خانهاخبار
مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز 7 و 8.1 را پایان می‌دهد

مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز 7 و 8.1 را پایان می‌دهد

مایکروسافت اعلام کرده که به زودی از ویندوز 7 پس از ۳ سال پشتیبانی امنیتی و از ویندوز 8.1 بدون هیچ بروزرسانی امنیتی، دیگر پشتیبانی نخواهد کرد.
۱۴۰۱/۱۰/۲۱

بیش از یک دهه پیش، مایکروسافت ویندوز 7 کرد که تبدیل به یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های این سیستم عامل تاکنون بوده است. پس از آن بسیاری از کاربران از ویندوز 8 و 8.1 صرفنظر کردند و به طور مستقیم سراغ نسخه 10 رفتند. حالا امروز مایکروسافت اعلام کرده که دیگر پایان راه برای ویندوز 7 و 8.1 فرا رسیده است.

image

 

در ژانویه ۲۰۲۰ (دی ۱۳۹۸) بروزرسانی‌های عمده برای ویندوز 7 متوقف شد و مایکروسافت پشتیبانی امنیتی ۳ ساله را با هزینه‌های اضافی ارایه کرد. این اقدام مایکروسافت برای بسیاری از کسب و کارهایی که نمی‌توانستند به راحتی به سیستم عامل جدیدتر منتقل شوند، بسیار مهم بود؛ اما امروز مایکروسافت گفته که همان بروزرسانی‌های امنیتی هم دیگر عرضه نخواهد شد و کاربران باید میان استفاده از ویندوز 7 که به خطر افتادن دستگاهشان را به همراه دارد و ارتقا به نسخه بالاتر ویندوز یکی را انتخاب کنند.

طبق داده‌های شخص ثالث، ویندوز 7 حدود ۱۰ درصد از رایانه‌های شخصی در سراسر جهان را همراهی می‌کند، در حالی که ویندوز 8.1 روی رایانه‌های بسیار کمتری وجود دارد و شایاد به همین دلیل است که مایکروسافت به طور کلی به پشتیبانی از ویندوز 8.1 پایان می‌دهد و به مانند ویندوز 7 تا چند سال بعد پشتیبانی امنیتی برای این سیستم عامل عرضه نمی‌کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)