خانهاخبار
اولین تصاویر از خودروی برقی شیائومی منتشر شد

اولین تصاویر از خودروی برقی شیائومی منتشر شد

سرمایه‌گذاری ۱٫۵ میلیارد دلاری شیائومی که از اوایل سال ۲۰۲۱ در صنعت خودروسازی صورت گرفت، حالا به مرور زمان در حال ثمر دادن است.
۱۴۰۱/۱۰/۱۸

طبق گزارش رسانه‌های محلی، شیائومی سازنده چینی گوشی‌های هوشمند در حال کار بر روی دو خودروی الکتریکی است که اولین مدل آن قصد دارد با سدان مدل 3 تسلا رقابت کند. مدل اول با کد «Modena» گفته می‌شود که بزرگتر و قدرتمندتر از تسلا است و قیمتی مشابه P7 XPeng خواهد داشت.

به نظر می‌رسد که این شرکت دو نسخه مختلف از این خودرو را در نظر دارد، یکی با قیمت اولیه بین ۳۸۰۰۰ تا ۴۳۶۰۰ دلار و دیگری با قیمت اولیه ۵۱۶۰۰ دلار.

image

 

انتظار می‌رود که برق مدل مقرون به صرفه‌تر از یک بسته باتری استاندارد ۴۰۰ ولتی BYD لیتیوم فسفات آهن تامین شود؛ همچنین این مدل دارای تعداد زیادی حسگر است که با همکاری شرکت آلمانی Continental توسعه یافته است، و به همراه دوربین‌ها و پنج عدد رادار موج میلی‌متری که مشابه با آنچه Li Auto Li One سال ۲۰۲۱ استفاده می‌کند است.

مدل گران قیمت‌تر این محصول هم بر اساس معماری ۸۰۰ ولت با ولتاژ بالا ساخته می‌شود . از باتری Qilin CATL استفاده می‌کند که تنها در ۱۵ دقیقه از ۰ تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود. این محصول به پردازنده Orin X از انویدیا و همچنین لایدار و الگریتم‌های توسعه یافته توسط شرکت شیائومی مجهز خواهد بود.

هر دو نسخه دارای کابین هوشمند به همراه پردازنده کوالکام 8295 هستند که قرار است برای اولین بار اواخر سال جاری در Jidu ROBO-01 استفاده شود. دومین خودروی تولیدی شیائومی با نام رمز «Le mans» برای معرفی در سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است و دارای سه موتور با نرم افزار کنترل داخلی خواهد بود که بر روی همان پلتفرم اول ساخته خواهد شد.

در مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹) بود که شیائومی اعلام کرد که با اولین سرمایه گذاری ۱٫۵ میلیارد دلاری و پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در دهه بعدی، وارد صنعت خودروسازی خواهد شد و حالا کم کم شاهد پیشرفت شیائومی در این حوزه هستیم.

این شرکت در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) قراردادی را با کمیته مدیریت منطقه توسعه اقتصادی و فن‌آوری پکن امضا کرد تا یک تاسیسات ۳۰۰۰۰۰ واحدی در سال را در ییژوانگ بسازد که همراه با یک پایگاه مرکزی برای صنعت خودروسازی و ستاد فروش و تحقیق و توسعه باشد.

این کارخانه در دو فاز  با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰۰۰۰ خودرو در هر فاز ساخته می‌شود و انتظار می‌رود تولید انبوه آن نیز از سال ۲۰۲۴ آغاز شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)