خانهاخبار
موتورولا از دو گوشی مقرون به صرفه موتو G53 و G73 رونمایی کرد

موتورولا از دو گوشی مقرون به صرفه موتو G53 و G73 رونمایی کرد

شرکت موتورولا اخیرا دو محصول مقرون به صرفه جدید را معرفی کرده که مشخصات جذابی را نیز به همراه دارند.
۱۴۰۱/۱۱/۴

موتورولا به تازگی از دو گوشی مقرون به صرفه موتو G53 و موتو G73 رونمایی کرده که مشخصات جذابی را نیز به نسبت رده قیمتی خود به همراه دارند. این دو گوشی دارای نمایشگر‌های ۶.۵ اینچی ۱۲۰ هرتزی بوده و این امر، آنها را به جمع ارزان‌ترین گوشی‌های ۱۲۰ هرتزی بازار اضافه می‌کند. موتو G53 و G73 از 5G نیز پشتیبانی کرده و به همراه سیستم عامل اندروید ۱۳ در دسترس کاربران قرار می‌گیرند.

image

 

 

موتورولا موتو G53

image



 

موتو G53 دارای نمایشگری ۶.۵ اینچی با رزولوشن اچ دی پلاس (720p) و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است. پنل به کار رفته در نمایشگر گوشی، از نوع LCD‌ بوده که البته به اندازه پنل‌های اولد جذابیت ندارد؛ اما نرخ نوسازی آن بسیار خوب بوده و تراکم پیکسلی ۲۶۹ پیکسل در هر اینچ نیز برای این رزولوشن قابل قبول است.

این گوشی همچنین بر خلاف بسیاری از رقبای خود، از کارت‌های حافظه microSD پشتیبانی کرده و جک ۳.۵ میلی متری هدفون را نیز به همراه دارد. موتو G53 در نسخه‌هایی با ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار شده که به لطف کارت‌هیا حافظه microSD، تا ۱ ترابایت قابل افزایش است. این گوشی همچنین دارای اسپیکر‌های استریو و سیستم دالبی اتموس بوده که در این رده قیمتی، بسیار کمیاب است.

موتو G53 از چیپست کوالکام اسنپدراگون ۴۸۰ پلاس استفاده کرده که دارای ۸ هسته از نوع کرایو ۴۶۰ با کلاک اسپید ۲.۲ گیگاهرتز است. پردازنده گرافیکی گوشی، از نوع ادرنو ۶۱۹ بوده و در بخش حافظه رم، موتو G53 در نسخه‌هایی با ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم قابل تهیه است.

 

این محصول دارای سیستم دوربین دوگانه بوده که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با تکنولوژی کواد-پیکسل و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی است. در سوی دیگر، دوربین سلفی موتو G53 نیز ۸ مگاپیکسلی بوده و درون پانچ هول قسمت میانی بالای نمایشگر گوشی قرار دارد.

این گوشی که با قیمت ۲۴۹.۹۹ یورو روانه بازار می‌شود؛ دارای یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۰ واتی بوده و از جمله دیگر امکانات آن، می‌توان به سنسور اثر انگشت و قابلیت تشخیص چهره اشاره کرد. موتورولا موتو G53 در رنگ‌های صورتی، آبی و نقره‌ای روانه بازار خواهد شد.

 

موتورولا موتو G73

image

 

وقت آن رسیده که به سراغ برادر بزرگ‌تر این خانواده برویم؛ این گوشی با قیمت ۲۹۹.۹۹ یورویی خود، حدود ۵۰ یورو از G53 گران‌تر بوده و امکانات بیشتری را نیز به همراه دارد.

نمایشگر ۶.۵ اینچی موتو G73، همچنان از نوع LCD است؛ اما این بار رزولوشن آن به فول اچ دی افزایش یافته و تراکم پیکسلی ۴۰۵ پیکسل در هر اینچ نیز راضی کننده‌ بوده و نسبت به آنچه در نمایشگر G53 شاهد آن هستیم؛ عملکرد بهتری دارد. این گوشی از چیپست مدیاتک دیمنسیتی ۹۳۰ استفاده کرده و دارای ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی است. خوشبختانه، درگاه کارت‌های حافظه microSD روی این محصول نیز وجود دارد.

 

در بخش دوربین، شاهد بهبود‌هایی هستیم و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی موتو G73، توسط یک دوربین ماکرو ۸ مگاپیکسلی همراهی می‌شود. رزولوشن دوربین سلفی نیز در این محصول به ۱۶ مگاپیکسل افزایش یافته است. اسپیکر‌های استریو با پشتیبانی از دالبی اتموس، روی این گوشی هم وجود داشته و جک ۳.۵ میلی متری هدفون نیز در دسترس کاربران قرار دارد.

موتورولا موتو G73 در رنگ‌های سرمه‌ای و سفید عرضه شده و در روز‌های آتی، روانه بازار اروپا، آمریکای لاتین و آسیا خواهد شد.

 

درباره محصولات جدید شرکت موتورولا چه می‌اندیشید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)