خانهاخبار
به دلیل کاهش عرضه آیفون، اپل سهم بازار خود را در چین از دست داده است

به دلیل کاهش عرضه آیفون، اپل سهم بازار خود را در چین از دست داده است

در پی شیوع مجدد کرونا در چین، اپل نیز از این موضوع متضرر شد.
۱۴۰۱/۱۰/۱۸

طبق گفته جی پی مورگان، مشکلات دوام عرضه باعث شدند ماه نوامبر (مصادف با ماه آبان) آیفون با بیشترین کاهش عرضه مواجه شود. اما در ماه دسامبر (مصادف با ماه آذر) نشانه‌هایی از بهبود این مشکلات رویت شد.

image

 

مشکلات تامین در چین پس از مدت کوتاهی که از عرضه خانواده آیفون ۱۴ می‌گذشت، تاثیر زیادی روی فروش این سری مخصوصا نسخه‌های پرو آن داشت. اما با این حال، با وجود بهبود زمان حمل‌ونقل از آن موقع، اپل درآمد سه ماهه چهارم سختی رو پشت سر گذاشته است.

بر اساس گزارش جی پی مورگان و آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین که توسط وبسایت Apple Insider مشاهده شده است، محموله‌های شرکت آمریکایی در نوامبر ۲۰۲۲ (مصادف با آبان ۱۴۰۱) در مقایسه با مدت مشابه سال با قبل کاهش ۵۸ درصدی مواجه خواهد شد. همچنین پیگیری بیشتر محموله‌ها نشان می‌دهد در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲، اپل با کاهش ۳۱ درصدی در مقایسه با مدت زمانی مشابه سال قبل همراه بوده است.

این کاهش شدید توانسته کاهشی ۲ درصدی بر سهم بازار اپل در چین بر جای بگذارد. در نوامبر سال ۲۰۲۲، اپل سهم ۱۹ درصدی در بازار چین داشت، در حالی که نوامبر سال ۲۰۲۱ عدد ۲۱ درصد را نشان می‌دهد.

همچنین این کاهش سهم بازار چندان عمیق نبود. زیرا کل بازار گوشی‌های هوشمند نیز شاهد یک کاهش ۳۴ درصدی بود. کاهش اپل نیز یک مشکل عرضه بود که به دلیل مشکلات چین در پی شیوع مجدد ویروس کرونا و پیامدهای آن در کارخانه فاکسکان ایجاد شد.

image

 

تصویری از نمودار سهم بازار اپل در بازه زمانی نشان داده شده

جی پی مورگان ادامه داده که انتظار داده این کاهش محموله‌ها حداقل تا نیمه اول ژانویه (مصادف با اواخر دی) ادامه پیدا کند. لازم به ذکر است که اپل باید تلاش کند تا سهام خود را با قیمت هدف ۱۹۰ دلار به ازای هر سهم حفظ کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)