خانهاخبار
اپل پتنتی برای یک نمایشگر تاشو مقاوم در برابر ضربه را ثبت کرد

اپل پتنتی برای یک نمایشگر تاشو مقاوم در برابر ضربه را ثبت کرد

شرکت اپل به تازگی پتنتی برای یک نمایشگر تاشو مقاوم در برابر ضربه را ثبت کرده که وعده عرضه یک آیفون تاشو را می‌دهد.
۱۴۰۱/۱۱/۲

از زمان معرفی نخستین گوشی با نمایشگر تاشو، نسبتا مدت زیادی گذشته و موفقیت این گوشی‌ها، موجب این شده که بسیاری از شرکت‌ها این فرم را به عنوان نسل بعدی گوشی‌های هوشمند به رسمیت بشناسند. اینطور که به نظر می‌رسد؛ اپل نیز از محبوبیت این گوشی‌ها غافل نمانده و بعید نیست که قصد عرضه یک گوشی تاشو را داشته باشد.

یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های اپل در زمینه تولید گوشی‌های تاشو، بخش دوام بوده که برای این شرکت اهمیت بسیاری دارد. به دلیل ساختار خاص نمایشگر گوشی‌های تاشو، این محصولات مقاومت چندانی در برابر ضربات و خط و خش ندارند.

image

 

کوپرتینویی‌ها به تازگی پتنتی با شماره US-20230011092-A1 را ثبت کرده‌اند که مربوط به یک نمایشگر تاشو ضد ضربه بوده و بعید نیست که سرانجام، شاهد استفاده از آن در برخی محصولات شرکت اپل باشیم. این خبر برای نخستین بار توسط وب‌سایت «Patently Apple» و در مقاله‌ای اختصاصی منتشر شد.

در صورتی که این تکنولوژی به بازار راه یافته و به طور گسترده استفاده شود؛ نگرانی‌های بسیاری از کاربران در راستای مقاومت گوشی‌های تاشو برطرف شده و احتمالا، شاهد افزایش محبوبیت این گوشی‌ها خواهیم بود. لازم به ذکر بوده که این نخستین تلاش اپل برای مقاوم‌سازی بیشتر نمایشگر‌های تاشو نیست؛ در سال ۲۰۲۲، شرکت اپل پتنتی را نیز برای یک نمایشگر خود ترمیم شونده ثبت کرد که در برابر خط و خش‌های ریز، عملکرد مناسبی داشت.

image

 

این امر که آیا این نمایشگر در آیفون‌ها استفاده خواهد شد یا خیر؛ جای بحث فراوانی دارد. همانطور که می‌دانید؛ آیفون مهم‌ترین و پرفروش‌ترین محصول شرکت اپل بوده و جای ریسک چندان بالایی برای نوآوری در آن وجود ندارد. به همین دلیل، بعید نیست که برای نخستین بار، شاهد استفاده از این تکنولوژی در آیپد‌ها باشیم. اهمیت آیپد برای اپل، به اندازه آیفون نبوده و سناریوی ممکن‌تری را رقم می‌زند.

همانطور که احتمالا از نسل اول گلکسی فولد به خاطر دارید؛ عرضه گوشی‌های تاشو نسل اولی چالش‌های فراوانی را به همراه دارد. به همین دلیل، انتظار می‌رود که اپل ابتدا این تکنولوژی را در آیپد استفاده کرده و باگ‌های احتمالی آن را برطرف سازد. با وجود شایعات پیرامون عرضه گوشی تاشو گوگل یا همان پیکسل فولد به بازار، به نظر رسیده که بازار گوشی‌های تاشو در حال جدی‌تر شدن بوده و دیگر تنها مدعی اصلی در آن، شرکت سامسونگ نخواهد بود.

image

 

درباره ثبت این پتنت توسط شرکت اپل و احتمال عرضه یک آیفون تاشو چه می‌اندیشید؟ به عقیده شما، آیا اپل مستقیما به سراغ تولید یک گوشی تاشو رفته یا تکنولوژی خود را ابتدا در محصولی با اهمیت کمتر، مانند آیپد تست می‌کند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)