خانهاخبار
مقایسه مک مینی M2 و مک مینی M1؛ کامپیوتر کوچک اپل چقدر فرق کرده؟

مقایسه مک مینی M2 و مک مینی M1؛ کامپیوتر کوچک اپل چقدر فرق کرده؟

در امتداد معرفی مک مینی‌های جدید توسط اپل، این دستگاه‌ها با نسل قبل خود مورد مقایسه قرار گرفته‌اند.
۱۴۰۱/۱۱/۲

در تاریخ ۱۷ ژانویه (مصادف با ۲۷ دی)، اپل از مک مینی جدیدی که با سری تراشه M2 بروز شده بود رونمایی کرد. در این مطلب، به مقایسه مک مینی‌های جدید با تراشه M2 و M2 Pro با مک مینی M1 که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد خواهیم پرداخت.

image

 

با توجه به سوابق اپل در معرفی محصولات خود، معرفی یک مک مینی در ماه ژانویه کاملا غیرمنتظره بود. این شرکت نه تنها یک مک مینی با تراشه M2 معرفی کرد، بلکه از یک نسخه دیگر که از تراشه M2 Pro بهره می‌برد رونمایی کرد.

برای یک ارتقا به‌صرفه و کم‌هزینه، مک مینی M2 می‌تواند یک ارتقای راحت برای کاربران مک مینی M1 باشد. شاید تراشه M2 Pro عملکرد بهتری در مقایسه با نسخه استاندارد خود داشته باشد، اما نمی‌توان از عملکرد قابل تحسین M2 غافل شد.

در ادامه، هرچیزی که لازم است در مورد مک مینی M1، مک مینی M2 و مک مینی M2 Pro بدانید در قالب یک جدول مشخصات مطرح شده است.

مشخصات

مک مینی M1

مک مینی M2

مک مینی M2 Pro

شروع قیمت

۶۹۹ دلار

۵۹۹ دلار

۱۲۹۹ دلار

ابعاد

۷.۷ × ۷.۷ × ۱.۴ اینچ

۷.۷۵ × ۷.۷۵ × ۱.۴۱ اینچ

۷.۷۵ × ۷.۷۵ × ۱.۴۱ اینچ

وزن

۱۱۸۰ گرم

۱۱۸۰ گرم

۱۲۷۰ گرم

پردازنده

تراشه ۸ هسته‌ای M1

تراشه ۸ هسته‌ای M2

تراشه ۱۰ هسته‌ای M2 Pro

تراشه ۱۲ هسته‌ای M2 Pro

گرافیک

گرافیک ۸ هسته‌ای

گرافیک ۱۰ هسته‌ای

گرافیک ۱۶ هسته‌ای

گرافیک ۱۹ هسته‌ای

رم

۸ گیگابایت

۱۶ گیگابایت

۸ گیگابایت

۱۶ گیگابایت

۳۲ گیگابایت

۱۶ گیگابایت

۳۲ گیگابایت

اتصالات

وای‌فای ۶، بلوتوث ۵، گیگابیت اترنت

وای‌فای 6E، بلوتوث ۵.۳، گیگابیت اترنت

وای‌فای 6E، بلوتوث ۵.۳، گیگابیت اترنت

حافظه

۲۵۶ گیگابایت

۵۱۲ گیگابایت

۱ ترابایت

۲ ترابایت

۲۵۶ گیگابایت

۵۱۲ گیگابایت

۱ ترابایت

۲ ترابایت

۵۱۲ گیگابایت

۱ ترابایت

۲ ترابایت

۴ ترابایت

۸ ترابایت

پشتیبانی نمایشگر

حداکثر ۲ نمایشگر:

  • یک نمایشگر 6K با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز از طریق درگاه تاندربولت
  • یک نمایشگر 4K با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز از طریق پورت HDMI

حداکثر ۲ نمایشگر:

  • یک نمایشگر 6K با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز از طریق درگاه تاندربولت
  • یک نمایشگر 5K با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز از طریق پورت تاندربولت یا یک نمایشگر 4K با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز از طریق پورت HDMI

حداکثر ۳ نمایشگر: 

  • دو نمایشگر 6K با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز از طریق پورت تاندربولت
  • یک نمایشگر 4K از طریق پورت HDMI


و یا یک نمایشگر با حداکثر کیفیت 8K و حداکثر نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز از طریق پورت HDMI

درگاه‌ها

HDMI، دو درگاه تاندربولت ۴، دو درگاه USB-A، گیگابیت اترنت، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون

HDMI، دو درگاه تاندربولت ۴، دو درگاه USB-A، گیگابیت اترنت، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون

HDMI، چهار درگاه تاندربولت ۴، دو درگاه USB-A، گیگابیت اترنت، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون

 

مک مینی M1 در مقابل مک مینی M2 و مک مینی M2 Pro: طراحی و ظاهر خارجی

اپل در طی سال‌های اخیر، شکل فیزیکی مک مینی را نسبتا شبیه به نسل‌های قبلی خود نگه داشته است. این حفظ ظاهر، دارای آن مزیت بوده که می‌توانید مک مینی نسخه‌های مختلف را به راحتی در کنار هم قرار دهید.

هنگامی که اپل از مک مینی M1 رونمایی کرد، این دستگاه دارای یک تغییر مشخصات بزرگ بود. زیرا اپل تصمیم گرفته بود تراشه‌های اینتل را کنار بگذارد و از تراشه‌های شخصی خود در آن استفاده کند. اما این دستگاه همچنان از نظر ظاهر با بدنه آلومینیومی گرد نازک خود یکسان ماند.

این دستگاه در ابعاد یک مربع ۷٫۷ اینچ با ضخامت ۱٫۴ اینچی و لوگوی اپل روی مک مینی عرضه شده و پورت‌ها و اتصالات مک مینی نیز در پشت دستگاه قرار داشتند.

image

مک مینی M2

معرفی مک مینی M2 و مک مینی M2 Pro از سوی اپل نشان می‌دهد که این محصولات یقینا یک تفاوت در مشخصات دارند. این دستگاه‌ها از نظر بیرونی بسیار شبیه به نسل قبل خود بوده و از طریق دیدن آن شاید تفاوت تشخیص داده نشود.

اپل این دستگاه‌ها را با طول و عرض ۱.۴۱ اینچ و ضخامت ۷.۵ اینچ معرفی کرده که تفاوت بسیار کمی از نظر اندازه با نسل قبل خود دارد. اندازه این دستگاه که کمی از مک مینی M1 بزرگتر است، نشان می‌دهد که اپل تا چه حد در اندازه‌گیری دقیق است.

این دستگاه‌ها همگی دارای ساختار آلومینیومی هستند که باعث می‌شود از نظر وزن، تفاوت زیادی بین آن‌ها نباشد. جالب این است که مک مینی M1 و مک مینی M2 دارای وزن یکسان ۱۱۸۰ گرم هستند، اما مک مینی M2 Pro با وزن ۱۲۷۰ گرم کمی سنگین‌تر است. به احتمال زیاد نیز این تفاوت وزن به دلیل سیستم خنک‌کننده بهبودیافته و سنگین‌تر بوده که به دلیل عملکرد بهتر تراشه برای آن در نظر گرفته شده است.

مک مینی M1 در مقابل مک مینی M2 و مک مینی M2 Pro: پردازنده و حافظه

همانطور که از نامش پیداست، مک مینی M1 از تراشه M1 به عنوان پردازنده خود استفاده می‌کند. این تراشه که دارای ۸ هسته بوده، از ۴ هسته با کارایی بالا همراه با ۴ هسته کم‌مصرف تشکیل شده است. همچنین سرعت کلاک هسته‌های عملکردی این چیپست ۳.۲ گیگاهرتز تعیین شده.

M1 همچنین دارای یک پردازنده گرافیکی و یک موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای بوده که برای وظایف یادگیری ماشینی به کار رفته و می‌تواند تا ۱۱ تریلیون محاسبه در ثانیه را انجام دهد. همچنین یک پردازنده سیگنال تصویر داخلی و Secure Enclave نیز در این چیپست گنجانده شده است.

image

تراشه M2 Pro

تراشه M2 نیز برای انتخاب هسته‌ها راه نسل قبل خود را ادامه داده است. با این تفاوت که سرعت کلاک آن ۳.۴۹ گیگاهرتز است. موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای این پردازنده نیز بهبود یافته و می‌تواند تا ۱۵.۸ تریلیون محاسبه در ثانیه را انجام دهد.

اما تراشه M2 Pro دو ۲ نوع ارائه شده است. یک نسخه با ۱۰ هسته که شامل ۶ هسته عملکردی و ۴ هسته کارآمدی بوده، و یک نسخه ۱۲ هسته‌ای دیگر که از ۸ هسته عملکردی و ۴ هسته کارآمدی تشکیل شده است.

بر خلاف سایر پردازنده‌ها، اپل تراشه‌های خود را به گونه‌ای تهیه کرده که رم دستگاه به صورت یکپارچه با تراشه است. این به آن معنا است که از یک مخزن حافظه می‌توان برای GPU، CPU و سایر عناصر پردازنده استفاده کرد.

در تراشه M1، کاربران می‌توانند بین دو گزینه با رم‌های ۸ یا ۱۶ گیگابایتی انتخاب کنند. پهنای باند حافظه این تراشه نیز ۶۸٫۲۵ گیگابایت بر ثانیه بوده که بسیار سریع است. اما تراشه‌های M1 Pro و M1 Max به سرعت باعث شدند تا این پردازنده به چشم نیاید.

در تراشه M2، پهنای باند به ۱۰۰ گیگابایت بر ثانیه افزایش پیدا کرده و همچنین گزینه دیگری برای رم با حافظه ۲۴ گیگابایت اضافه شده است. تراشه M2 Pro نیز دارای پهنای باند ۲۰۰ گیگابایت بر ثانیه بوده و در ۲ گزینه با رم‌های ۱۶ گیگابایت و ۳۲ گیگابایت در دسترس است.

یکی از برتری‌های قابل توجه تراشه M2 در مقایسه با M1 این است که اپل سیستم Media Engine را در نسل دوم تراشه‌های خود قرار داده است. تراشه M2 دارای یک موتور رسانه‌ای بوده که M1 از آن بی‌بهره است. این موتور شامل رمزگشایی و موتورهی ویدیویی اختصاصی بوده که با توانایی نمایش فیلم‌های ProRes و ProRes RAW، می‌تواند دست اپلیکیشن‌های ویرایش فیلم را باز بگذارد.

همانطور که گفته شد، تراشه M1 توانایی رمزگذاری و رمزگشایی ویدیوهای H.264 (MP4) و HEVC با شتاب سخت‌افزاری را دارد. اما برای ویدیوهای ProRES و ProRES RAW این تراشه نیازمند یک موتور رسانه‌ای بوده که از آن بی‌بهره است.

همانطور که انتظار می‌رود، تراشه M2 تا حدودی از تراشه M1 سریع‌تر است. در بنچ‌مارک‌هایی که توسط گیک‌بنچ منتشر شده است، تراشه M1 توانسته بود در بخش‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب امتیازهای ۱۷۰۷ و ۷۳۹۵ را کسب کند. همچنین این ارقام برای تراشه M2 به ترتیب ۱۸۶۹ و ۸۹۰۰ است.

تا کنون هیچ بنچمارک شخص ثالثی به صورت رسمی برای تراشه M2 Pro وجود ندارد، اما انتظار می‌رود M2 Pro به صورت کامل مچ تراشه M1 را بخواباند. زیرا این پردازنده دارای عملکرد گرافیکی ۲.۵ برابر سریع‌تر در Affinity Photo و عملکرد ۴.۲ برابری کدک‌های ProRes در Final Cut Pro است.

اطلاعات لو رفته از گیک‌بنچ نشان می‌دهد که مک مینی M2 Pro با ۱۲ هسته و رم ۱۶ گیگابایتی، امتیاز بسیار بالایی کسب خواهد کرد و حتی M1 Max را پشت سر خواهد گذاشت. بر اساس اطلاعات لو رفته از این بنچمارک، تراشه M2 Pro توانسته در بخش‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب امتیازهای ۱۹۵۲ و ۱۵۰۱۳ را کسب کند. لازم به ذکر است که M1 Max در این بخش‌ها توانست به ترتیب امتیازهای ۱۷۲۷ و ۱۲۶۴۳ را به دست آورد.

بر اساس انتظارات، به نظر می‌رسد M2 Pro یک تراشه با ارتقاهای بسیار بزرگ است. اما برای مطمئن شدن از آن، باید تا زمان نتایج آزمایش‌های تأیید شده منتظر بمانیم.

مک مینی M1 در مقابل مک مینی M2 و مک مینی M2 Pro: گرافیک

در بین تمام تراشه‌های سری M1، نسخه استاندارد این خانواده کمترین هسته را برای پردازنده گرافیکی در نظر گفته بود. در حالی که برخی دیگر از مدل‌های مک شامل انتخاب‌هایی با پردازنده‌های گرافیکی بهره برده از ۷ یا ۸ هسته بودند، اما برای مک مینی تنها یک انتخاب ۸ هسته‌ای وجود داشت.

تراشه M2 اکنون دارای یک پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته‌ای بوده که اپل ادعا کرده این پردازنده می‌تواند تا ۳۵ درصد سریع‌تر گیم‌پلی بازی Resident Evil Village را اجرا کند.

اما در تراشه M2 Pro، انتخاب‌هایی برای پردازنده گرافیکی وجود دارد. به طوری که در نسخه اول تراشه ۱۰ هسته‌ای با پردازنده گرافیکی ۱۶ هسته‌ای همراه بوده، اما در مدل دیگر تراشه ۱۲ هسته‌ای در کنار پردازنده گرافیکی ۱۹ هسته‌ای قرار گرفته است.

در مقایسه‌ای که اپل از گیم‌پلی بازی Resident Evil Village انجام داد، تراشه M2 Pro توانست تا ۲.۸ برابر سریع‌تر از مک‌مینی M1 این بازی را اجرا کند.

image

 

یکی دیگر از محدودیت‌های مک مینی M1 این بوده که می‌تواند حداکثر دو نمایشگر را مدیریت کند. اما سایر نسخه‌های سری تراشه M1 می‌توانند صفحه نمایش‌های بیشتری را تحت کنترل داشته باشند.

به طور خاص، مک مینی M1 می‌تواند یک نمایشگر 6K با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و یک نمایشگر 4K با نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی را مدیریت کند.

اما اپل این محدودیت را در مک مینی M2 با حداکثر ۲ نمایشگر نیز اعمال کرده است. این دستگاه می‌تواند یک نمایشگر 6K با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و یک نمایشگر 5K با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز را از طریق پورت تاندربولت و یک نمایشگر 4K با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز را از طریق پورت HDMI مدیریت کند.

اما در این حال، مک مینی M2 Pro در این زمینه از همه جلوتر است، زیرا می‌تواند از ۳ نمایشگر پشتیبانی کند. این دستگاه می‌تواند از دو نمایشگر 6K با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز از طریق پورت تاندربولت و یک نمایشگر 4K از طریق پورت HDMI پشتیبانی کند. همچنین می‌توان از پورت HDMI مک مینی M2 Pro برای مدیریت یک نمایشگر با حداکثر کیفیت 8K و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز یا کیفیت 4K و حداکثر نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز استفاده کرد.

همچنین باید به خاطر داشت که پردازنده گرافیکی این تراشه‌ها به صورت یکپارچه است. بنابراین اگر دنبال مقادیر بالاتری از GPU هستید، باید حافظه‌های بالاتر را انتخاب کنید.

اما این به آن معنا نبوده که فقط گزینه‌های حافظه بالاتر تراشه‌های M2 و M2 Pro برای گرافیک مفید خواهید بود، بلکه مقداری پهنای باند حافظه هم در این بخش نقش دارد.

مک مینی M1 در مقابل مک مینی M2 و مک مینی M2 Pro: اتصالات

اتصالات فیزیکی مک مینی M1 همگی در پشت این دستگاه قرار گرفته که شامل یک پورت اترنت گیگابیتی بوده که می‌تواند به نسخه ۱۰ گیگابیتی پیکربندی شود. همچنین یک پورت HDMI و یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در آن وجود دارد.

دو پورت تاندربولت ۴ با سرعت ۴۰ گیگابیت بر ثانیه نیز در این دستگاه وجود داشته که می‌تواند به عنوان USB 4، تاندربولت ۳ و دیسپلی پورت از آن‌ها استفاده کرد. همچنین مک مینی M1 دارای دو درگاه USB-A بوده که می‌تواند تا ۵ گیگابیت بر ثانیه اطلاعات را دریافت کند.

image

تصویری از پشت مک مینی M2 در بالا و پشت مک مینی M2 Pro در پایین

در مک مینی M2، پورت‌ها و اتصالات پشت دستگاه به طرز عجیبی تغییر نکرده است. اما مک مینی M2 Pro دارای دو پورت تاندربولت ۴ اضافی بوده که مجموع این درگاه‌ها را به ۴ می‌رساند.

در بخش اتصالات بی‌سیم، مک مینی M1 از وای‌فای ۶ و همچنین بلوتوث ۵ پشتیبانی می‌کند. قابلیت‌هایی که در مک مینی‌های M2 و M2 Pro به وای‌فای 6E و بلوتوث ۵.۳ ارتقا یافته است.

مک مینی M1 در مقابل مک مینی M2 و مک مینی M2 Pro: حافظه

مک مینی M1 دارای حافظه داخلی SSD با گنجایش‌های ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت، ۱ ترابایت و ۲ ترابایت است. همچنین لازم به ذکر است که مک مینی M2 نیز دارای همان گزینه‌های ذخیره‌سازی است.

اما در مک مینی M2 Pro، گزینه‌های ذخیره‌سازی به شکل ۵۱۲ گیگابایت، ۱ ترابایت، ۲ ترابایت، ۴ ترابایت و ۸ ترابایت است.

با روندی که اپل برای تولید مک‌ها در پیش گرفت، این شرکت دستگاه‌ها را از طراحی قابل ارتقا توسط کاربر در انواع اینتلی به گونه‌ای تغییر داد که دیگر نمی‌توان آن‌ها را ارتقا داد. این به آن معنا بوده که اگر کاربر قصد داشت در زمانی دیگری فضای ذخیره‌سازی مک خود را اضافه کند، باید از گزینه‌های ذخیره‌سازی خارجی یا حافظه‌های ابری استفاده کند.

مک مینی M1 در مقابل مک مینی M2 و مک مینی M2 Pro: قیمت

اپل قیمت مک مینی M1 را از ۶۹۹ دلار آغاز کرده است. نسخه پایه این دستگاه دارای ۸ گیگابایت حافظه رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD و گیگابیت اترنت است.

نسخه بالاتر این دستگاه نیز با حافظه رم ۱۶ گیگابایتی، ۲۰۰ دلار گران‌تر بوده و با قیمت ۸۹۹ دلار به فروش می‌رسد. همچنین اضافه شدن اترنت ۱۰ گیگابیتی باعث افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری شده و قیمت آن را به ۹۹۹ دلار می‌رساند. در بخش فضای ذخیره‌سازی، ارتقا حافظه از ۲۵۶ گیگابایت به ۵۱۲ گیگابایت و از ۵۱۲ گیگابایت به ۱ ترابایت ۲۰۰ دلار هزینه اضافی و همچنین ارتقا از ۱ ترابایت به ۲ ترابایت با ۴۰۰ دلار دیگر همراه است.

این به آن معنا بوده که گران‌ترین پیکربندی مک مینی M1 با ۱۶ گیگابایت رم، اترنت ۱۰ گیگابیتی و ۲ ترابایت حافظه داخلی SSD به ۱۷۹۹ دلار می‌رسد.

اما قیمت مک مینی M2 از ۵۹۹ دلار آغاز شده که ارزان‌تر از نسخه پایه مک مینی M1 است. این دستگاه در نسخه پایه دارای رم ۸ گیگابایتی، حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت و گیگابیت اترنت است. هزینه‌های ارتقا برای مک مینی M2 نیز مشابه مک مینی M1 است. با این تفاوت که ۲۰۰ دلار دیگر می‌توانید برای ارتقا رم از ۱۶ گیگابایت به ۲۴ گیگابایت پرداخت کنید. مجددا این تفاسیر به آن معنا بوده که گران‌ترین پیکربندی مک مینی M2 با ۲۴ گیگابایت رم، رتنت ۱۰ گیگابیتی و ۲ ترابایت حافظه داخلی SSD به ۱۸۹۹ دلار می‌رسد.

مک مینی M2 Pro نیز از قیمت ۱۲۹۹ دلار با پردازنده ۱۰ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ۱۶ هسته‌ای، ۱۶ گیگابایت حافظه رم، ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی SSD و اترنت گیگابیتی آغاز می‌شود. ارتقا تراشه به پردازنده ۱۲ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ۱۹ هسته‌ای دارای هزینه ۳۰۰ دلاری خواهد بود. همچنین ارتقا حافظه رم از ۱۶ گیگابایت به ۳۲ گیگابایت ۴۰۰ دلار آب می‌خورد. حافظه این مک مینی از ۵۱۲ گیگابایت شروع شده و ارتقا آن به ۱ ترابایت، ۲۰۰ دلار هزینه دارد. ۲ ترابایت ۴۰۰ دلار دیگر، ۴ ترابایت ۶۰۰ دلار دیگر و ۸ ترابایت مجددا ۱۲۰۰ دلار دیگر هزینه دارد. همچنین ارتقا اترنت ۱۰ گیگابیتی مجددا ۱۰۰ دلار هزینه دارد.

مجددا این ارقام به آن معنا بوده که مک مینی M2 Pro در گران‌ترین حالت با حافظه داخلی ۸ ترابایت، رم ۳۲ گیگابایت، پردازنده ۱۲ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ۱۹ هسته‌ای و اترنت ۱۰ گیگابیتی به قیمت ۴۴۹۹ دلار به فروش می‌رسد. همچنین برای به‌صرفه‌تر کردن قیمت می‌توان فضای ذخیره‌سازی آن را به ۲ ترابایت کاهش داد که قیمت آن را به ۲۶۹۹ دلار کاهش می‌دهد.

مک مینی M1 در مقابل مک مینی M2 و مک مینی M2 Pro: عملکرد بیشتر، مجموعه یکسان

تا پیش از معرفی رسمی این دستگاه‌ها، شایعات زیادی در مورد بروزرسانی مک مینی در بخش طراحی وجود داشت. شایعاتی که بی‌اساس بودند و در نهایت این دستگاه‌ها با همان طراحی مشابه با نسل قبل خود عرضه شدند.

با توجه به بهبودهایی که مک مینی‌های M2 و M2 Pro با آن همراه شدند، این دو دستگاه را به عنوان ارتقایی جذاب برای افرادی قرار داده که قصد دارند مک مینی خود را ارتقا دهند.

برای کسانی که قصد دارند یکی از این ۲ محصول را خریداری کنند، اپل به لطف کاهش قیمت ۱۰۰ دلاری مک مینی M2، این دستگاه را به گزینه‌ای جذاب‌تر از قبل تبدیل کرده است. این موضوع عجیب باعث می‌شود دارندگان مک مینی M1 بروزرسانی به M2 را در نظر بگیرند.

image

ستاپ مک مینی

با این حال، دارندگان مک مینی M1 ممکن است لزوم کافی برای ارتقا را مشاهده نکنند. زیرا می‌توانند با صبر بیشتر، پول خود را پس‌انداز کرده و با خریداری نسل‌های بعد، ارتقا قابل توجه‌تری را دریافت کنند.

معرفی مک مینی M2 Pro نیز، یک گزینه برای افرادی بوده که خواستار یک مک قدرتمند بوده، اما هزینه مک استودیو برای آن‌ها زیاد است. اگر مک مینی M2 Pro بتواند عملکردی ارائه دهد که افراد خواستار مک قدرتمند دیگری نیازی به مک استودیو نداشته باشند، این می‌تواند یک مزیت عالی برای این دستگاه به شمار رود.

ضمنا اپل از استفاده از تراشه M2 Max در مک مینی خودداری کرده، زیرا می‌توانست آن را به یک گزینه فوق‌العاده تبدیل کند. انتظار می‌رود اپل این تراشه را برای مک استودیو کنار گذاشته است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)