خانهاخبار
گلکسی اس ۲۳ نقش آیفون ۱۴ برای سامسونگ را بازی می‌کند!

گلکسی اس ۲۳ نقش آیفون ۱۴ برای سامسونگ را بازی می‌کند!

چیزی تا معرفی سری گلکسی اس ۲۳ باقی نمانده و به نظر می‌رسد سامسونگ استراتژی اپل را در ارتقا گوشی جدیدش در پیش گرفته باشد.
۱۴۰۱/۱۰/۲۰

سامسونگ در چند نسل اخیر پرچمدارهایش، با جنجال‌های زیادی مواجه بوده که اتفاقا خود سامسونگ هم باعث ایجاد بسیاری از آن‌ها بوده است. از این جنجال‌ها می‌توان به عمر باتری کم، اسکنر اثر انگشت و عکاسی در شب گلکسی اس ۱۰، زوم متوسط، استقامت و قیمت فوق‌العاده بالای گلکسی اس ۲۰ یا طراحی پلاستیکی برای پرچمداری گران‌قیمت مانند گلکسی اس ۲۱ اشاره کرد.

image

 

شاید با عرضه سری گلکسی اس ۲۲ در سال گذشته، سامسونگ این موضوع را بیش از پیش اثبات کرد. طراحی کلی خانواده گلکسی اس ۲۲ همه را انگشت به دهان گذاشته و حرفی برای گفتن باقی نگذاشت. اما نمی‌توان گفت که این گوشی‌ها کاملا بی‌نقص بودند.

اگرچه سامسونگ ظاهر گلکسی اس ۲۲ را از لحاظ زیبایی‌شناسی کامل کرده بود و نمایشگری درخشان و دوربین‌های با کیفیت در آن به کار گرفت، اما عده‌ای معتقدند گلکسی اس ۲۲ در نسخه پایه که در استقامت و عملکرد نتوانست با برخی پرچمدارهای ۲۰۲۲ رقابت کند، بسیار گران بود. به خصوص با توجه به اینکه پیکسل ۶ و پیکسل ۷ گوگل از نظر قیمتی و مشخصات بسیار رقابتی‌تر هستند.

اما به هر حال، سری گلکسی اس ۲۳ قرار است به زودی عرضه شود. خانواده‌ای که احتمالا می‌خواهد ایراد‌های سری گلکسی اس ۲۲ را برطرف کرده و در نتیجه، تبدیل به قوی‌ترین پرچمدار سامسونگ از زمان گلکسی اس ۹ یا گلکسی اس ۸ که ترتیب در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ عرضه شدند خواهد شد.

اما از طرفی دیگر، بر اساس شایعات به نظر می‌رسد سری گلکسی اس ۲۳ یه ارتقا «آیفون‌طور» است. به طوری که سامسونگ تصمیم گرفته تمرکز خود را بر روی بهبودهای هدفمند در زمینه‌های کلیدی تجربه استفاده از یک گوشی هوشمند گذاشته و توجه کمتری به ویژگی‌ها و طراحی‌های پرزرق و برق کند. این قضیه باعث خواهد شد کاربران پرچمداران قدیمی سامسونگ مانند سری‌های گلکسی اس ۲۰، گلکسی اس ۱۰، گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۸ تمایل بیشتری برای ارتقای گوشی خود پیدا کنند.

سامسونگ در چند روز گذشته به صورت رسمی اعلام کرد که سری گلکسی اس ۲۳ در تاریخ ۱ فوریه ۲۰۲۳ (مصادف با ۱۲ بهمن ۱۴۰۱) رونمایی خواهد شد. اما چیزی که در دنیای فناوری عجیب نیست، دانستن مشخصات یک محصول قبل از معرفی آن است و همانند سایر محصولات، برای دانستن مشخصات سری گلکسی اس ۲۳ نیز لازم نیست تا ۱۲ بهمن منتظر بمانیم.

 

گلکسی اس ۲۳ می‌خواهدآیفون ۱۴ سامسونگ باشد – انتظار می‌رود این گوشی با تغییراتی جزئی و قابل توجه در بخش باتری و دوربین همراه شود

image

گلکسی اس ۲۳؛ یکسان، اما متفاوت...

احتمالا اگر اخبار دنیای فناوری را پیگیری کرده باشد، بدانید که اکثر شکایات گلکسی اس ۲۲ درباره عمر باتری آن بود. عمر باتری این گوشی به شکلی بود که برخی معتقد بودند سامسونگ در این زمینه چند قدم به عقب رفته است. به طوری که به دلایل زیر حتی با گلکسی اس ۲۱ هم قابل مقایسه نبود:

  • گلکسی اس ۲۲ با وجود تراشه کارآمدتر اسنپدراگون ۸ نسل یک (برخی مناطق نیز اگزینوس ۲۲۰۰ را دریافت کردند)، باتری کوچک‌تری در مقایسه با گلکسی اس ۲۱ داشت و به طبع، عمر باتری آن نیز کمتر بود. انرژی گلکسی اس ۲۲ توسط یک باتری با ظرفیت ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعت تامین شد در حالی که گلکسی اس ۲۱ از یک باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت پشتیبانی می‌کرد.
  • همچنین گلکسی اس ۲۲، دارای نمایشگر کوچکتری در مقایسه با گلکسی اس ۲۱ بود. گلکسی اس ۲۲ با نمایشگری ۶.۱ اینچی عرضه شد، در حالی که نسخه قبلی آن از صفحه نمایش ۶.۲ اینچ برخوردار بود.

ساخت یک پرچمدار بد، احتمالا آخرین چیزی است که یک شرکت می‌خواهد آن را تجربه کند. اکنون بر اساس شایعات، انتظار می‌رود گلکسی اس ۲۳ با باتری بزرگتر (۳۹۰۰ میلی آمپر ساعت) اما همان نمایشگر ۶.۱ اینچی گلکسی اس ۲۲ عرضه شود. در مورد نمایشگرها، انتظار می‌رود حداکثر روشنایی صفحه نمایش نسخه استاندارد سری گلکسی اس ۲۳ به ۱۷۰۰ نیت برسد. عددی که با حداکثر روشنایی گلکسی اس ۲۲ اولترا مطابقت دارد. اما نکته جالب، این است که گفته می‌شود همه گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۳ دارای نمایشگرهایی با حداکثر روشنایی یکسان خواهند بود.

همچنین انتظار می‌رود سایر پیشرفت‌های قابل توجه سری گلکسی اس ۲۳، در دوربین این گوشی باشد. اگرچه که این لزوما به آن معنا نبوده که حتما این پیشرفت در سخت‌افزار دوربین این گوشی‌ها خواهد بود.

افشاگر فعال در توییتر به نام Ice Universe که سابقه بسیاری خوبی دارد، اذعان داشته با وجود اینکه سامسونگ معمولا به سخت‌افزار دوربین خود پایبند است، اما سری گلکسی اس ۲۳ با بروزرسانی‌های بسیاری زیادی در دوربین عرضه خواهد شد. البته باید ذکر کرد که این به آن معنا بوده که انتظار می‌رود سامسونگ سیستم پردازش تصویر را تغییر داده یا بهبود ببخشد. راهی که تنها راه برای دستیابی به دوربین‌های بهتر در صورت عدم بروزرسانی سخت‌افزاری است.

دلیل اصلی اینکه سامسونگ می‌تواند در دوربین گلکسی اس ۲۳ و گلکسی اس ۲۳ پلاس تغییراتی ایجاد کند، پردازنده جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است که نوید HDR بهتر و ضبط ویدیوهای 8K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را می‌دهد.

انتظار می‌رود سامسونگ و سونی گوشی‌هایی با سنسورهای دوربین جدید بهینه‌سازی شده با در نظر گرفتن پردازنده سیگنال تصویر جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۲ ارائه کنند.

 

تراشه‌های اگزینوس غیر قابل اعتماد سامسونگ برای همیشه از بین رفته‌اند؛ کوالکام شاید در نهایت بتواند با لطف سامسونگ، با اپل رقابت کند

image

تصویری از نتایج پردازنده‌های گلکسی اس ۲۳ و گوگل پیکسل ۷ پرو در گیک‌بنچ

شاید بزرگترین ارتقای گلکسی اس ۲۳ و عامل بسیار مهمی که زمینه سایر پیشرفت‌ها را رقم زده است، تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ باشد. اکنون تقریبا همه مطمئن هستند که سامسونگ به صورت انحصاری از پردازنده جدید کوالکام استفاده کرده و خبری از اگزینوس نخواهد بود. این موضوع باعث خواهد شد که این پردازنده با اختلافی زیاد به قوی‌ترین و کارآمدترین تراشه تاریخ اندروید مبدل شود.

بنچمارک‌ها لو رفته از گلکسی اس ۲۳ اولترا و همچنین آزمایش‌های اولیه از گوشی‌های مانند ویوو ایکس ۹۰ پرو، به پیشرفت‌های بزرگ اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در مقایسه با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و به خصوص اگزینوس ۲۲۰۰ اشاره می‌کنند. تراشه‌هایی که در میلیون‌ها دستگاه مورد استفاده قرار گرفتند. از گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۲ فروخته شده در اروپا تا نسخه‌های به فروش رفته در سایر نقاط جهان.

 

با فرض اینکه آیفون ۱۴ و پیکسل ۷ بزرگترین رقبای سامسونگ خواهند بود، گلکسی اس ۲۳ باید عملکرد قابل توجهی برای شکست دادن آن‌ها داشته باشد

تقریبا برای اولین بار در تاریخ گوشی‌های هوشمند، می‌توان گفت پردازنده پرچمدار کوالکام توانسته با تراشه مورد استفاده در آخرین مدل استاندارد آیفون یعنی آیفون ۱۴ مطابقت داشته و حتی کمی از آن پیشی بگیرد. البته می‌توان گفت که این موضوع، می‌تواند به این دلیل باشد که اپل تصمیم گرفت از پردازنده سری آیفون ۱۳ در نسخه‌های پرو خانواده آیفون ۱۴ استفاده کند. اما به هر حال، نمی‌توان از پیشرفت بزرگ کوالکام غافل شده و آن را زیر سوال برد. زیرا این پردازنده باعث شده که طرفداران سامسونگ دیگر تا حدودی مطمين باشد که دستگاه پرچمدار آن‌ها دیگر لزوما ضعیف‌تر از آیفون نخواهد بود.

علاوه بر این، به دلیل عدم تمایل گوگل برای استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی و چیپست تنسور G2 خود، انتظار می‌رود گلکسی اس ۲۳ مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بسیار بهتر از پیکسل ۷ باشد. همانطور که در نتایج بنچمارکی تصویر بالا نیز، این نتایج را نشان دادند.

در حالی که اغلب می‌گویند نتایج بنچمارک‌ها قابل اعتماد نبوده و اعتبار کمی دارند، اما ما اکنون درباره افزایش قدرت جدی گلکسی اس ۲۳ صحبت می‌کنیم. چیزی که ممکن است در آینده‌ای نزدیک به راحتی آشکار شود و فقط زمان می‌تواند آن را نشان دهد.

 

پرچمدارهای ارزان اندروید و اپل در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهند شد، اما گلکسی اس ۲۳ همه موارد را زیر نظر قرار داده است

image

تصویر رندر گرافیکی گلکسی اس ۲۳

به طور خاص و واضح، سامسونگ سعی کرده از زمان معرفی سری گلکسی اس ۲۱، رویکردی آرام برای بهبود پرچمدارهای خود را در پیش بگیرد. کاری که اپل از همان ابتدا با آیفون انجام داد. اگرچه ممکن است برخی از طرفداران سرسخت سامسونگ آن را کمی خسته‌کننده بدانند، اما نوآوری آهسته و بهبودهای تکراری دقیقا همان چیزی است که شرکت بزرگی مانند سامسونگ برای ادامه ساخت گوشی‌های عالی و قابل اعتماد به آن نیاز دارد.

همانطور که می‌دانستیم، سامسونگ پرچمدارانی با سخت‌افزار عالی تولید می‌کند. اما اکنون می‌دانیم که این شرکت می‌تواند با رابط کاربری One UI خود، در بخش نرم‌افزار نیز قدرت‌نمایی کند. علاوه بر این، قول پشتیبانی نرم‌افزار ۴ الی ۵ ساله سامسونگ، بهترین چیزی است که در بخش نرم‌افزاری این گوشی‌های اتفاق افتاده که باعث شده بار دیگر سامسونگ و گلکسی، موفق به شکست دادن گوگل و پیکسل شوند.

 

پیکسل ۷ و شیائومی ۱۳ گلکسی اس ۲۳ را به چالش خواهند کشید

اکنون مطمئنا می‌توان گفت گلکسی اس ۲۳ حدود ۱۵۰ الی ۲۰۰ دلار گران‌تر از گوشی‌های مانند پیکسل ۷ و شیائومی ۱۳ خواهد بود. اما انتظار می‌رود که هیچ‌کدام از آن‌ها نتوانند به اندازه گلکسی اس ۲۳ به فروش برسند. همچنین انتظار می‌رود:

  • انتظار می‌رود پیکسل ۷ به طور قابل توجهی از گلکسی اس ۲۳ ارزان‌تر باشد. اما همچنان لقب پرچمداری با ضعیف‌ترین پردازنده موجود در بازار را با خود یدک بکشد. این دستگاه که تنها سه سال از بروزرسانی اندروید بهره می‌برد، با طراحی حجیم مورد پسند افراد زیادی نیست. همچنین دسترسی پایین و محدود این گوشی، یکی دیگر از چالش‌های پرچمدار گوگل است.
  • انتظار می‌رود سری شیائومی ۱۳ به زودی در بازار جهانی عرضه شود. دستگاهی شاید در دنیای اندرویدی‌ها، شاید بتواند بیش از همه به گلکسی اس ۲۳ نزدیک شود. این گوشی با طراحی فشرده خود، دارای نمایشگری عالی و دوربینی باکیفیت است. با این حال، گوشی‌های شیائومی از پشتیبانی نرم‌افزاری خوبی برخوردار نیستند. این موضوع نیز، چیزی نیست که در هنگام پرداخت مبلغی بالا برای خرید یک پرچمدار بتوان از آن چشم‌پوشی کرد. همچنین در دسترس نبودن این گوشی در ایالات متحده حتی در صورت عرضه جهانی، از سایر مشکلات آن به شمار می‌رود.

نظر شما درباره پرچمدار آینده سامسونگ چیست؟ اگر شما از یک پرچمدار قدیمی این شرکت کره‌ای یا هر گوشی دیگری استفاده می‌کنید، آیا به دنبال ارتقا دستگاه خود هستید؟ اگر پاسختان بله است، گلکسی اس ۲۳ شاید همان دستگاهی باشد که منتظرش بودید تا شما را به سمت بازار برای خرید آن ترغیب کند. سامسونگ در طول سال‌ها تغییرات زیادی کرده و اکنون می‌توان گفت این شرکت قابل اعتمادترین پرچمدارهای اندرویدی با بیشترین پشتیبانی نرم‌افزاری را تولید می‌کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

RezaMirali

۱۴۰۱/۱۰/۲۶
من فن سیستم باز و اندروید هستم ولی هردوتون غیر منطقی و متعصبانه نظر دادید. قطعا گوشی اندرویدی جدیدی مثل شیائومی 12t pro از ایفون و 12 11 خیلی خیلی بهتره هم پردازنده هم باتری هم دوربین و صفحه... و ازون طرف 13 پرومکس عمر باتری خوبی هم داره

سجاد

۱۴۰۱/۱۰/۲۴
درصد باتری داره.الان 10 میلیون وردار برو یه گوشی دست دوم آیفون ویه نوی سامسونگ بگیر.باهردوشون عکس بگیر ویک ساعت وبگردی کن وگیم بازی کن.اگه از سرعت وکیفیت آیفون انگشت به دهن موندی جای تعجب نیست !
هردوتاشونو بزن شارژ 100 که شدن بذار کنار و بعد نصف روز برشون دار..اگه سامسونگه 15 درصد الکی خالی کرده بازم تعجب نکن..ولی آیفونه تکون نخورده درصدش..هر نرم افزاری که که مورد استفاده عمومه شما بگو تا من نسخه آیفونشو بگم برات.آیفون برای پز برند نشده برای کیفیت فوق العادش برند شده !

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۱/۱۰/۲۰
اپل در چند نسل اخیر پرچمدارهایش، با جنجال‌های زیادی مواجه بوده که اتفاقاً خودِ اپل هم باعث ایجاد بسیاری از آن‌ها بوده است. از این جنجال‌ها می‌توان به عمرِ باتریِ کم، عدمِ نشانگرِ درصدِ باتری، زوم متوسط، قیمت فوق‌العاده بالای آیفون‌ها(آن هم با اکوسیستمی بسته) و صدالبته طراحیِ نه‌چندان جذاب(در قیاس با رقبای اندروئیدی) وَ ده‌ها بلکه صدها مورد دیگر اشاره کرد.