آن به مقدار ۹۰ هرتز رسیده است تا تجربه کار با این نمایشگر لذت‌ بخش‌تر شود. از آن سو، سخت‌افزار این گوشی نیز تراشه هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۶۸۰ است که در کنار عملکرد پردازشی قدرتمند از مصرف انرژی بهینه‌ای نیز برخوردار است. در کنار این تراشه کارآمد، سامسونگ نسخه حافظه رم ۸ گیگابایتی نیز از این گوشی عرضه کرده است تا کاربران با خیال راحت چند نرم‌افزار را با هم اجرا کنند. گلکسی A23 از چهار دوربین مختلف بهره می‌برد که دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض ۵ مگاپیکسلی از مهمترین آن‌ها محسوب می‌شوند. باتری این گوشی نیز ظرفیتی برابر با ۵۰۰۰ میلی‌امپر ساعتی دارد و از شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند. همچنین گلکسی A23 با بروزسانی اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.0 کاملا سازگار است. اگر پدر شما به دنبال یک گوشی با عمر باتری بالاست، گلکسی A23 می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. 

قیمت گلکسی A23 در بازار در بازه ۶/۰۰۰/۰۰۰ تومان تا ۷/۱۰۰/۰۰۰ تومان (با توجه به کانفیگ رم و حافظه داخلی) قرار دارد.

image

 

پوکو M4 پرو 5G

دیگر محصول برند پوکو حاضر در این لیست گوشی میان‌رده پوکو M4 پرو 5G است که از نمایشگر ۶٫۶ اینچی فول اچ‌دی پلاس با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی بهره می‌برد. قلب تپنده این گوشی نیز تراشه دایمنسیتی ۸۱۰ است که از توان پردازشی قابل قبولی برخوردار است و مصرف انرژی نسبتا پایینی نیز دارد. دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اصلی پوکو M4 پرو 5G عملکرد خوبی دارد و در اکثر شرایط رضایت کاربران را جلب خواهد کرد. یکی از ویژگی‌های قابل توجه پوکو M4 پرو 5G سرعت شارژ ۳۳ واتی است که طبق ادعای شیائومی قادر است باتری ۵۰۰۰ میلی‌امپر ساعتی این گوشی را تنها در ۵۹ دقیقه به طور کامل شارژ کند. ناگفته نماند که پوکو M4 پرو 5G در یک کانفیگ قدرتمند رم ۸ گیگابایتی و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی نیز عرضه شده است.

قیمت پوکو M4 پرو 5G در بازار در بازه ۷/۲۰۰/۰۰ تومان تا ۸/۰۰۰/۰۰۰ تومان قرار دارد. 

image

 

ردمی نوت ۱۱ پرو

اولین نماینده برند ردمی در این لیست محصولی قدرتمند با مشخصات فنی برجسته محسوب می‌شود که توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرده است. ردمی نوت ۱۱ پرو به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی سوپر امولد با رزولوش تصویر فول اچ‌دی پلاس مجهز است که از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. این گوشی همچنین از تراشه هلیو G96 مدیاتک نیز بهره بهره می‌برد تا وظایف پردازشی معمولی به بهترین شکل ممکن انجام شود. ردمی نوت ۱۱ پرو به لطف دوربین قدرتمند ۱۰۸ مگاپیکسلی خود به هیچ وجه کاربران را از نظر عکاسی نا امید نخواهد کرد و تصاویر شما را به بهترین شکل ممکن ثبت می‌کند. با پشتیبانی از شارژ ۶۷ واتی، شارژ ۵۰ درصدی باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این دو گوشی تنها به ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارد.

ردمی نوت ۱۱ پرو در بازار در بازه قیمتی ۸/۸۰۰/۰۰۰ تومان تا ۱۱/۰۰۰/۰۰۰ تومان قرار دارد. 

image

گلکسی A33 5G

سومین میان‌رده سامسونگی لیست ما گلکسی A33 است که عضوی از خانواده محبوب گلکسی A محسوب می‌شود. این گوشی از نمایشگر ۶٫۴ اینچی سوپر امولد با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی بهره می‌برد به مانند دیگر مدل‌های سری A گلکسی A33 نیز از رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس برخوردار است. سخت‌افزار این گوشی نیز تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ است که به لطف لیتوگرافی ۵ نانومتری مصرف انرژی نسبتا بهینه‌ای دارد. دوربین اصلی گلکسی A33 سنسور ۴۸ مگاپیکسلی دارد که در کنارش ۳ دوربین دیگر همراه شده‌اند. منبع تغذیه میان‌رده سامسونگ باتری ۵۰۰۰ میلی‌امپر ساعتی با شارژ ۲۵ واتی است. به لطف بروزرسانی‌های گسترده سامسونگ، اندروید ۱۳ برپایه رابط کاربری One UI 5.0 برای گلکسی A33 عرضه شده است.

گلکسی A33 5G در بازار در بازه قیمتی ۸/۶۰۰/۰۰۰ تا ۱۰/۵۰۰/۰۰ قرار دارد.

image

 

پوکو F3

آخرین محصول پوکو این لیست یکی از گوشی‌های قدرتمند با برچسب قیمتی معقول بازار به نام پوکو F3 است. این گوشی با استفاده از تراشه اسنپداگون ۸۷۰ خود می‌تواند از پس هر کاری بربیاید ودر پردازش‌های معمولی نیز اصلا کم نخواهد آورد. نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی این گوشی نیز در نوع خود قابل توجه است و از رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و فناوری HDR10+ پشتیبانی می‌کند. دوربین ۴۸ مگاپیکسلی پوکو F3 نیز از عملکرد قابل قبولی برخوردار است. این گوشی در زمینه سرعت شارژ نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد چرا که شارژ کامل باتری ۴۵۲۰ میلی‌آمپر ساعتی پوکو F3 توسط شارژ ۳۳ واتی در حدود یک ساعت زمان نیاز دارد. البته باید اشاره کرد که نسل جدید پوکو F3 موسوم به پوکو F4 معرفی و عرضه شده است ولی با توجه به آن که مشخصات فنی این دو گوشی تفاوت چندانی با یک دیگر ندارند و همچنین قیمت پوکو F4 در حدود ۲ الی ۳ میلیون تومان گران‌تر از نسل قبلی آن است، در حال حاضر خرید پوکو F3 منطقی‌تر است. اگر به دنبال یک گوشی با نمایشگر باکیفیت ولی قیمتی معقول هستید، پوکو F3 قطعا یکی از گزینه‌های خرید شما برای روز پدر خواهد بود. 

پوکو F3 در بازار در بازه قیمتی ۹/۹۰۰/۰۰۰ تومان تا ۱۰/۱۰۰/۰۰۰ تومان قرار دارد. 

image

 

گلکسی A53 5G

پرفروش‌ترین میان‌رده سامسونگ، از نمایشگر باکیفیت ۶٫۵ اینچی سوپر امولد با رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی برخوردار است که قادر است محتواهای مختلف را به بهترین شکل نمایش دهد. سخت‌افزار این گوشی نیز تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ است که انرژی موردنیاز آن توسط باتری ۵۰۰۰ میلی‌امپر ساعتی با شارژ ۲۵ واتی تامین می‌شود. دوربین‌های گلکسی A53 5G نیز شامل سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و دو سنسور ماکرو و تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی می‌شود. به مانند دیگر میان‌رده‌های سامسونگی این لیست، بروزرسانی اندروید ۱۳ به همراه رابط کاربری One UI 5.0 برای گلکسی A53 5G نیز عرضه شده است. اگر به دنبال یک گوشی قدرتمند و زیبا هستید که از برند سامسونگ باشد، قطعا گلکسی A53 یکی از آن‌ انتخاب‌هاست که برای پدر شما نقش یک همراه مطمئن را ایفا می‌کند. 

گلکسی A53 5G در بازار در بازه قیمتی ۱۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان تا ۱۴/۳۰۰/۰۰ تومان قرار دارد. 

image

 

شیائومی ۱۲ لایت

اگر به دنبال یک یک گوشی شبه پرچمدار ولی با مشخصات فنی میان‌رده و قیمتی متوسط هستید، دو گوشی بعدی این لیست برای شماست. اولین دستگاه موردنظر شیائومی ۱۲ لایت است که نسخه ضعیف سری پرچمدار شیائومی ۱۲ محسوب می‌شود. این گوشی به تراشه خیلی خوب اسنپدراگون 778G مجهز است و از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد. پنل جلویی گوشی شیائومی نیز میزبان نمایشگر ۶٫۵۵ اینچی امولد با رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است که از فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند دالبی ویژن و HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند. باتری شیائومی ۱۲ لایت نیز ظرفیتی برابر با ۴۳۰۰ میلی‌امپر ساعت دارد که از شارژ ۶۷ واتی نیز برخوردار است.

شیائومی ۱۲ لایت در بازار در بازه قیمتی ۱۲/۵۰۰/۰۰۰ تومان تا ۱۵/۰۰۰/۰۰۰ تومان قرار دارد. 

image

 

گلکسی اس ۲۱ FE

نسخه میان‌رده سری پرچمدار گلکسی اس ۲۱ در حالی روانه بازار شد که موفق شد به عنوان یک میان‌رده پرمیوم عملکردی بسیار خوب از خود به جای بگذارد و به گوشی محبوب کاربران بدل شود. نمایشگر داینامیک امولد ۶٫۴ اینچی گلکسی اس ۲۱ FE از رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. این گوشی همچنین در دو نسخه تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ روانه بازار شد که هر دو این تراشه‌ها از قدرت پردازشی زیادی برخوردار هستند اما اگر بهترین نسخه را می‌خواهید، مدل اسنپدراگونی را پیدا کنید. برای عکاسی، گلکسی اس ۲۱ FE از سه دوربین بهره می‌برد که دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی و فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی را شامل می‌شود. خوشبختانه باتری ۴۵۰۰ میلی‌امپر ساعتی گلکسی اس ۲۱ FE از هر دو حالت شارژ باسیم ۲۵ واتی و بی‌سیم ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند. این گوشی  به لطف دوربین قدرتمند و باتری بادوام می‌تواند به همراه خوبی برای پدرها بدل شود.

گلکسی اس ۲۱ FE در بازار در بازه قیمتی ۱۶/۲۰۰/۰۰۰ تومان تا ۱۶/۸۰۰/۰۰۰ تومان قرار دارد. 

image

 

شیائومی 11T پرو

دو گوشی بعدی این لیست به محصولات سری T شیائومی تعلق دارند و با مشخصات فنی قابل توجهی همراه هستند. در این راستا، شیائومی 11T پرو از نمایشگر امولد ۶٫۶۷ اینچی فول اچ‌دی پلاس با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی برخوردار است که به فناوری‌های دالبی ویژن و HDR10+ نیز مجهز است. قلب تپنده این گوشی نیز تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ است که توسط باتری ۵۰۰۰ میلی‌امپر ساعتی تغذیه می‌شود. به لطف سرعت شارژ فوق سریع ۱۲۰ واتی، شیائومی ادعا کرده است شیائومی 11T پرو تنها در عرض ۱۷ دقیقه به طور کامل شارژ خواهد شد. اگر دوربین گوشی نیز برایتان اهمیت دارد، سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی دوربین اصلی شیائومی 11T پرو کاملا انتظارات شما رو برآورده خواهد کرد. البته بروزرسانی نرم‌افزاری اندروید ۱۳ برپایه رابط کاربری MIUI 14 نیز برای این گوشی تایید شده است.

شیائومی 11T پرو در بازار در بازه قیمتی ۱۴/۶۰۰/۰۰۰ تومان تا ۱۷/۶۰۰/۰۰۰ تومان قرار دارد. 

image

 

شیائومی 12T پرو

به عنوان نسل جدید شیائومی 11T پرو، شیائومی 12T پرو با بهبودهای فراوانی در زمینه دوربین و سخت‌افزار روانه بازار شد. برای شروع، شیائومی 12T پرو اولین گوشی برند شیائومی است که با دوربین پرچمدار ۲۰۰ مگاپیکسلی عرضه می‌شود. همچنین سخت‌افزار این گوشی نیز تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک است که مصرف انرژی بسیار پایینی دارد. سرعت شارژ این گوشی نیز برابر با ۱۲۰ وات است و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن را در طی ۱۹ دقیقه شارژ می‌کند. به علاوه، شیائومی 12T پرو به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی فول اچ‌دی پلاس با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و رزولوشن تصویر 2K مجهز خواهد بود. با وجود این مشصات فنی بسیار قدرتمند، شیائومی 12T پرو قیمت نسبتا پایین‌تری به نسبت دیگر پرچمدارهای بازار دارد که خرید آن را به یک انتخاب هوشمندانه بدل کرده است.

شیائومی 12T پرو در بازار در بازه قیمتی ۲۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان تا ۲۶/۰۰۰/۰۰۰ تومان قرار دارد. 

image

 

آیفون ۱۲

به اولین گوشی اپل در لیست می‌رسیم که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد ولی با توجه به سابقه درخشان اپل در پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی مدت از محصولات خود، اطمینان داریم که این گوشی تا سال‌های بعد نیز نسخه‌های جدید iOS را دریافت خواهد کرد (در حال حاضر iOS 16.3 برای سری آیفون ۱۲ عرضه شده است). به هر روی، آیفون ۱۲ از نمایشگر ۶٫۱ اینچی سوپر رتینا XDR اولد بهره می‌برد که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. سخت‌افزار آیفون ۱۲ نیز تراشه A14 بایونیک است که قدرتی مثال‌زدنی علی‌رغم عمر نسبتا زیاد دارد. دوربین‌های دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی این گوشی نیز تصاویر با جزئیات بالا را ثبت می‌کنند. منبع تغذیه پرچمدار اپل نیز باتری ۲۸۱۵ میلی‌امپر ساعتی است که از هر دو حالت شارژ بی‌سیم مگ‌سیف و Qi پشتیبانی می‌کند.

آیفون ۱۲ در بازار در بازه قیمتی ۲۹/۰۰۰/۰۰۰ تومان تا ۳۱/۰۰۰/۰۰۰ تومان قرار دارد. 

image

 

آیفون ۱۳

نسخه استاندارد پرچمدار سال گذشته اپل در مقایسه با نسل قبلی خود یعنی آیفون ۱۲ از نظر نمایشگر و دوربین تفاوت زیادی ندارد ولی با توجه به تراشه A15 بایونیک و باتری حجیم‌تر ۳۲۴۰ میلی‌امپر ساعتی می‌تواند یک گزینه خوب برای خرید یک گوشی پرچمدار باشد. همانطور که می‌دانیم، تراشه A15 قدرت پردازشی فوق‌العاده‌ای دارد و خیال کاربران را انجام از همه پردازش‌های سنگین راحت می‌کند.

آیفون ۱۳ در بازار در بازه قیمتی ۳۵/۰۰۰/۰۰۰ تومان تا ۵۱/۰۰۰/۰۰۰ تومان قرار دارد. 

image

 

آیفون ۱۳ پرو مکس

اینکه به جای آیفون ۱۴ پرو مکس سراغ ۱۳ پرو مکس رفته‌ایم، به خاطر شرایط عجیب و غریب بازار موبایلی کشورمان است که هنوز سری ۱۴ را در کشور رجیستر نکرده‌اند! اما به هر روی، آیفون ۱۳ پرو مکس گران‌ترین گوشی این لیست و البته بهترین آیفونی است که با توجه به شرایط بازار کشور می‌توان خریداری کرد. این گوشی به لطف تراشه قدرتمند A15 و نمایشگر فوق‌العاده ۶٫۷ اینچی سوپر رتینا با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، آیفون ۱۳ پرو مکس یک محصول کامل برای کاربران محسوب می‌شود. پنل پشتی این گوشی نیز میزبان سه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اصلی، فوق عریض و تله‌فوتو است که مطابق آنچه از اپل انتظار داریم عملکردی عالی دارند. اگر به عکاسی حرفه‌ای تر نیز علاقه دارید، دوربین این پرچمدار با قابلیت‌های متنوع فیلمبرداری و تصویربرداری در خدمت شما خواهند بود. انرژی موردنیاز آیفون ۱۳ پرو مکس نیز توسط باتری ۴۳۵۲ میلی‌امپر ساعتی تامین می‌شود. به طور کلی، گوشی‌های آیفون به دلیل پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی مدت و عملکرد پایدار می‌توانند پدرها را تا مدت زمان زیادی همراهی کنند. 

در حال حاضر سری آیفون ۱۴ وارد بازار ایران شده است ولی با توجه به نامعلوم بودن شرایط رجیستری این سری پرچمدار، مجبور به پیشنهاد سری آیفون ۱۳ هستیم و خرید این سری گوشی‌های اپل توصیه می‌شود.

آیفون ۱۳ پرو مکس در بازار ایران در بازه قیمتی ۶۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان تا ۹۵/۰۰۰/۰۰۰ تومان قرار دارد. برای اطلاع از آخرین قیمت آیفون در ایران به این پست مراجعه کنید.

image

انتخاب‌های عجیب اما منطقی این لیست:

گلکسی اس ۲۲ پلاس

فردای انتشار این مطلب، قرار است سری گلکسی اس ۲۳ رسما معرفی شوند اما در نهایت تا روز پدر که شنبه، ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ است، خبری از عرضه این گوشی‌ها در بازارهای جهانی و کشورمان نیست. بنابراین منطقی است که اگر برای خرید یک پرچمدار برای روز پدر عجله دارید و می‌خواهید تا قبل از شنبه این کار را انجام دهید، این موارد را هم در نظر داشته باشید. اما اگر می‌توانید یکی دو ماهی صبر کنید، هر دوی گوشی‌های گفته شده را می‌توانید با مدل‌های مشابه در سری گلکسی اس 23 جایگزین کنید؛ در غیر این صورت، بیایید معرفی کوتاهی از دو پرچمدار اس ۲۲ برای روز پدر داشته باشیم:

مدل پلاس سری پرچمدار حال حاضر سامسونگ در دو نسخه با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل یک یا تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ (بازار اروپا) روانه بازار شد. البته جدا از تفاوت‌های این دو تراشه، هر دوی این سخت‌افزارها از قدرت بالایی برخوردار هستند و کاربران را در هر شرایطی همراهی می‌کنند. به علاوه، گلکسی اس ۲۲ پلاس از نمایشگر ۶٫۶ اینچی فول اچ‌دی پلاس با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس بهره می‌برد. دوربین اصلی گلکسی اس ۲۲ پلاس نیز سنسور ۵۰ مگاپیکسلی است که با دو دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی و لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت تصاویر می‌پردازد. به لطف باتری ۴۵۰۰ میلی‌امپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ ۴۵ واتی، پرچمدار سامسونگ قادر است کاربران را تا یک روز کاری همراهی کند.

گلکسی اس ۲۲ پلاس در بازار در بازه قیمتی ۳۶/۰۰۰/۰۰۰ تومان تا ۴۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان قرار دارد. 

image

 

گلکسی اس ۲۲ الترا

پرچمدار پرمیوم سامسونگ برای سال ۲۰۲۲ یک محصول عالی و با قابلیت‌های زیاد است که توجه هر کاربری را به خود جلب می‌کند. پشتیبانی از قلم هوشمند، دوربین فوق‌العاده ۱۰۸ مگاپیکسلی، نمایشگر ۶٫۸ اینچی باکیفیت 2K و طراحی جذاب از مهمترین ویژگی‌های این گوشی محسوب می‌شود. قلب تپنده گلکسی اس ۲۲ الترا به مانند گلکسی اس ۲۲ پلاس دو تراشه اسنپدراگون ۸ نسل یک یا اگزینوس ۲۲۰۰ است که البته نسخه اگزینوس آن بیشتر در بازار پیدا می‌شود. در کنار دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و دو سنسور تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی نیز تصاویر شما را ثبت می‌کنند. باتری این دستگاه نیز ظرفیتی ۵۰۰۰ میلی‌امپر ساعتی دارد که از شارژ ۴۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. به لطف قلم اس پن، تجربه نوشتن با گلکسی اس ۲۲ الترا بسیار لذت بخش است و از ویژگی‌های نرم‌افزاری متنوع دوربین آن نیز نباید غافل شویم. سری گلکسی اس ۲۲ امتحان خود را پس داده است و به طور قطع همراهی بسیار مطمئن برای پدرها خواهد بود. 

شایان ذکر است سری گلکسی اس ۲۳ امروز معرفی و تا یک ماه دیگر روانه بازارهای جهانی خواهد شد ولی اگر برای خرید گوشی عجله دارید، گلکسی اس ۲۲ پلاس و گلکسی اس ۲۲ الترا همچنان جزو بهترین پرچمدارهای بازار هستند و گزینه‌های خوبی برای خرید محسوب می‌شوند.

گلکسی اس ۲۲ الترا در بازار در بازه قیمتی ۴۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان تا ۶۱/۰۰۰/۰۰۰ تومان قرار دارد.

image

در نهایت باید اشاره کرد قطعا گوشی‌های دیگری نیز در بازار وجود دارد که شایستگی حضور در این لیست را داشته‌اند ولی گوشی‌های حاضر در این مقاله نیز برآیندی از محصولات موفق و پرفروش بازار بوده است. اگر شما کاربران عزیر جی اس ام نیز پیشنهادی برای اضافه کردن به این لیست دارید، خوشحال می‌شویم آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)