خانهاخبار
جزئیات iOS 17 فاش شد: تغییرات ظاهری اندک، پشتیبانی از هدست واقعیت ترکیبی اپل

جزئیات iOS 17 فاش شد: تغییرات ظاهری اندک، پشتیبانی از هدست واقعیت ترکیبی اپل

نسخه بعدی سیستم‌عامل اپل با توجه ویژه بر پایداری دستگاه و مصرف بهینه انرژی همراه خواهد بود.
۱۴۰۱/۱۱/۶

دو روز پیش جدیدترین نسخه سیستم عامل iOS 16 یعنی iOS 16.3 به طور رسمی‌ برای آیفون‌های سازگار در دسترس قرار گرفت. سیستم عامل iOS 16‌ نیز در ماه ژوئن سال گذشته میلادی معرفی شد و همراه با رونمایی از سری پرچمدار آیفون ۱۴ رسما عرضه شد. امسال نیز نسخه جدید این سیستم عامل موسوم به iOS 17 در کنار رونمایی از سری آیفون ۱۵ عرضه خواهد شد. با توجه به این موضوع، می‌توان انتظار داشت که سیستم عامل iOS 17 در ماه سپتامبر سال جاری میلادی روانه گوشی‌های کاربران شود. حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، جزئیات تازه‌ای پیرامون این سیستم عامل جدید فاش شده است که خبر از قابلیت‌های جدید آن علی‌رغم تغییرات ظاهری اندک می‌دهد. 

image

طبق این گزارش که توسط یک منبع خبری خوش‌سابقه در زمینه محصولات اپل به اشتراک گذاشته شده است، طراحی ظاهری iOS 17 در مقایسه با iOS 16 تفاوت چندانی نخواهد داشت و حتی می‌توان گفت که این سیستم عامل جدید از نظر ظاهری تاحدود زیادی مشابه iOS 16 خواهد بود. از آن سو، تمرکز اصلی اپل در توسعه iOS 17 مربوط به پایداری و مصرف انرژی دستگاه می‌شود. به علاوه، احتمالا پشتیبانی از هدست واقعیت ترکیبی اپل نیز به iOS 17 اضافه خواهد شد.

این منبع خبری ادعا کرده است که iOS 17 از نرم‌افزار اختصاصی هدست واقعیت ترکیبی اپل بهره می‌برد که به کاربر این امکان را می‌دهد تا این هدست هوشمند را کنترل کند. به علاوه، شایعه شده است این نرم‌افزار از لحاظ مفهومی مشابه برنامه Watch خواهد بود با این تفاوت که از قابلیت‌های بیشتری برخوردار است. برنامه Home نیز احتمالا با طراحی جدیدی در دسترس کاربران قرار گرفت. 

image

این گزارش ادعا کرده است که برنامه Music نیز از تغییراتی در زمینه نحوه کنترل موسیقی و گردش در این نرم‌افزار بهره می‌برد. کار با برنامه Mail نیز برای تجربه بهتر کاربری تا حدودی ساده‌تر خواهد شد و برنامه‌های Reminders و Files نیز بهبود قابل توجهی خواهند داشت. البته این افشاگر نحوه بهبود این دو نرم‌افزار را اعلام نکرده است و در حال حاضر نمی‌دانیم دقیقا در چه زمینه‌هایی بهبود خواهند داشت. برنامه‌های Fitness و Wallet نیز احتمالا تغییرات جزئی خواهند داشت وهمچنین به احتمال زیاد نرم‌افزار Wallet نیز به Apple Pay متصل خواهد شد.

شایان ذکر است که iOS 17 در شش دستگاه از ویژگی Dynamic Island پشتیبانی خواهد کرد. دو دستگاه از این شش دستگاه اعلام شده همان آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس هستند. در این راستا، به احتمال زیاد هر چهار مدل سری آيفون ۱۵ از Dynamic Island بهره خواهند برد و سرانجام با ناچ دوربین سلفی خداحافظی خواهند کرد. 

در نهایت باید اشاره کرد بخشی از کدهای iOS 17 فاش کرده‌اند همه مدل‌های سری آیفون ۱۵ از درگاه USB-C بهره خواهند برد که نسخه‌های پرو و پرو مکس از استاندارد USB 3.2 پشتیبانی خواهند کرد. مدل‌های غیر پرو نیز از همان سرعت مشابه درگاه Lightning برخوردار خواهند بود. همچنین شایعه شده است که آیفون ۱۵ پرو مکس به نرم‌افزار پردازش تصاویر پیشرفته‌تر و سیستم خنک‌کننده قوی‌تری در مقایسه با آیفون ۱۵ پرو مجهز خواهد بود. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

AJ

۱۴۰۱/۱۱/۶
هنوز آیفون 14 نیومده بود داشتن درباره 15 صحبت میکردن حالا ک مدتی از معرفی 14 پذشته دیگ طبیعیه دائم شایعات مختلف بشنویم ولی واقعا حیف شد ک آیفون 14 ها هنوز داخل ایران ریجستر نمیشن نمیدونم قراره چه اتفاقی بیفته خیلیا بخاطر اینکه 14 ریجستر نمیشه به اجبار تن ب خرید 13 دادن حتی قیمتهای سری 13 الان بالاتر از 14 هستن خیلی از اونایی ک 14 خریدن الان دنبال این هستن یا بفروشن یا معاوضه کنن با سری 13 حتی حاضرن یه پولی هم بدن تا گوشی قدیمیتر رو بگیرنکجای دنیا اینجوریه آخه ؟؟؟ الان آیفون 14 پرمکس رو 55 میفروشن ولی 13 پرومکس به 90 تا 100 میلیون رسیده اونم نسخه 256 گیگ و حتی دست دوم 13 پرومکس داره از 65 تا 85 تومن معامله میشه توی دیوار - کجای دنیا یه همچین بازار داغونی داره ؟؟ یا واقعا مملکت مشکل مدیریتی خطری داره یا باز یکی از آقا زاده های کله گنده اونقد آیفون 13 وارد کرده و انبار کرده ک مجبور بوده اونا رو یجوری بفروشه و خب چی بهتر از این ک آیفون 14 رو ریجستر نکنن تا انباراشون از 13 خالی بشه اونم با سودهای نجومی بعد باز میرن سراغ 14 و ریجسترش میاد و باز قیمتای اون سری فضایی میشه / خدا خودش یه رحمی بکنه به این ملت و نجاتشون بده از این اقتصاد بیمار و افراد پول پرست شکم پرست