خانهاخبار
گوگل حدود ۶ درصد از نیروی کار جهانی خود را تعدیل می‌کند!

گوگل حدود ۶ درصد از نیروی کار جهانی خود را تعدیل می‌کند!

غول فناوری آمریکایی امروز اعلام کرد ۱۲۰۰۰ نفر از کارکنان خود را مرخص خواهد کرد.
۱۴۰۱/۱۱/۱

بعد از آن که آمازون، متا و مایکروسافت خبر از تعدیل نیرو گسترده دادند، گوگل با دنباله‌روی از استراتژی مشابه  امروز رسما اعلام کرد حدود ۶ درصد از کارکنان جهانی این برند برجسته از کار مرخص خواهند شد. به طور دقیق‌تر، ۱۲۰۰۰ نفر از کارکان گوگل که در سطح جهان فعالیت دارند تعدیل نیرو می‌شوند. برای مقایسه، شرکت آمازون ۶ درصد (۱۸۰۰۰ نفر) از نیرو خود را اخراج خواهد کرد. مایکروسافت نیز حدود ۵ درصد (۱۰۰۰۰ نفر) از نیروی کار خود را کاهش داد. متا نیز که در حال حاضر درگیر مشکلات مختلفی است با ۱۳ درصد (۱۱۰۰۰ نفر) از نیروی کار خود خداحافظی خواهد کرد.

در مقایسه با برندهای اشاره شده، تعدیل نیرو شرکت گوگل چندان گسترده به نظر نمی‌رسد ولی اخراج شدن ۱۲۰۰۰ نفر به خودی خود خبری ناراحت‌کننده محسوب می‌شود. با توجه به تعدیل نیرو گسترده، ظاهرا برندهای برجسته فناوری در حال آماده‌سازی برای مقابله با شرایط ناپایدار اقتصاد جهانی هستند و سعی می‌کنند هزینه‌های خود را کاهش دهند. طبیعتا تعدیل نیرو ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای کاهش هزینه‌های مختلف است. 

image

مدیرعامل گوگل،‌ آقای ساندار پیچای، در یک اعلامیه رسمی اذعان داشت که سایر کارمندان گوگل باید با تمرکز و تلاش بیشتری کار کنند. در ادامه این اعلامیه، ساندار پیچای ادعا کرد گوگل انرژی بیشتری برای توسعه سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به خرج خواهد داد تا بتواند با دیگر برندهای این حوزه رقابت کند. 

در نهایت باید اشاره کرد که براساس آمار رسمی، درآمد کلی گوگل در سال ۲۰۲۲ با افزایش همراه بوده است و به ۶۹ میلیارد رسیده است. البته سود خالص این روند نزولی داشته است و برابر با ۱۳٫۹ میلیارد دلار اعلام شده است. به علاوه، پیش‌بینی می‌شود با وخیم‌تر شدن شرایط اقتصادی در سال ۲۰۲۳ گوگل راهکارهای دیگری را نیز برای کاهش هزینه‌های خود در نظر داشته باشد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)