خانهاخبار
سری گلکسی اس ۲۴ نیز احتمالا با نسخه اختصاصی تراشه اسنپدراگون عرضه خواهد شد

سری گلکسی اس ۲۴ نیز احتمالا با نسخه اختصاصی تراشه اسنپدراگون عرضه خواهد شد

به نظر می‌رسد تراشه اختصاصی جدید سامسونگ هنوز راه طولانی برای بهره‌برداری دارد و سامسونگ تا سال آینده همچنان وابسته به کوالکام خواهد بود.
۱۴۰۱/۱۱/۵

چندی پیش گزارشی منتشر شد مبنی بر این که بخش موبایل سامسونگ تیمی را تشکیل داده است که وظیفه اصلی آن توسعه یک تراشه اختصاصی برای نسل‌های بعدی سری پرچمدار گلکسی اس است. البته این سخت‌افزار مرموز هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار دارد و با سری گلکسی اس ۲۳ عرضه نخواهد شد. با این وجود، افشاگر برجسته Ice Universe ادعا کرده است رئیس بخش موبایل سامسونگ یعنی آقای TM Roh در رویداد آنپکد پیش رو توضیحاتی را درباره این تراشه جدید ارائه خواهد داد. با توجه به این موضوع، سؤال پیش می‌آید که آیا سخت‌افزار موردنظر در سری گلکسی اس ۲۴ به کار خواهد رفت و یا در نسل‌های بعدی گلکسی اس باید منتظر این تراشه باشیم. 

image

 

حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، به نظر می‌رسد افشاگری به نام Yogesh Brar پاسخی برای این پرسش داده است که خبر خوبی برای طرفدارن سامسونگ محسوب نمی‌شود. در این راستا، این افشاگر اعلام کرده است که تراشه اختصاصی اسنپدراگون ۸ نسل دو که در سری گلکسی اس ۲۳ به کار رفته است و با نام Snapdargon Mobile Platfrom for Galaxy شناخته می‌شود همراه با سری گلکسی اس ۲۴ نیز عرضه خواهد شد. این تراشه اختصاصی از شناسه مدل SM8550-AC بهره می‌برد و پردازنده گرافیکی و مرکزی آن با فرکانس بالاتری به پردازش اطلاعات می‌پردازند. 

شایان ذکر است در حال حاضر مشخص نیست آیا تراشه اختصاصی کوالکام تا زمان خاصی در اختیار سامسونگ است و یا دیگر تولید‌کنندگان گوشی‌های هوشمند نیز قادر خواهند بود از این سخت‌افزار بهره ببرند. البته انتظار می‌رود دیگر برندها نیز بتوانند از این تراشه استفاده کنند. با توجه به این موضوع، Yogesh Brar اذعان داشته است تراشه‌های Snapdragon Mobile Platform for Galaxy تا زمان آماده‌سازی تراشه سامسونگ در سری گلکسی اس به کار خواهد رفت و سپس تراشه کوالکام احتمالا روانه سایر برندها خواهد شد. 

image

در نهایت باید اشاره کرد که تراشه اختصاصی سامسونگ احتمالا سال ۲۰۲۵ وارد فار بهره‌بردای خواهد شد که با عرضه سری گلکسی اس ۲۵ مصادف می‌شود. به هر روی، اطلاعات تکمیلی و رسمی این تراشه از سوی مدیر موبایل سامسونگ در رویداد رونمایی سری گلکسی اس ۲۳ در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)