خانهاخبار
اپل دیگر برنامه‌ای برای عرضه آیفون SE نسل چهارم در سال بعد ندارد

اپل دیگر برنامه‌ای برای عرضه آیفون SE نسل چهارم در سال بعد ندارد

مینگ چی کو که پیش‌تر گفته بود اپل احتمالا در سال ۲۰۲۴ از آیفون SE نسل چهارم رونمایی کند، امروز این موضوع را کاملا لغو شده اعلام کرده و گفته اپل تمام برنامه‌های معرفی و عرضه این محصول را کنار کذاشته است.
۱۴۰۱/۱۰/۱۷

به گفته مینگ چی کو افشاگر با سابقه اپل، این شرکت به تامین کنندگان اطلاع داده که برنامه‌های خود را برای عرضه نسل چهارم آیفون SE در سال ۲۰۲۴ لغو کرده است. کو پیش‌تر گفته بود که آیفون SE نسل چهارم لغو یا به تعویق خواهد افتاد، اما اکنون کاملا معتقد است که عرضه این دستگاه لغو شده است.

کو امروز در پستی گفته که اپل قصد دارد اولین تراشه 5G داخلی خود را در نسل چهارم آیفون SE معرفی کند، اما بدیهی است که انتظار نمی‌رود این اتفاق بیافتد، زیرا ظاهرا عرضه این دستگاه حداقل فعلا لغو شده است. این تحلیلگر اظهار کرده که این احتمال وجود دارد که اپل در سال ۲۰۲۴ هم از تراشه‌های 5G کوالکام برای سری آیفون ۱۶ استفاده کند.

image

او ادامه داده که اپل قصد دارد تراشه 5G اختصاصی خود را قبل از عرضه در مدل‌های اصلی آیفون مانند سری ۱۶، در آیفون SE آزمایش کند تا اطمینان حاصل کند عملکرد آن در دنیای واقعی قابل قبول است:

با توجه به نگرانی‌ها مبنی بر اینکه عملکرد تراشه‌های باند پایه داخلی ممکن است با کوالکام  همتراز نباشد، اپل در ابتدا برنامه‌ریزی کرده تا تراشه‌های باند پایه خود را در سال ۲۰۲۴ عرضه کند و اجازه دهد ابتدا آیفون SE نسل چهارم پایین رده از آن استفاده کند و سپس تصمیم بگیرد که در سری اصلی آیفون‌های خود از آن استفاده کند یا خیر. آیفون ۱۶ بسته به وضعیت توسعه آیفون SE نسل چهار از تراشه بیس باند خود استفاده خواهد کرد. با این حال لغو عرضه نسل چهارم آیفون SE شانس باقی ماندن کوالکام به عنوان تامین کننده انحصاری تراشه‌های باند پایه را برای سری جدید آیفون ۱۶ در نیمه دوم سال ۲۰۲۴، به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

نسل سوم آیفون SE در ماه مارس سال گذشته (اسفند ۱۴۰۰) عرضه شد و دارای مودم اسنپدراگون X57 کوالکام برای شبکه بود. اما در مورد مدل‌های آیفون ۱۵ انتظار می‌رود از مودم اسنپدراگون X70 استفاده شود، در حالی که مدل‌های آیفون ۱۶ ممکن است از اسنپدراگون X75 که هنوز معرفی نشده است بهره‌مند شوند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)