خانهاخبار
تراشه اگزینوس با سری گلکسی اس ۲۴ برخواهد گشت!

تراشه اگزینوس با سری گلکسی اس ۲۴ برخواهد گشت!

گزارشی جدید ادعا می‌کند مدل‌های بازار کره جنوبی گلکسی اس ۲۴ به تراشه ۱۰ هسته‌ای اگزینوس ۲۴۰۰ مجهز خواهند بود.
۱۴۰۱/۱۱/۸

اخیرا گزارشی در دسترس کاربران قرار گرفت مبنی بر این که سامسونگ تیمی تخصصی تشکیل داده است که وظیفه آن‌ها توسعه و ساخت تراشه‌ای اختصاصی برای این برند است. بعد از این گزارش، شایعه‌ای منتشر شد که اذعان داشت این تراشه ناشناس هنوز در مراحل توسعه قرار دارد و احتمالا در سری گلکسی اس ۲۵ به کار خواهد رفت. در نتیجه، سری گلکسی اس ۲۴ نیز به مانند سری گلکسی اس ۲۳ با نسخه اختصاصی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو روانه بازار خواهد شد. حالا اما گزارشی جدید با رد این شایعه ادعا کرد مدل‌های کره جنوبی سری گلکسی اس ۲۴ با نسل جدید تراشه اگزینوس به نام اگزینوس ۲۴۰۰ عرضه خواهد شد.

image

شایان ذکر است تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ با تراشه‌ای که توسط تیم تخصصی سامسونگ در حال توسعه است متفاوت است. تولید انبوه تراشه اختصاصی مرموز سامسونگ احتمالا در سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد و به عنوان رقیب هسته‌های Nuvia تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو معرفی خواهد شد. 

طبق این گزارش، بخش گوشی‌های هوشمند برند سامسونگ به تولید انبوه تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ چراغ سبز نشان داده است و تولید این سخت‌افزار از اواخر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد. در این راستا، افشاگری کره‌ای به نام Vmpire King ادعا کرده است تراشه ۴ نانومتری اگزینوس ۲۴۰۰ با شناسه مدل Root همراه خواهد بود و از طراحی کلاستر چهارگانه (چهار خوشه‌ای) برخوردار است. به علاوه، این افشاگر اعلام کرد این تراشه به پردازنده مرکزی ۱۰ هسته‌ای مجهز خواهد بود و در نسخه‌های کره‌ای سری گلکسی اس ۲۴ استفاده خواهد شد. 

image

در نهایت باید اشاره کرد تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ احتمالا از طراحی چهار خوشه‌ای مشابه تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو همراه خواهد بود که شامل‌ هسته‌های کورتکس X4، کورتکس A720‌ و کورتکس A510 می‌شود. البته گزارش‌های ضد و نقیضی پیرامون تعداد هسته‌های دقیق کورتکس A720‌ و تعداد هسته‌های کلی پردازنده مرکزی این تراشه منتشر شده است. یک گزارش ادعا می‌کند تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ از ترکیب ۳+۴+۱ (هشت هسته‌ای) برای هسته‌های خود بهره خواهد برد در حالی که این گزارش خبر از پردازنده مرکزی ۱۰ هسته‌ای به صورت ۴+۳+۲+۱ می‌دهد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)