خانهاخبار
مقایسه آیپد پرو M2 و مایکروسافت سرفیس پرو ۹

مقایسه آیپد پرو M2 و مایکروسافت سرفیس پرو ۹

با توجه به معرفی تبلتی پرچمدار از سوی اپل، در این مقاله به مقایسه آخرین پرچمداران اپل و مایکروسافت در دنیای تبلت‌ها پرداخته‌ایم.
۱۴۰۱/۱۱/۴

سرفیس پرو ۹، نماینده ویندوزی مایکروسافت در دنیای تبلت‌ها بوده که با قدرت‌گیری از تراشه اینتل، به شکل مستقیم برای رقابت با سری آیپد پرو اپل آمده است. اکنون با معرفی تبلت جدیدی در سری آیپد پرو، نماینده‌های اپل و مایکروسافت در این مطلب با یکدیگر مقایسه شده‌اند.

image

 

مایکروسافت در ماه اکتبر (مصادف با ماه مهر)، محصولات جدیدی را در سری سرفیس معرفی کرد که سرفیس پرو ۹ یکی از آن‌ها بود. این دستگاه در واقع ترکیبی از سرفیس پرو استاندارد و سرفیس پرو ایکس است. مایکروسافت برای این تبلت، دو مدل در نظر گرفته است. یک مدل با پردازنده ARM که حاصل همکاری مایکروسافت و کوالکام است همراه شده و نسخه دیگر با پردازنده‌های X64 اینتلی همراه است. مدل مجهز به پردازنده ARM، از شبکه ۵جی هم پشتیبانی می‌کند که در نسخه‌های اینتلی غایب است.

نماینده مایکروسافت به عنوان یک تبلت ۱۳ اینچی با پسوند «پرو»، طبیعتا در رقابت مستقیم با سری آیپد پرو اپل است که اخیرا یک عضو دیگر به خانواده خود اضافه کرده است. آیپد پرو جدید اپل نیز در دو نسخه ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی عرضه شده و شاید به بزرگی سایر محصولات این شرکت نباشد، اما از چیپست قدرتمند M2 برخوردار است. در ادامه مقایسه‌ای بین مشخصات این تبلت‌ها خواهیم دید.

مشخصات

آیپد پرو ۲۰۲۲ (۱۱ اینچی)

آیپد پرو ۲۰۲۲ (۱۲.۹ اینچی)

مایکروسافت سرفیس پرو ۹ (نسخه اینتل)

مایکروسافت سرفیس پرو ۹ (نسخه کوالکام)

شروع قیمت

۷۹۹ دلار

۱۰۹۹ دلار

۹۹۹ دلار

۹۹۹ دلار

ابعاد (بر حسب اینچ)

۰.۲۳ × ۷.۰۲ × ۹.۷۴

۰.۲۵ × ۸.۴۶ × ۱۱.۰۴

۰.۳۷ × ۸.۲ × ۱۱.۳

وزن

۴۶۷ گرم

۶۸۰ گرم

۸۷۹ گرم

۸۸۵ گرم

نمایشگر

۱۱ اینچ، پنل LCD، Liquid Retina، قابلیت‌های ProMotion (نرخ نوسازی متغیر)، True Tone، طیف رنگ وسیع، لمینت شده به صورت کامل

۱۲.۹ اینچ، پنل Mini LED، Liquid Retina، قابلیت‌های ProMotion (نرخ نوسازی متغیر)، True Tone، طیف رنگ وسیع، لمینت شده به صورت کامل

نمایشگر ۱۳ اینچی PixelSense Flow

نسبت ابعاد تصویر ۳:۲

نرخ نوسازی پویا تا ۱۲۰ هرتز

قابلیت‌های sRGB و پروفایل‌های رنگی زنده

پشتیبانی از Dolby Vision IQ

رنگ تطبیقی

رزولوشن نمایشگر

۱۶۶۸ × ۲۳۸۸ پیکسل

۲۰۴۸ × ۲۷۳۲ پیکسل

۱۹۲۰ × ۲۸۸۰ پیکسل

پردازنده

اپل M2

اینتل نسل ۱۲ core i5-1235U یا core i7-1255U

SQ3 با واحد پردازش عصبی

گرافیک

۱۰ هسته گرافیکی

۱۰ هسته گرافیکی

گرافیک اینتل Iris XE

Adreno 8CX نسل ۳

رم

۸ گیگابایت (برای نسخه‌های ۵۱۲ گیگابایتی و کمتر)

۱۶ گیگابایت (برای نسخه‌های ۱ ترابایتی و ۲ ترابایتی)

۸ گیگابایت (برای نسخه‌های ۵۱۲ گیگابایتی و کمتر)

۱۶ گیگابایت (برای نسخه‌های ۱ ترابایتی و ۲ ترابایتی)

  • ۸ گیگابایت
  • ۱۶ گیگابایت
  • ۳۲ گیگابایت
  • ۸ گیگابایت
  • ۱۶ گیگابایت

حافظه داخلی

  • ۱۲۸ گیگابایت
  • ۲۵۶ گیگابایت
  • ۵۱۲ گیگابیت
  • ۱ ترابایت
  • ۲ ترابایت​
  • ۱۲۸ گیگابایت
  • ۲۵۶ گیگابایت
  • ۵۱۲ گیگابایت
  • ۱ ترابایت
  • ۱۲۸ گیگابایت
  • ۲۵۶ گیگابایت
  • ۵۱۲ گیگابایت

باتری

۲۸.۶۵ وات ساعت لیتیوم پلیمری

تا ۱۰ ساعت وب‌گردی (نسخه وای‌فای)، ۹ ساعت وب‌گردی (نسخه سلولار)

۴۰.۸۸ وات ساعت لیتیوم پلیمری

تا ۱۰ ساعت وب‌گردی (نسخه وای‌فای)، ۹ ساعت وب‌گردی (نسخه سلولار)

۴۷.۷ وات ساعت

عمر باتری ۱۵.۵ ساعته

اتصالات

وای‌فای 6E، بلوتوث ۵.۳، فناوری اتصال 5G (در نسخه سلولار)

وای‌فای 6E، بلوتوث ۵.۱

وای‌فای 6E، بلوتوث ۵.۱، فناوری اتصال 5G

بیومتریک

فیس‌آیدی

Windows Hello

دوربین پشتی

دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین ۱۰ مگاپیکسلی اولترا واید، سنسور لایدار

دوربین اصلی ۱۰ مگاپیکسلی

دوربین سلفی

۱۲ مگاپیکسل

کیفیت 1080p با قابلیت Windows Hello

صدا

۴ اسپیکر، ۵ میکروفون

میکروفون‌های استریو ۲ وات با پشتیبانی از Dolby Atmos، میکروفون‌های استودیویی دوگانه

درگاه‌ها

تاندربولت ۴

۲ درگاه USB-C تاندربولت ۴، سرفیس کانکت، درگاه پوششی سطح

۲ درگاه USB-C 3.2، درگاه صفحه‌کلید سطحی

قلم

نسل دوم Apple Pencil

سرفیس اسلیم پن ۲

 

سرفیس پرو ۹ در مقابل آیپد پرو M2: ویژگی‌های فیزیکی

خط تولید آیپد پرو ۲۰۲۲ اپل را می‌توان یک سری با مشخصات داخلی در نظر گرفت. دلیل این گفته نیز این است که ال به جای ایجاد تغییرات عمده در بیرون، طراحی را تا حد ممکن مشابه با سال قبل نگه داشته است.

این تبلت‌ها از همان جنس آلومینیوم بازیافتی بوده و همان اندازه‌ها و وزن عجیب و غریب را دارد. آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی دارای ابعاد ۰.۲۵ × ۸.۴۶ × ۱۱.۰۴ اینچ و آیپد پرو ۱۱ اینچی دارای ابعاد ۰.۲۳ × ۷.۰۲ × ۹.۷۴ اینچی است.

image

سرفیس پرو ۹

سرفیس پرو ۹ که از آلومینیوم ساخته شده، از نظر ابعاد تقریبا با نسخه ۱۲.۹ اینچی آیپد پرو قابل مقایسه است. این تبلت با ابعاد ۰.۳۷ × ۸.۲ × ۱۱.۳ اینچی خود، از آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی طویل‌تر، کم‌عرض‌تر و ضخیم‌تر است.

پایه‌ای که پشت این تبلت قرار گرفته، یکی از ویژگی‌های کلیدی آن است. در حالی که این پایه باعث می‌شود ضخامت دستگاه بیشتر شود و طراحی صدمه ببیند، اما به سرفیس پرو ۹ این قابلیت را می‌دهد که بتواند روی یک سطح صاف بایستد. کاری که آیپد پرو بدون لوازم جانبی قادر به انجام آن نیست.

از نظر وزن نیز، آیپد پرو در نسخه‌های ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی، به ترتیب دارای وزن ۴۶۷ و ۶۸۰ گرمی است. سرفیس پرو نیز بسته به نسخه خود دارای وزن ۸۷۹ یا ۸۸۵ گرمی است که از آیپد پرو بسیار سنگین‌تر است.

سرفیس پرو ۹ در مقابل آیپد پرو M2: نمایشگر

آیپد پرو اپل در دو اندازه عرضه می‌شود که از قضا تکنولوژی نمایشگر هردو با هم متفاوت هم هست.

آیپد پرو ۱۱ اینچی دارای نمایشگر Liquid Retina بوده که یک صفحه نمایش TFT با نور پس‌زمینه LCD است. آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی Liquid Retina XDR نیز TFT را در کنار نور پس‌زمینه Mini LED ارائه می‌دهد. این باعث می‌شود نمایشگر آن روشن‌تر باشد و مدیریت بهتری در محتوای HDR داشته باشد.

در بخش روشنایی نیز آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی می‌تواند در محتوای HDR، حداکثر روشنایی ۱۶۰۰ نیت را ارائه دهد که فوق العاده است. در حالی که این عدد برای آیپد پرو ۱۱ اینچی به ۶۰۰ نیت می‌رسد. همچنین در بخش نسبت کنتراست رنگی، آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی دارای کنتراست ۱۰۰۰۰۰۰:۱ است.

هر دو نسخه‌های آیپد پرو از قابلیت‌های True Tone، طیف رنگی وسیع و ProMotion پشتیبانی می‌کنند. نرخ نوسازی این دستگاه‌های بین ۱ الی ۱۲۰ هرتز جابجا می‌شود.

نمایشگر ۱۳ اینچی PixelSense Flow مایکروسافت کمی بزرگتر از آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی است، در عین حال نور پس‌زمینه Mini LED را ندارد. اما در عوض این تبلت از همان جفت معمولی TFT/LED آیپد پرو ۱۱ اینچی استفاده می‌کند.

image

سرفیس پرو ۹

در حالی که مایکروسافت به صورت رسمی حداکثر روشنایی نمایشگرهای تبلت‌های خود را اعلام نمی‌کند، اما نسبت کنتراست نمایشگر آن ۱۲۰۰:۱ بوده که بسیار کمتر از آیپد پرو در اندازه مشابه است.

همانطور که گفته شد، نرخ نوسازی پویا تا حداکثر ۱۲۰ هرتز، رنگ تطبیقی و پشتیبانی از پروفایل‌های رنگی sRGB و Vivid از ویژگی‌ای قابل اشاره این تبلت است.

در بخش رزولوشن و تراکم پیکسلی، نماینده مایکروسافت دارای رزولوشن ۱۹۲۰ × ۲۸۸۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۲۶۷ پیکسل بر اینچ است. آیپد پروهای ۱۱ و ۱۲.۹ ینچی به ترتیب دارای رزولوشن ۱۶۶۸ × ۲۳۸۸ پیکسل و ۲۰۴۸ × ۲۷۳۲ پیکسل بوده و تراکم پیکسلی هردوی آن‌ها، ۲۶۴ پیکسل بر اینچ است.

هر دو خانواده تبلت‌ها، از قلم و قابلیت چند لمسی پشتیبانی می‌کنند آیپد پرو از نسل دوم اپل پنسل استفاده کرده در حالی که نماینده مایکروسافت از سرفیس اسلیم پن ۲ برخوردار است.

 

سرفیس پرو ۹ در مقابل آیپد پرو M2: پردازش و عملکرد

بروزرسانی اصلی اپل برای تبلت‌های خود، پردازنده آن بوده که بار پردازشی را بر دوش تراشه M2 گذاشته است. چیپستی که دارای CPU هشت هسته‌ای بوده و شامل ۴ هسته برای کارهای سنگین و ۴ هسته برای کارهای سبک‌تر است. این پردازنده با یک موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای، یک پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته‌ای و یک مدیا انجین همراه است تا بتواند کدگذاری و رمزگشایی ویدیوهای ProRes، HEVC، H.264 (MP4) و ProRes RAW را انجام دهد.

مایکروسافت نیز از سه تراشه در سری سرفیس پرو ۹ استفاده می‌کند: ۲ تراشه از اینتل و یک نسخه مبتنی بر معماری ARM.

۲ تراشه اینتل نسل دوازدهم پردازنده‌های core i5-1235U و core i7-1255U هستند. طبق گفته مایکروسافت، سرفیس پرو ۹ به لطف این تراشه‌ها آن‌ها تا ۵۰ درصد عملکرد بیشتری را در مقایسه با سرفیس پرو ۸ ارائه می‌دهند.

پردازنده core i7 دارای ۱۰ هسته بوده که شامل ۲ هسته عملکردی و ۸ هسته کارآمد، مجموعا ۱۲ رشته، حداکثر فرکانس توربو ۴.۷ گیگاهرتز و حداکثر فرکانس هسته کارآمد ۳.۵ گیگاهرتز است.

پردازنده Core i5 نیزه همینطور است، با این تقاوت که حداکثر توربو ۴.۴ گیگاهرتزی و حداکثر فرکانس ۳.۳ گیگاهرتز را برای هسته‌های کارآمد ارائه می‌دهد.

سومین تراشه این سری، SQ3 نام داشته که کمی مرموز است. مایکروسافت هیچ جزئیات دقیقی در مورد این تراشه ارائه نکرده، به جز اینکه SQ3 توسط کوالکام طراحی شده است. همچنین این چیپست دارای یک واحد پردازش عصبی بوده که کاری معادل با همان موتور عصبی اپل را انجام می‌دهد.

در بخش گرافیک، اپل از گرافیک ۱۰ هسته‌ای تراشه M2 استفاده می‌کند. سرفیس پرو ۹ در نسخه‌های اینتلی خود از گرافیک یکپارچه Iris XE و در نسخه کوالکامی، از گرافیک Adreno 8CX نسل ۳ استفاده می‌کنند.

بنچمارک‌های اولیه سرفیس پرو ۹ با تراشه SQ3 توانسته‌ در بخش‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به ترتیب امتیازهای ۱۱۲۵ و ۵۸۰۰ را کسب کند. در همین حال، نسخه اینتلی نماینده مایکروسافت نیز به ترتیب امتیازهای ۱۱۷۵ و ۶۵۰۰ را کسب کرده است. لازم به ذکر است که این امتیازها در بنچمارک گیک‌بنچ ثبت شده است.

در مقابل نیز، تراشه M2 که در آیپد پرو به کار رفته توانسته امتیازهای ۱۸۹۸ و ۸۹۴۱ را در بخش‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای کسب کند.

بدیهی است که پردازنده ساخته شده توسط اپل عملکرد بهتری داشته و استراتژی سیلیکون اپل برای این شرکت آمریکایی موفقیت‌آمیز باشد. علی‌رغم اینکه مایکروسافت هنوز با تراشه‌های کوالکام جای پیشرفت داشته، اما هنوز باید از اپل بیاموزد.

 

سرفیس پرو ۹ در مقابل آیپد پرو M2: دوربین‌ها و تشخیص‌های بیومتریک

نماینده‌های اپل دارای ۲ دوربین در پنل پشتی بوده که شامل دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی اصلی و دوربین ۱۰ مگاپیکسلی اولترا واید است. از قابلیت‌های تصویربرداری آیپد پرو می‌توان به زوم دیجیتال ۵ برابری دوربین اصلی، فلاش True Tone، لرزشگیر خودکار تصویر و فوکوس خودکار با فناوری Focus Pixels برای دوربین اصلی اشاره کرد.

آیپد پروها همچنین از حسگر LiDAR در پنل پشتی بهره می‌برند که نقشه‌برداری دقیقی از عمق محیط را امکان‌پذیر می‌کند و در مواردی مثل فوکوس کردن دوربین در محیط‌های نوری کم کمک می‌کنند. فیلم‌برداری 4K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه، ProRES 4K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و اسلوموشن 1080p با سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه هم در این آیپدها پشتیبانی می‌شوند

image

دوربین سلفی آیپد پرو

سرفیس پرو ۹ در پنل پشتی خود، تنها دارای یک دوربین اصلی ۱۰ مگاپیکسلی بوده که از قابلیت فوکوس خودکار و فیلم‌برداری 4K برخوردار است و هیچ کدام از ویژگی‌های دوربینی جذاب آیپد پرو را ندارد.

در بخش سلفی، آیپد پرو از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید برخوردار است که از فیلم برداری 1080p و سنتر استیج هم پشتیبانی می‌کند که در تماس‌های ویدیویی حسابی کاربردی است. در کنار این دوربین همچنین سنسورهای فیس‌آی‌دی هم حاضر هستند که برای تشخیص چهره به کار می‌روند و ویژگی‌های جالبی مثل Animoji و Memoji را هم پشتیبانی می‌کنند.

دوربین سلفی نماینده مایکروسافت نیز قادر به فیلم‌برداری تا کیفیت 1080p است که توسط Windows Hello برای احراز هویت نیز استفاده می‌شود.

مایکروسافت خاطرنشان کرده که دوربین جلوی این تبلت از واحد پردازش عصبی برای ویژگی قاب‌بندی خودکار استفاده کرده و سوژه را در وسط تصویر قرار می‌دهد. در سمت مقابل نیز، اپل قابلیت Center Stage را ارئه داده که عملکردی یکسان دارد.

 

سرفیس پرو ۹ در مقابل آیپد پرو M2: اتصالات

هر دو نماینده‌های اپل و مایکروسافت، از وای‌فای 6E پشتیبانی کرده که در زیرساخت‌های شبکه بسیار مفید است. اپل بلوتوث ۵.۳ را در آیپد پرو قرار داده، در حالی که مایکروسافت از بلوتوث ۵.۱ در سرفیس پرو ۹ استفاده می‌کند.

همچنین اپل در نسخه سلولار و گران‌تر تبلت خود، فناوری اتصال 5G را اضافه کرده که از اتصالات sub-6GHz و mmWave نیز پشتیبانی می‌کند.

در آنسو مایکروسافت هم فناوری اتصال 5G در کنار اتصالات sub-6GHZ و mmWave را به نسخه‌هایی با تراشه SQ3 محدود کرده است. این به آن معنا بوده که نسخه‌های بهره برده از اینتل، فاقد درگاه سیم‌کارت هستند.

image

 

اما در بخش اتصالات فیزیکی، مایکروسافت توانسته مچ اپل را بخواباند.

نسخه‌های اینتل سرفیس پرو ۹ دارای ۲ پورت USB 4.0 (تاندربولت ۴)، یک پورت سرفیس کانکت و درگاه Surface Type Cover هستند. نسخه‌های SQ3 مایکروسافت نیز دارای ۲ پورت USB-C 3.2 و همچنین درگاه‌های سرفیس کانکت و سرفیس کیبورد هستند.

آیپد پروهای اپل نیز دارای یک پورت تاندربولت ۴ هستند. همچنین این تبلت‌ها دارای یک رابط هوشمند برای اتصال به لوازم جانبی هستند.

 

سرفیس پرو ۹ در مقابل آیپد پرو M2: صدا

خط تولید تبلت‌های آیپد پرو سالها‌ است که دارای ۴ بلندگو است که پخش استریو صدا را بدون در نظر گرفتن نحوه جهت‌گیری تبلت امکان‌پذیر می‌کند.

مایکروسافت در سرفیس پرو ۹، ۲ بلندگو استریو ۲ واتی با پشتیبانی از فناوری Dolby Atmos قرار داده است. لازم به ذکر است که آیپد پرو نیز از این فناوری پشتیبانی می‌کند.

در بخش میکروفون نیز، اپل از ۵ میکروفون با کیفیت استودیویی استفاده می‌کند، در حالی که مایکروسافت از میکروفون‌های استودیویی دوگانه دورتادور استفاده می‌کند. در کل حداقل از نظر پخش صدا می‌توان گفت که برگ برنده در دستان آیپد پرو اپل است.

 

سرفیس پرو ۹ در مقابل آیپد پرو M2: باتری

اپل مدت‌ها تلاش کرده که باتری آیپد پرو را برای استفاده معمولی و وب‌گردی، روی زمان ۱۰ ساعته نگه دارد و این کار را برای مدل‌های ۲۰۲۲ نیز تکرار کرده است. در نسخه‌های سلولار، این رقم به ۹ ساعت کاهش پیدا می‌کند.

مایکروسافت ادعا می‌کند که نسخه‌های اینتل سرفیس پرو ۹ می‌توانند تا ۱۵.۵ ساعت عمر باتری را ارائه دهند. در حالی که نسخه SQ3 این تبلت، باتری را تا ۱۹ ساعت حفظ می‌کند.

image

سرفیس پرو ۹

همچنین مایکروسافت ادامه داده که این ارقام، برای استفاده معمولی از دستگاه است. استفاده معمولی نیز شامل وب‌گردی با تب‌های کم، استفاده از ابزار‌های ساده و برنامه‌های سبک تعریف شده است.

در حالی که ممکن است بین زمان عمر باتری این دو تبلت اختلاف وجود داشته باشد، اما می‌توان گفت که سرفیس پرو و آیپد پرو هر دو می‌توانند ۱ روز کامل در کنار کاربر باشند.

 

سرفیس پرو ۹ در مقابل آیپد پرو M2: پیکربندی رم و حافظه

فضای ذخیره‌سازی آیپد پرو با ۱۲۸ گیگابایت آغاز شده و سایر گزینه‌های آن شامل ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت، ۱ ترابایت و ۲ ترابایت می‌شود. اپل همچنین ادامه داده که نسخه‌های ۱ ترابایتی و ۲ ترابایتی دارای ۱۶ گیگابایت رم بوده و سایر نسخه‌ها نیز، دارای رم ۸ گیگابایتی هستند.

نسخه‌های اینتل نماینده مایکروسافت در پیکربندی‌هایی با ۸، ۱۶ و ۳۲ گیگابایت رم LPDDR5 در دسترس هستند. در حالی که مدل SQ3 دارای پیکربندی رم ۸ و ۱۶ گیگابایتی با فناوری LPDDR4x هستند.

مایکروسافت همچنین گزینه‌های ۱۲۸ گیگابایتی، ۲۵۶ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایتی را در هر دو نسخه ارائه می‌دهد. اگرچه مدل‌های اینتل دارای یک گزینه ۱ ترابایتی نیز هستند.

نکته جالب این بوده که ظرفیت‌های ۲۵۶ گیگابایتی و بالاتر نسخه‌های اینتل این تبلت تحت عنوان پلتفرم Evo اینتل ساخته شده‌اند. همه این‌ها به آن معنا بوده که این دستگاه توسط اینتل برای برآورده کردن اهداف خاص در مورد عملکرد و سایر عوامل تأیید شده است.

 

سرفیس پرو ۹ در مقابل آیپد پرو M2: قیمت

اپل آیپد پرو خود را با قیمت ۷۹۹ دلار برای مدل ۱۱ اینچی با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‌کند. قیمت سایر پیکربندی‌ها به شرح زیر است:

  • نسخه ۲۵۶ گیگابایتی: ۸۹۹ دلار
  • نسخه ۵۱۲ گیگابایتی: ۱۰۹۹ دلار
  • نسخه ۱ ترابایتی: ۱۴۹۹ دلار
  • نسخه ۲ ترابایتی: ۱۸۹۹ دلار

قیمت آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی اپل نیز با ۱۰۹۹ دلار در نسخه ۱۲۸ گیگابایتی آغاز می‌شود. قیمت سایر نسخه‌ها نیز به شرح زیر است:

  • نسخه ۲۵۶ گیگابایتی: ۱۱۹۹ دلار
  • نسخه ۵۱۲ گیگابایتی: ۱۳۹۹ دلار
  • نسخه ۱ ترابایتی: ۱۷۹۹ دلار
  • نسخه ۲ ترابایتی: ۲۱۹۹ دلار

لازم به ذکر است که این قیمت‌ها، برای نسخه‌های وای‌فای آیپد پروها است. نسخه سلولار آیپد پروها در تمامی ظرفیت‌ها، ۲۰۰ دلار گران‌تر است.

image

سرفیس پرو ۹

سرفیس پرو ۹ مایکروسافت نیز در ۱۱ پیکربندی مختلف موجود است.

قیمت نسخه core i5 به شرح زیر است:

  • رم ۸ گیگابایتی به علاوه حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت: ۹۹۹.۹۹ دلار
  • رم ۸ گیگابایتی به علاوه حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت: ۱۰۹۹.۹۹ دلار
  • رم ۱۶ گیگابایتی به علاوه حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت: ۱۳۹۹.۹۹ دلار

قیمت نسخه core i7 نیز به شرح زیر است:

  • رم ۱۶ گیگابایتی به علاوه حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت: ۱۵۹۹.۹۹ دلار
  • رم ۱۶ گیگابایتی به علاوه حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت: ۱۸۹۹.۹۹ دلار
  • رم ۱۶ گیگابایتی به علاوه حافظه داخلی ۱ ترابایت: ۲۱۹۹.۹۹ دلار
  • رم ۳۲ گیگابایتی به علاوه ۱ ترابایت حافظه داخلی SSD: ۲۵۹۹.۹۹ دلار

قیمت نسخه SQ3 نیز به شرح زیر است:

  • رم ۸ گیگابایتی به علاوه حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت: ۱۲۹۹.۹۹ دلار
  • رم ۸ گیگابایتی به علاوه حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت: ۱۳۹۹.۹۹ دلار
  • رم ۱۶ گیگابایتی به علاوه حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت: ۱۵۹۹.۹۹ دلار
  • رم ۱۶ گیگابایتی به علاوه حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت: ۱۸۹۹.۹۹ دلار

 

مناسب برای تبلت ویندوزی

سری جدید سرفیس پرو ۹ به خودی خود بسیار خوب است. این تبلت‌ها با وعده عمر باتری بالا و عملکرد خوب عرضه شده و همچنین دارای رزولوشن بالایی است.

انتخاب تراشه‌های اینتل نیز در این تبلت‌ها بسیار عالی است. وجود نسخه دیگری که مبتنی بر اسنپدراگون است باعث شده دست کاربران برای انتخاب بسیار باز باشد.

اما با این حال، زمانی که آن را در مقایسه با آیپد پرو قرار دهید، کاخ رویاهای مایکروسافت شروع به خراب شدن می‌کند. به خصوص اگر این مقایسه با نسخه ۱۲.۹ اینچی آیپد پرو صورت بگیرد.

همچنین بدیهی است که تراشه M2، حداقل در مقابل نسخه‌های اینتل عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد. شاید نماینده مایکروسافت در عمر باتری بهتر باشد، اما ۱۰ ساعتی که توسط آیپد پرو ارائه می‌شود برای یک روز کامل جوابگو است.

ضمنا در بخش دوربین، اپل در سطح دیگری قرار داشته و دوربین‌های پشتی آن، گزینه‌های بسیار بیشتری در مقایسه با سرفیس پرو ۹ در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در بخش پیکربندی‌ها و شروع قیمت نیز، سرفیس پرو ۹ با قیمتی ارزان‌تر از آیپد پرو آغاز می‌شود. اما برای مدل‌های با حافظه‌های بالا، چند صد دلار گران‌تر است. این موضوع نشان می‌دهد اختلاف قیمت بین نسخه‌های مایکروسافت در مقایسه با نسخه‌های مختلف اپل، بسیار زیاد است.

اما شروع قیمت مدل‌های SQ3 گران‌تر از آیپد پروها بوده و در ظرفیت‌ها بالا نیز این روند حفظ می‌شود. این می‌تواند نشانه آن باشد که در بخش عملکرد، مایکروسافت به خوبی ظاهر نشده و قیمت دستگاه‌ها آن بیشتر برای حافظه است تا پردازنده.

همچنین اگر می‌خواهید تبلت کوچک‌تری خریداری کنید و خواهان نمایشگری غول‌پیکر نیستید، آیپد پرو ۱۱ اینچی با توجه به صرفه‌جویی انجام شده در هزینه، یک گزینه عالی به شمار می‌رود.

برای هر کسی که در بازار به دنبال یک تبلت ویندوزی می‌گردد، سرفیس پرو در نسل نهم هم ثابت کرده که انتخاب بسیار مناسبی است. اما در نهایت سرفیس پرو ۹ نه از نظر تبلت بودن فوق العاده است و نه برای کارهای حرفه‌ای با ویندوز عالی است؛ اگر یک «تبلت» فوق العاده می‌خواهید، آیپد پرو گزینه بهتری است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ali

۱۴۰۱/۱۱/۷
سلام و سپاس بابت زحمت و وقتی که برای این مقاله گذاشتید عالی و بی نقص مثل همیشه /ارادت

پیام

۱۴۰۱/۱۱/۴
از شما بخاطر ترجمه این مقاله عالی ، واقعا ممنونم . بسیار کاربردی بود و اطلاعات زیادی داشت . امیدوارم باز از این نوع مطالب تهیه شود .