خانهاخبار
همه آن چیزی که از آیفون ۱۵ اولترا می‌دانیم و انتظار داریم

همه آن چیزی که از آیفون ۱۵ اولترا می‌دانیم و انتظار داریم

در فاصله زیادی که به معرفی سری بعدی آیفون‌ها مانده، این مقاله یک دید کلی از نسخه برتر سری آیفون ۱۵ را ارائه می‌دهد.
۱۴۰۱/۱۰/۲۵

اکنون حدود ۸ ماه تا زمان معرفی آیفون ۱۵ اولترا باقی مانده است، اما در حال حاضر گزارش‌هایی موجود بوده که می‌گوید باید انتظار چه دستگاهی را از سمت اپل داشته باشیم. در این مرحله بوده که مانند همیشه، شایعات وارد داستان شده و یک نگاه اولیه از دستگاه مورد نظر به کاربران می‌دهد.

image

شایعات در مورد خط تولید آیفون ۱۵ از اواسط سال ۲۰۲۲ آغاز شد. شایعاتی که بسیار واقعی‌تر از شایعات اولیه آیفون ۱۴ به نظر می‌رسیدند.

جهش نسلی آیفون ۱۴ پرو کمی گسترده‌تر از سایرین بود. دوربین‌های این گوشی دستخوش بهبودهای خارق‌العاده‌ای شد، پس از سال‌ها ناچ جای خود را به داینامیک آیلند داد و قابلیت نمایشگر همیشه روشن بالاخره به آیفون‌ها ورود کرد.

با این حال، اپل طراحی این گوشی را با تغییر خاصی همراه نکرد. داینامیک آیلند از نظر برخی کاربران یک ویژگی نرم‌افزاری جالب بود، اما چیزی خاص دیگری در طراحی این گوشی‌ها یافت نشد.

اما اکنون شایعات حاکی از آن بوده که آیفون ۱۵ پرو دارای تغییرات قابل توجهی در طراحی خارجی بوده و ارتقاهای مورد نیاز زیادی را دریافت خواهد کرد. همچنین اپل ممکن است برترین نسخه ۶.۷ اینچی هر خانواده که پرو مکس نامیده می‌شود را به اولترا تغییر نام دهد.

شایعات طراحی آیفون ۱۵ اولترا

همانطور که طی سال‌های اخیر دیدیم، اپل معمولا یک طرح را انتخاب کرده و چندین سال به آن پایبند می‌ماند. طراحی صاف فعلی نیز با آیفون ۱۲ آغاز شد. در حالی که برخی از این عناصر با تغییر همراه شده، اما پایه طراحی همچنان ثابت است.

image

تصویری از آیفون ۱۵ اولترا بر اساس شایعات با لبه‌های تیتانیومی و لبه‌های منحنی

انتظار می‌رود اپل در آیفون ۱۵ اولترا تقریبا از طراحی تخت دل کنده و مجددا به لبه‌های منحنی بازگردد. این به گونه‌ای بوده که لبه‌های جلویی گوشی همچنان تخت باقی مانده، اما لبه‌های پشتی آن منحنی خواهند بود.

پشت این گوشی نیز همچنان از شیشه ساخته شده تا Mag Safe بتواند کارآمد باشد. اما شایعات می‌گویند لبه‌های این گوشی دارای جنس تیتانیومی خواهد بود.

این تغییر جنس لبه‌ها باعث شده دستگاه در عین سبک‌تر شدن، از مقاومت بیشتری نیز برخوردار شود. همچنین لبه منحنی باعث می‌شود گوشی هنگام افتادن امنیت بیشتری داشته باشد.

image

تصویری از برآمدگی دوربین آیفون ۱۵ والترا

اکنون هیچ شایعه‌ای درباره جابجایی برآمدگی دوربین آیفون ۱۵ اولترا منتشر نشده و انتظر داریم که ثابت بماند. اما بسته به اینکه اپل طراحی را چگونه پیاده‌سازی می‌کند، ممکن است مجبور به جابجایی آن شده تا بتواند لبه‌های منحنی را در گوشی جای دهد.

 

ویژگی‌های شایعه شده آیفون ۱۵ اولترا

خارج از تغییرات طراحی آیفون ۱۵، بروزرسانی با برخی ویژگی‌های این گوشی نیز همراه است. انتظار می‌رود اپل سرانجام از پورت لایتنینگ دل کنده و دوربین تله فوتو خود را بهبود ببخشد.

پورت USB-C، تاندربولت

انتقال اپل از پورت لایتنینگ به USB-C، امری بود که سال‌ها پیش‌بینی می‌شد. اما برای آیفون ۱۵، ممکن است این کار انتخاب نبوده و از روی اجبار باشد. اتحادیه اروپا اکنون قانونی را تصویب کرده که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند را مجبور به استفاده از یک پورت واحد در سراسر جهان می‌کند و اپل نیز باید تا سال ۲۰۲۴ از آن پیروی کند.

image

آیفون ۱۵ اولترا دارای پورت USB-C خواهد بود

برخی گمان‌ها نیز وجود داشت که اپل این انتقال را انجام نمی‌داد، زیرا مدعی بودند پورت لایتنینگ و Mag Safe تجهیزات اختصاصی ضروری آیفون هستند. اما با این حال به نظر نمی‌رسد این نظریه درست باشد، زیرا انتقال به پورت USB-C از قبل در سایر محصولات اپل کلید خورده است.

انتقال به درگاه USB-C سرعت بالاتر شارژ را تضمین نمی‌کند، اما شایعات می‌گویند این پورت چیزی بیشتر از یکپارچگی پورت همه گوشی‌ها را ارائه می‌دهد. طبق گفته مینگ چی کو، تحلیلگر معروف محصولات اپل، شرکت آمریکایی می‌تواند از مشخصات USB 4 / Thunderbolt در آیفون ۱۵ پرو استفاده کند.

این موضوع باعث می‌شود سرعت انتقال داده‌های سیمی تا ۴۰ گیگابیت (۵ گیگابایت) بر ثانیه امکان‌پذیر شده که تقریبا ۸۰ برابر بیشتر از سرعت USB 2.0 بوده که در آیفون‌ها امروزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موضوع می‌تواند برای تولیدکنندگان محتوا، به خصوص کسانی که با فایل‌های ویدیویی ProRes کار می‌کنند یک پیشرفت بزرگ باشد.

 

دوربین سلفی دوگانه

در پنل جلویی آیفون‌های کنونی، تنها یک دوربین سلفی در کنار سنسورهای فیس آیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد، موضوعی که ممکن است در سال ۲۰۲۳ و آیفون ۱۵ اولترا تغییر کند! بر اساس شایعات، آیفون ۱۵ اولترا ۶.۷ اینچی دارای دو دوربین سلفی خواهد بود.

image

دوربین سلفی دوگانه که می‌تواند کیفیت سلفی‌های پرتره را بهبود ببخشد

همچنین به دلیل مشکلات کمبود فضا، این قابلیت تنها در آیفون ۱۵ اولترا مورد استفاده قرار بگیرد. بنابراین آیفون ۱۵ پرو کوچکتر از همان دوربین سلفی مونو تعبیه شده در داینامیک آیلند بهره خواهد برد.

دوربین سلفی دوگانه، می‌تواند اهداف متعددی داشته باشد. از این موارد می‌توان به جمع‌آوری داده‌ها در عمق بهتر یا عمق میدان وسیع‌تر اشاره کرد. لازم به ذکر است که این شایعه مشخص نکرده که این سخت‌افزار برای چه روندی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اپل ممکن است قصد داشته باشد گران‌ترین مدل اولترا خود را از سایر نسخه‌ها کاملا متمایز کند. زیرا دستگاه‌های آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاش و آیفون ۱۵ پرو احتمالا با داینامیک آیلند و بدون ناچ عرضه خواهند شد.

یکی از شایعات نیز بیان کرده که اپل می‌تواند اجزای فیس آیدی را زیر نمایشگر قرار دهد. امری که باعث می‌شود نحوه نمایش داینامیک آیلند در نرم‌افزار دستگاه تغییر پیدا کند. این تغییر می‌تواند به اضافه شدن دوربین سلفی دوم مرتبط باشد، اما مشخص نیست این شایعات با یکدیگر مرتبط هستند یا خیر.

 

لنز تله فوتو پریسکوپی

شایعات مربوط به لنز تله فوتو پریسکوپ برای آیفون از سال پیش مطرح است. به نظر می‌رسد که اپل مدت‌ها بوده که در داخل روی این فناوری کار می‌کند، اما هنوز نتوانسته به نتیجه نهایی دست پیدا کند.

image

دوربین آیفون ۱۵ اولترا می‌تواند با لنز تله فوتو پریسکوپ یک ارتقا بزرگ را تجربه کند

آیفون ۱۵ اولترا می‌تواند از یک لنز پریسکوپ برای زوم اپتیکال بسیار بهتر بهره ببرد. مینگ چی کو پیشنهاد کرده که این لنز فقط در نسخه اولترا خانواده آیفون ۱۵ استفاده شود، سپس آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ اولترا این لنز را دریافت کنند.

این فناوری با قرار دادن مجموعه‌ای از لنزهای تا شده کار می‌کند تا به صورت عمودی در آیفون به ایفای نقش بپردازند. یک آینه تصویر را از عدسی به بیرون منعکس کرده و با استفاده از ناحیه پشتی لنز پریسکوپ مانند، می‌توان تصویر زوم شده ثبت کرد.

سامسونگ و سایر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند سال‌هاست که از لنزهای پریسکوپ استفاده می‌کنند، بنابراین اپل می‌تواند با نسخه اولیه بالغ‌تر وارد بازار شود. این امر می‌تواند زوم اپتیکال ۱۰ برابری یا حتی زوم باورنکردنی ۱۰۰ برابری که در برخی دستگاه‌ها یافت می‌شود را برای آیفون ۱۵ اولترا به ارمغان بیاورد.

سایر شایعات

در سپتامبر ۲۰۲۱ (مصادف با شهریور ۱۴۰۰)، مینگ چی کو پیش‌بینی کرد که آیفون ۱۵ دارای حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر خواهد بود. او ۶ ماه بعد در مارس ۲۰۲۲ (مصادف با اسفند ۱۴۰۰) پس از معرفی قابلیت فیس آیدی با ماسک، این شایعه را پس گرفت و اظهار داشت که آیفون‌های سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ این ویژگی را نخواهند داشت.

image

اپل احتمالا در آیفون ۱۵ نیز استفاده از فیس آیدی را ادامه خواهد داد

کو همچنین در یادداشتی در اکتبر ۲۰۲۲ (مصادف با مهر ۱۴۰۱) اظهار داشت که آیفون ۱۵ دکمه‌های ثابت خواهد داشت که به صورت لمسی و بر اساس فشار کار می‌کنند. این ویزگی می‌تواند مقاومت دستگاه در برابر آب و گرد و غبار را هم افزایش دهد.

 

زمان معرفی آیفون ۱۵ اولترا

اپل عادت دارد که آیفون‌های جدید خود را در ماه سپتامبر (مصادف با ماه شهریور) معرفی کند. بسته به محدودیت‌های زنجیره تأمین، همه مدل‌های یک خانواده می‌توانند به صورت همزمان عرضه شده یا مانند سری آیفون ۱۴، نسخه پلاس کمی دیرتر از سایر نسخه‌ها عرضه شود.

انتظار می‌رود آیفون ۱۵ اولترا با طراحی جدید، لنز پریسکوپ و سایر فناوری‌های بهبود یافته، قیمت بسیار بالایی داشته باشد. مدل‌های رده‌بالا این دستگاه با فضای ذخیره‌سازی ۲ ترابایت، ممکن است تا بیش از ۲۰۰۰ دلار قیمت داشته باشند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)