خانهاخبار
اپل از نسل جدید هوم پاد رونمایی کرد

اپل از نسل جدید هوم پاد رونمایی کرد

با گذشت حدود دو سال از زمان منسوخ شدن اسپیکر هوشمند هوم پاد، شرکت اپل ساعاتی پیش نسل دوم آن را نیز معرفی کرد.
۱۴۰۱/۱۰/۲۸

شرکت اپل در ساعاتی پیش به طور رسمی از نسل دوم اسپیکر هوشمند هوم پاد با قیمت ۲۹۹ دلار رونمایی کرد. نسل پیشین این اسپیکر هوشمند، در سال ۲۰۱۸ روانه بازار شده و حدود دو سال قبل، به لیست دستگاه‌های منسوخ شده شرکت اپل پیوست. در نسل جدید هوم پاد، شاهد استفاده از نسخه بهبود یافته چیپست اپل S7 هستیم که پیش‌تر، در اپل واچ سری ۷ دیده شده بود.

image

 

هوم پاد نسل دومی از پروتکل «Thread» و استاندارد خانه هوشمند «Matter» پشتیبانی کرده و به کاربران اجازه می‌دهد تا با سهولت، به کنترل لوازم خانه هوشمند خود بپردازند. نسل جدید هوم پاد، در کنار برادر کوچک‌تر خود یا همان هوم پاد مینی به فروش خواهد رسید. پیش فروش هوم پاد جدید، از حالا آغاز شده و تاریخ عرضه رسمی آن نیز معادل با ۳ فوریه (۱۴ بهمن) است.

نسل دوم هوم پاد دارای یک ووفر چهار اینچی بوده که توسط پنج توییتر همراهی می‌شود. این اسپیکر هوشمند، دارای پنج میکروفون نیز بوده تا صدای مخاطب را به راحتی بشنود. نکته عجیب ماجرا، این است که در نسل اول هوم پاد، شاهد هفت توییتر و هفت ورودی میکروفون بودیم؛ بنابراین معلوم نیست که آیا اپل به تکنولوژی صوتی بهتری دست پیدا کرده و یا صرفا قصد کاهش هزینه‌ها برای تولید را داشته است.

image

 

به گفته اپل، این اسپیکر موقعیت خود در اتاق را سنجیده و صدا را به صورت هوشمند تنظیم می‌کند. همانند نسل اولیه هوم پاد، امکان تهیه دو عدد هوم پاد جدید و استفاده از آنها به صورت استریو نیز وجود دارد. پشتیبانی از دالبی اتموس و اسپیشال آدیو، در این نسخه دیده شده و کاربران اپل تی وی 4K نیز می‌توانند محتوای خود را روی این اسپیکر‌ها پخش کنند.

بخش جالب نسل جدید هوم پاد، اضافه شدن سنسور‌هایی چون رطوبت‌سنج و دماسنج بوده که امکان فعالیت اتوماتیک سیستم خانه هوشمند را نیز فراهم می‌کنند. در گذشته، گزارشاتی مبنی بر این وجود داشت که اپل این سنسور‌های روی هوم‌ پاد مینی نیز قرار داده؛ اما امکان استفاده از آنها برای کاربران را فراهم نکرده است.

image

 

کاربران آیفون همچنین می‌توانند تا با استفاده از UWB، موزیک‌های خود را با لمس هوم پاد پخش کنند. دستیار هوشمند اپل یا همان سیری نیز در این اسپیکر هوشمند حضور داشته و توان پاسخگویی به شش فرد مختلف با پاسخ‌های شخصی‌سازی شده را دارد. اپل همچنین می‌گوید که پس از نصب یک آپدیت که در بهار ۲۰۲۳ منتشر می‌شود؛ هوم پاد توانایی گوش دادن به زنگ‌هایی چون سیستم اطفا حریق و سنسور‌های کربن مونوکسید را داشته و در صورت رخ دادن اتفاق خاصی، توسط آیفون کاربر به وی خبر می‌دهد. نسل دوم هوم پاد، حدود ۰.۵ سانتی‌متر از نسل اول کوتاه‌تر بوده و وزن آن نیز معادل ۲.۳۴ کیلوگرم بوده که مقداری کمتر از هوم پاد اصلی ۲.۴۹ کیلوگرمی است.

هوم پاد، یکی از محصولات محدود شرکت اپل در سال‌های اخیر بود که با شکست مواجه شد. این اسپیکر هوشمند ۳۴۹ دلاری، ابتدا قرار بود در دسامبر ۲۰۱۷ روانه بازار شود؛ اما عرضه آن با تاخیر روبرو شده و سرانجام در فوریه ۲۰۱۸ در دسترس کاربران قرار گرفت. پس از عرضه این محصول، سیری چندان جلوی رقبایی چون الکسا و دستیار گوگل خوب ظاهر نشد و منتقدین نیز از نیاز بیش از حد هوم پاد به اکوسیستم اپل راضی نبودند. در سال ۲۰۱۹، اپل قیمت هوم پاد را به میزان ۵۰ دلار کاهش داد؛ اما این نیز موجب نجات اسپیکر هوشمند اپل نشد و هوم پاد در سال ۲۰۲۱، به لیست دستگاه‌های منسوخ شده کوپرتینویی‌ها پیوست.

image

 

نسل دوم هوم پاد در کشور‌های آمریکا، انگلستان، استرالیا، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، اسپانیا و ۱۱ کشور دیگر نیز به فروش خواهد رسید. این اسپیکر هوشمند در رنگ‌های سفید و خاکستری عرضه شده و به گفته اپل، کابل آن نیز هم‌رنگ با بدنه‌اش خواهد بود. به احتمال زیاد همانند هوم پاد مینی، این اسپیکر‌ هوشمند نیز در آینده نزدیک، در رنگ‌های متنوع‌تری هم عرضه خواهد شد.

درباره نسل دوم اسپیکر هوشمند هوم پاد چه می‌اندیشید؟ با توجه به قیمت پایین‌تر این محصول نسبت به نسل اول، آیا هوم پاد جدید موفق خواهد شد یا به عقیده شما، سرنوشتی مانند نسخه پیشین در انتظارش است؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)