خانهاخبار
اپل برنده رقابت فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ است

اپل برنده رقابت فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ است

دو برند برجسته اپل و سامسونگ سال گذشته میلادی را به خوبی پشت سر گذاشتند در حالی که شرایط شیائومی چندان مساعد نبوده است.
۱۴۰۱/۱۰/۲۹

موسسه آماری و تحلیلی Canalys که در حوزه فناوری فعالیت می‌کند امروز در گزارش جدید خود به بررسی سهم برندهای مختلف از بازار گوشی‌های هوشمند پرداخته است. این گزارش تحلیلی شامل بازه زمانی ماه اکتبر تا دسامبر (سه‌ماهه چهارم) سال ۲۰۲۲ میلادی می‌شود. البته این موسسه آمار کلی بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۲ را نیز در اختیار کاربران قرار داده است که در این خبر به آن نیز خواهیم پرداخت. 

براساس آنچه موسسه Canalys جمع‌بندی کرده است، بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۲ اصلا شرایط خوبی نداشته است چرا که عرضه گوشی‌های هوشمند در سال گذشته میلادی حدود ۱۱ درصد افت داشته است و به زیر ۱٫۲ میلیارد واحد رسیده است. در مقایسه با سه‌ماهه چهارم سال میلادی ۲۰۲۱، بازار گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ حدود ۱۷ درصد پسرفت داشته است. به طور کلی این آمار نشان می‌دهد تولید‌کنندگان گوشی‌های هوشمند سال سختی را پشت سر گذاشته‌اند و با چالش‌های بسیاری روبه‌رو بوده‌اند. 

image

همانطور که انتظار می‌رفت، غول فناوری آمریکایی یعنی اپل در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ موفق شده است با کسب سهمی ۲۵ درصدی در جایگاه اول بازار گوشی‌های هوشمند قرار بگیرد و بالاترین سهم تاریخ خود از بازار گوشی‌های هوشمند را ثبت کند. عمده موفقیت اپل مربوط به فروش بسیار موفق سری آیفون ۱۴ خصوصا مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و ‍۱۴ پرو مکس است. دو برند سامسونگ و شیائومی نیز در مدت زمان مشابه به ترتیب با سهم ۲۰ درصدی و ۱۱ درصدی از بازار گوشی‌های هوشمند در رده دوم و سوم قرار گرفته‌اند. دو برند چینی اوپو و ویوو نیز با سهم‌های ۱۰ و ۸ درصدی جایگاه‌های چهارم و پنجم را به خود اختصاص داده‌اند. 

image

در مقایسه با سه‌ماهه چهارم سال میلادی ۲۰۲۱، سهم اپل در حدود ۲ درصد رشد داشته است و دو برند سامسونگ و اوپو نیز با رشدی ۱ درصدی عملکردی نسبتا خوب داشته‌اند. باید اشاره کرد که اوضاع برای شیائومی مقداری متفاوت است چرا که سهم این برند در مقایسه با سه‌ماهه چهارم سال میلادی ۲۰۲۱ حدود ۲ درصد افت داشته است. کاهش سهم برند شیائومی از بازار گوشی‌های هوشمند ظاهرا به خاطر چالش‌های تولید در کشور هند است. 

image

شایان ذکر است آمار کلی سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد سامسونگ با سهمی ۲۲ درصدی از بازار گوشی‌های هوشمند همچنان بهترین برند بازار است. اپل و شیائومی نیز با سهمی معادل ۱۹ درصدی و ۱۳ درصدی در سال ۲۰۲۲ در جایگاه دوم و سوم جای گرفته‌اند. در این راستا، سامسونگ و اپل در مقایسه با سال ۲۰۲۱ میلادی رشدی ۲ درصدی داشته‌اند در حالی که سهم شیائومی از بازار در حدود ۱ درصد کاهش داشته است.

image

در نهایت باید اشاره کرد تحلیلگران موسسه Canalys پیش‌بینی کرده‌اند بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۳ رشدی ناچیز خواهد داشت و نباید منتظر پیشرفتی چشمگیر باشیم. در این راستا، تولید‌کنندگان گوشی‌های هوشمند با کاهش هزینه‌های خود احتمالا امسال تمرکز بیشتری بر درآمدزایی و حفظ جایگاه خود در بازار گوشی‌های هوشمند خواهند داشت. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)