خانهاخبار
نمایشگر microLED اختصاصی اپل فقط در اپل واچ اولترا عرضه نخواهد شد

نمایشگر microLED اختصاصی اپل فقط در اپل واچ اولترا عرضه نخواهد شد

مارک گورمن در اظهاراتی جدید در مورد صفحه نمایش microLED که اپل در حال توسعه آن است، گفته که پس از اپل واچ ولترا به آیفون، آيپد و حتی مک راه پیدا خواهد کرد.
۱۴۰۱/۱۰/۲۶

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل احتمالا قصد دارد نمایشگرهای microLED سفارشی خود را به آیفون، آیپد و مک نیز گسترش دهد، البته قبل از این محصولات این فن‌آوری در نسخه جدیدی از اپل واچ اولترا عرضه خواهد شد که در حال حاضر برنامه‌ریزی شده تا پایان سال ۲۰۲۴ معرفی شود.

image

این افشاگر در خبرنامه Power On خود گفته که اپل حدود شش سال را صرف توسعه فن‌آوری microLED کرده است که اولین نمایشگر طراحی شده توسط خود این شرکت خواهد بود. اوایل این هفته گورمن گفت که اپل در حال برنامه‌ریزی برای معرفی فن‌آوری نمایشگر جدیدی با اپل واچ اولترا در سال ۲۰۲۴ است.

طبق گزارش‌ها اپل پروژه microLED خود را با نام رمز T159 در حدود سال ۲۰۱۷ آغاز کرد. این صفحه نمایش برای ارایه روشنایی، بازتولید رنگ و زاویه‌های دید بهبود یافته در نظر گرفته شده است و باعث می‌شود تصاویر بیشتر شبیه به رنگ آمیزی بالای شیشه نمایشگر به نظر برسند و جایگزین قطعات عرضه شده توسط شرکت‌هایی مانند ال جی و سامسونگ در حال حاضر شوند.

پس از معرفی این نوع نمایشگر در اپل واچ اولترا در سال ۲۰۲۴، گورمن انتظار دارد که نمایشگرهای microLED سفارشی اپل به آیفون نیز گسترش یابد و احتمالا پس از آن، به آیپد و مک نیز وارد شود. او معتقد است که برنامه بلند مدت اپل این است که نمایشگرهای microLED را به همه محصولات کلیدی خود بیاورد، اما به دلیل پیچیدگی این نوع فن‌آوری در مرحله اولیه، ممکن است حتی یک دهه تا ظهور این نمایشگرها به مک طول بکشد. برای مقایسه مارک گورمن اشاره کرده که برای اینکه صفحه نمایش اولد پس از آیفون به آیپد راه یابد، حدود شش سال زمان لازم است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)