خانهاخبار
احتمال عرضه مک پرو جدید در بهار ۱۴۰۲

احتمال عرضه مک پرو جدید در بهار ۱۴۰۲

مارک گورمن افشاگر معتبر محصولات اپل در توییت امروز خود اعلام کرده که اپل احتمالا در بهار مک پرو جدید با تراشه M2 Ultra را با macOS 13.3 عرضه می‌کند.
۱۴۰۱/۱۰/۲۲

بر طبق توییت اخیر مارک گورمن خبرنگار و افشاگر معتبر، اپل در حال آزمایش نسخه جدیدی از مک پرو با سیستم عامل macOS 13.3 است.

با توجه به اینکه macOS 12.3 در مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) و macOS 11.3 در آوریل ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) منتشر شد، به احتمال زیاد macOS 13.3 نیز در بهار منتشر خواهد شد. این بازه زمانی می‌تواند زمینه را برای اپل فراهم کند تا مک پرو را در یک رویداد بهاری، اندکی قبل از انتشار macOS 13.3 معرفی کند. انتظار می‌رود که مک پرو جدید دارای تراشه M2 Ultra اپل باشد، اما گزارش شده است که چیپ رده بالاتر M2 Extreme لغو شده است.

image

 

اوایل این هفته گورمن گفت که مک پرو جدید طراحی مشابه مدل ۲۰۱۹ خواهد داشت، اما فاقد رم قابل ارتقا توسط کاربر است.

این افشاگر در نسخه اکتبر (مهر) خبرنامه خود گفته بود که مدل‌های مورد انتظار مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی با تراشه‌های M2 Pro و M2 Max نیز به macOS 13.3 مجهز خواهند شد که نشان می‌دهد این نوت بوک‌ها نیز می‌توانند در بهار امسال معرفی شوند.

گورمن پیش‌تر ادعا کرده بود که یک مک مینی جدید با گزینه‌های تراشه M2 و M2 Pro در دست ساخت است، اما اخیرا در مورد مک مینی اظهار نظری نکرده است. اما این امکان وجود دارد که در کنار مدل‌های جدید مک پرو و مک بوک پرو معرفی شود. در این میان پیش‌بینی می‌شود که اپل باز هم با معرفی نسخه جدید این دستگاه‌ها، به فروش مدل قبلی مک پرو و مک مینی مبتنی بر اینتل ادامه دهد.

اپل از زمان مک بوک ایر با تراشه M2 در ماه جولای (تیر ۱۴۰۱)، هیچ مک جدیدی عرضه نکرده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)