خانهاخبار
هدست واقعیت ترکیبی HTC Vive XR Elite رسما معرفی شد

هدست واقعیت ترکیبی HTC Vive XR Elite رسما معرفی شد

هدست هوشمند جدید HTC از قابلیت‌های نرم‌افزاری قابل توجه و قیمت 1100 دلاری بهره می‌برد.
۱۴۰۱/۱۰/۱۷

برند HTC در طی رویداد CES 2023 از جدیدترین هدست هوشمند خود موسوم به Vive XR Elite رونمایی کرد که محصولی با قابلیت واقعیت ترکیبی شامل واقعیت مجازی و افزوده می‌شود. در حال حاضر، HTC پیش‌فروش هدست هوشمند جدید خود را آغاز کرده است که با قیمت هنگفت 1100 دلاری قابل سفارش است.

همانطور که از نام این هدست هوشمند مشخص است، Vive XR Elite برای رقابت با سری هدست‌های Quest متا و هدست واقعیت مجازی مورد انتظار اپل روانه بازار خواهد شد. به طور کلی، هدست جدید HTC در کنار پشتیبانی از بازی‌ها و ‌نرم‌افزارهای مختلف تجربه ویدئوهای تمام رنگی باکیفیت را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

image

شایان ذکر است هدست واقعیت ترکیبی Vive XR Elite با وزن 625 گرمی خود دستگاهی نسبتا سبک محسوب می‌شود که از متا Quest پرو 722 گرمی اندکی سبک‌تر است. البته هدست HTC از هدست متا Quest 2 سنگین‌تر است. به لطف سنسور تشخیص عمق پیشرفته و دوربین‌های رنگی، هدست Vive XR Elite اگاهی محیطی کاربر را به طرز چشمگیری بهبود می‌بخشد که انتظار می‌رود تجربه لذت‌بخشی را برای کاربر به ارمغان بیاورد.

طبق اعلام رسمی HTC، هدست Vive XR Elite از نمایشگر باکیفیت 2K به ازای هر چشم، میدان دید اریب 110 درجه‌ای، حافظه رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی برخوردار است. قلب تپنده این هدست هوشمند تراشه اسنپدراگون XR2 است که از توان پردازشی بالایی بهره می‌برد. HTC برای سبک‌تر کردن هدست Vive XR Elite از حالت ویژه‌ای به نام عینک رونمایی کرده است که به کاربر اجازه می‌دهد با حذف کردن بند سیلیکونی به همراه باتری و اضافه کردن فریم‌های پلاستیکی وزن هدست را به میزان 240 گرم کاهش دهد.

image

در نهایت باید اشاره کرد که HTC به همراه هدست Vive XR Elite یک باتری و دو کنترل حرکتی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به علاوه، عرضه هدست واقعیت ترکیبی HTC از اواخر ماه فوریه سال 2023 میلای آغاز خواهد شد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)