خانهاخبار
اپل توسعه تراشه وای فای اختصاصی خود را فعلا متوقف کرده است

اپل توسعه تراشه وای فای اختصاصی خود را فعلا متوقف کرده است

پیش‌تر در خبرها داشتیم که اپل در حال تلاش برای کمتر کردن وابستگی‌اش به شرکت‌های دیگر در تمامی حوزه‌ها از جمله مودم 5G، قطعات بی‌سیم و حتی نمایشگر است، حال امروز خبری منتشر شده که این شرکت در مورد قطعات بی‌سیم به طور موقت منصرف شده است.
۱۴۰۱/۱۱/۸

اپل در یک نبرد برای کاهش اتکای خود به تامین کنندگان شخص ثالث است تا بتواند قطعات مورد نیاز را برای محصولاتش، خودش طراحی کند. در واقع همان کاری را که با تراشه‌های موبایل سری A و پردازنده‌های سری M مک‌های خود انجام داد، قصد دارد برای تراشه‌های بی‌سیم، مودم‌های 5G و حتی صفحه نمایش برای آیفون‌ها، اپل واچ و مک‌هایش انجام دهد.

image

اما امروز خبری منتشر شده که مینگ چی کو تحلیلگر معتبر اپل در آخرین بررسی‌هایش، ادعا کرده که اپل از توسعه تراشه‌های وای فای خود فعلا عقب نشینی کرده و قصد دارد همچنان از قطعات شرکت برودکام (Broadcom) به عنوان تامین کننده اصلی خود استفاده کند. اپل بیشتر منابع طراحی آی سی خود را به توسعه چیپست خود اختصاص می‌دهد؛ کو همچنینم اشاره کرده که اپل همچنان توسعه مودم 5G خود را نسبت به توسعه تراشه وای فای در اولویت قرار داده که می‌تواند یکی از دلایل تاخیر در توسعه قطعات وای فای باشد.

همانطور که پیش‌تر هم در خبرها داشتیم، اپل به احتمال قوی در مدل‌های آینده آیفون ۱۵ و بقیه محصولات جدید خود به وای فای 6E روی خواهد آورد و شکی نیست که مجبور خواهد بود از قطعات برودکام استفاده کند. مینگ چی کو همچنین دوباره تایید کرده که اپل همچنان در حال کار بر روی تراشه ترکیبی وای فای و بلوتوث است که این دو مورد را در یک قطعه جای دهد. پیش‌تر مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ هم تایید کرده بود که اپل در حال کار روی این تراشه ترکیبی است که در صورت ساخت آن، می‌تواند کمک بزرگی به اپل هم در خودکفایی و هم در ایجاد فضای بیشتر در دستگاه‌هایش کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)