خانهاخبار
اپل امروز macOS 13.2 را با تمرکز بیشتر بر روی امنیت دستگاه‌ها منتشر کرد

اپل امروز macOS 13.2 را با تمرکز بیشتر بر روی امنیت دستگاه‌ها منتشر کرد

همانطور که انتظار می‌رفت اپل امروز نسخه جدید سیستم عامل رایانه‌های مک خود را، یعنی macOS Ventura 13.2 منتشر کرد، بروزرسانی که بیشتر امنیت دستگاه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
۱۴۰۱/۱۱/۴

اپل امروز macOS Ventura 13.2 را منتشر کرد، دومین بروزرسانی بزرگ سیستم عامل macOS Ventura که ابتدا در ماه اکتبر (مهر) منتشر شد. macOS 13.2 بیش از یک ماه پس از عرضه نسخه 13.1 منتشر شده، بروزرسانی که برنامه Freeform و سایر تغییرات را به ارمغان آورد.

بروزرسانی امروز macOS Ventura 13.2 را می‌توان به صورت رایگان در همه رایانه‌های مک واجد شرایط با استفاده از قسمت آپدیت نرم افزار در تنظیمات سیستم دانلود کرد.

image

 

این بروزرسانی کلیدهای امنیتی را برای اپل آیدی اضافه می‌کند که امکان احراز هویت فیزیکی دو مرحله‌ای (Two Factor Authentication) را فراهم می‌کند که محافظت بیشتری در برابر حملات فیشینگ و دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری اضافه می‌کند. این بروزرسانی همچنین حفاظت از داده‌های پیشرفته آیکلود را برای همه کاربران در سراسر جهان عرضه می‌کند.

علاوه بر این macOS Ventura 13.2 یک باگ را که در برنامه فریفرم وجود داشت برطرف می‌کند و مشکلی را مرتفع می‌کند که می‌تواند باعث شود Voiceover ارایه بازخورد صوتی هنگام تایپ را متوقف کند. یادداشت‌های اپل در مورد انتشار این نسخه جدید در زیر به طور کامل آمده است:

این بروزرسانی کلیدهای امنیتی را برای اپل آیدی معرفی می‌کند و شامل پیشرفت‌ها و رفع اشکال‌های دیگر برای مک شما می‌شود.

  • کلیدهای امنیتی برای اپل آیدی به کاربران این امکان را می‌دهد که با نیاز به یک کلید امنیتی فیزیکی برای ورود، امنیت حساب خود را تقویت کنند
  • رفع مشکلی در اپلیکیشن Freeform که در آن برخی از خطوط طراحی ایجاد شده با قلم اپل یا انگشت شما ممکن است در بوردهای مشترک ظاهر نشوند
  • مشکلی را برطرف می‌کند که در آن Voiceover ممکن است هنگام تایپ کردن ارایه بازخورد صوتی را متوقف کند

لازم به ذکر است که برخی ویژگی‌ها ممکن است برای همه مناطق یا در همه دستگاه‌های اپل در دسترس نباشند. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در مورد محتوای امنیتی این بروزرسانی، می‌توانید به وب سایت رسمی اپل مراجعه کنید.

اپل همچنین macOS Big Sur 11.7.3 و macOS Monterey 12.6.3 را برای کسانی که از نسخه‌های قدیمی‌تر macOS استفاده می‌کنند منتشر کرده است که شامل بروزرسانی‌های امنیتی هم می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)