خانهاخبار
نوکیا C12 مقرون به صرفه معرفی شد

نوکیا C12 مقرون به صرفه معرفی شد

نوکیا امروز نسخه جدید سری C یعنی سی ۱۲ را معرفی کرده که دارای نمایشگر ۶٫۳ اینچی و نسخه سبک اندروید ۱۲ است.
۱۴۰۱/۱۰/۲۹

شرکت HMD Global که شرکت مادر نوکیا محسوب می‌شود، سال ۲۰۲۳ را با یک گوشی ارزان قیمت به نام C12 آغاز کرده که اندروید ۱۲ Go Edition را اجرا می‌کند. همانطور که از اسم این گوشی پیداست، ادامه نوکیا C10 محسوب می‌شود که سال گذشته معرفی شد، اگرچه که از اکثر گوشی‌های سری C کوچکتر است.

صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی این گوشی از نوع LCD با وضوح تصویر +HD است. ابعاد C12 به میزان ۸٫۷۵ × ۷۴٫۳ × ۱۶۰٫۶ میلی‌متر و وزن آن ۱۷۷٫۴ گرم است. برای مقایسه باید گفت که C10 دارای ابعاد ۸٫۸ × ۷۷٫۹ × ۱۶۹٫۹ میلی‌متر و وزن آن ۱۹۱ گرم است که صفحه نمایش ۶٫۵۲ اینچی دارد. البته یک نمونه جدیدتر از این سری هم، نوکیا C31 است که البته صفحه نمایش بزرگتر ۶٫۷۵ اینچی دارد.

image

 

نوکیا C12 قدرت خود را از پردازنده Unisoc SC9863A1 می‌گیرد، یک چیپست ساخته شده بر روی گره قدیمی ۲۸ نانومتری که دارای هشت هسته Cortex-A55 است که چهار عدد از آنها دارای فرکانس ۱٫۶ گیگاهرتز و چهار عدد بعدی فرکانس ۱٫۲ گیگاهرتز دارند، به علاوه پردازنده گرافیکی PowerVR IMG 8322 هم آن را همراهی می‌کند.

این گوشی با ۲ گیگابایت رم عرضه می‌شود، اما گزینه‌ای هم برای فعال کردن ۲ گیگ رم مجازی دیگر دارد، البته یکی از ویژگی‌های نسخه گو اندروید که نسخه سبکی است، همین نیاز به رم کم است که در واقع با یک گیگابایت رم هم کار می‌کند. در مورد گزینه حافظه ذخیره سازی این دستگاه دارای ۶۴ گیگابایت (eMMC 5.1) فضا است، اما نکته منفی اینجاست که نوکیا قابلیت ارتقا با کارت حافظه را برای این گوشی تعبیه نکرده است و باید با همین میزان حافظه سر کرد.

در قسمت پشتی دستگاه دوربین تکی را داریم که یک ماژول ۸ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و فلش LED است، همچنین دوربین سلفی یک سنسور ۵ مگاپیکسلی است که در ناچ این گوشی جای داده شده و خبر خوش اینکه هردوی این دوربین‌ها دارای حالت شب و حالت پرتره هستند که تا حدی کمک و کاستی‌های دیگر را جبران می‌کند.

image

 

نوکیا C12 یک گوشی 4G است که سایر گزینه‌های اتصال بی سیم آن شامل وای فای b/g/n و بلوتوث نسخه 5.2 می شود. یک جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری هم گزینه‌های اتصال را تنوع می‌بخشد اما ممکن است از دیدن پورت این کوشی ناراحت شوید؛ نوکیا ترجیح داده تا از پورت قدیمی microUSB برای انتقال داده و شارژ این گوشی استفاده کند!

باتری گوشی جدید نوکیا یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که طبق ادعای نوکیا عمر ۲۴ ساعته دارد، اما با قدرت ۵ وات شارژ می‌شود.

image

 

هرچند این گوشی ارزان قیمت است، اما با دوام به نظر می‌رسد. نوکیا C12 دارای بدنه پلی کربنات با بافت چسبنده است که از گوشی در مقابل سقوط محافظت می‌کند، همچنین در قسمت جلویی هم دارای شیشه مقاوم است و استاندارد IP52 آن، تا حدودی خیال شما را از بابت مقاومت در برابر گرد و غبار و آب راحت می‌کند. HMD متعد شده است که بروزرسانی‌های امنیتی سه ماهه را برای این دستگاه به طور مرتب به مدت دو سال انجام خواهد داد. در مورد بروزرسانی سیستم عامل هنوز صحبتی نشده است، اما قاعدتا باید به مانند نمونه‌های دیگر نوکیا باشد که اندروید نسخه گو را اجرا می‌کنند.

نوکیا C12 با قیمت ۱۲۰ یورو (۱۳۰ دلار) با تنها یک پیکربندی که شامل ۲ گیگابایت رم و ۶۴ گیگ حافظه داخلی است، ابتدا در آلمان و اتریش عرضه خواهد شد و سپس به مرور زمان به بازارهای تمامی کشورها راه پیدا خواهد کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)