خانهاخبار
برخی از گوشی‌های سامسونگ آپدیت گوگل پلی را دریافت نمی‌کنند

برخی از گوشی‌های سامسونگ آپدیت گوگل پلی را دریافت نمی‌کنند

به گزارش کاربران گوشی‌های سامسونگ، به نظر می‌رسد این دستگاه‌ها با مشکلی جدی مواجه هستند.
۱۴۰۱/۱۰/۱۴

اخیرا کاربران گوشی‌های سامسونگ در شبکه‌های اجتماعی گزارش داده که در بروزرسانی گوگل پلی که در جولای ۲۰۲۲ (مصادف با تیر ۱۴۰۱) منتشر شد گیر کرده‌اند. در حالی که آخرین نسخه این برنامه مربوط به دسامبر ۲۰۲۲ (مصادف با آذر ۱۴۰۱) است، کاربران گوشی‌های پرچمداری مانند گلکسی اس ۲۲ و گلکسی زد فولد ۴ نیز این گزارش را داده‌اند.

image

 

احتمالا تا کنون در بروزرسانی‌های سیستمی و امنیتی شنیده‌اید، اما نوع دیگری از بروزرسانی وجود داشته که مستقیما از سوی گوگل به تلفن‌های دارای اندروید ۱۰ یا بالاتر ارائه می‌شود. این آپدیت‌ها، بروزرسانی‌های سیستمی و امنیتی گوگل پلی هستند و دستگاه اندرویدی باید آن‌ها را دریافت کند، حتی اگر هیچ بروزرسانی سیستم‌افزار یا امنیتی نداشته باشد.

این موضوع مربوط به یک اصلاح بزرگ از سوی گوگل بود که با اندروید ۱۰ ارائه شد و گوگل پلی را تبدیل به چیزی بیشتر از یک فروشگاه اپلیکیشن کرد. هدف از این کار، محافظت در برابر اهداف مخرب به ویژه برنامه‌های مشکوکی بود که ممکن است به دستگاه شما راه پیدا کرده و گوگل پلی آن‌ها را شناسایی کند.

اما این موضوع چه ربطی به گوشی‌های سامسونگ دارد؟ همانطور که وب‌سایت Android Police نیز این موضوع را گزارش داده، برخی کاربران در رسانه‌هایی مانند Reddit گزارش داده که به طرز مشکوک دیگر این بروزرسانی‌ها را دریافت نمی‌کنند.

چگونه نسخه بروزرسانی امنیتی گوگل پلی خود را بررسی کنیم؟

در برخی موارد، کاربران درخواست‌هایی برای راه‌اندازی مجدد و اعمال آخرین بروزرسانی دریافت می‌کنند و توصیه می‌شود اگر این اعلان‌ها را دریافت کردید، سریعا بروزرسانی را دریافت کنید. اما راه‌حل‌های پشتیبان نیز برای این عمل وجود دارد:

  1. تنظیمات را باز کنید.
  2. به بخش Security & Privacy بروید.
  3. بخش Updates را باز کنید.
  4. هر دو نسخه بروزرسانی گوگل پلی را با آخرین نسخه‌ها مقایسه کنید.

در حال حاضر، هر دو نسخه از بروزرسانی‌ها به شرح زیر است:

  • نسخه بروزرسانی سیستمی گوگل پلی: آخرین نسخه از ۱ نوامبر ۲۰۲۲ (مصادف با ۱۰ آبان ۱۴۰۱)
  • نسخه بروزرسانی امنیتی گوگل پلی: آخرین نسخه از ۵ دسامبر ۲۰۲۲ (مصادف با ۱۴ آذر ۱۴۰۱)

با این حال، گزارش‌هایی نیز وجود داشته که حتی این روش نیز مشکل را برطرف نمی‌کند، زیرا حتی پس از راه‌اندازی مجدد دستگاه، نسخه‌ها ثابت می‌مانند. به این ترتیب، پس از راه‌اندازی مجدد گوشی، مطمئن شوید که دوباره آن را بررسی کنید. اما اگر مجددا نسخه‌ها تغییر نکرده باشد چه باید کرد؟

در حال حاضر، هیچ راه حل قطعی از سوی سامسونگ یا گوگل ارائه نشده است. با توجه به اینکه این مشکل حتی روی گوشی‌های پرچمدار و برخی میان‌رده‌های برجسته مانند A52 تاثیر می‌گذارد، انتظار می‌رود این مشکلی به زودی رفع شود. احتمال می‌رود این معضل فعلی، با بروزرسانی سیستمی ژانویه که در اوایل ماه با سری گلکسی نوت ۱۰ آغاز شد برطرف شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

علی

۱۴۰۱/۱۰/۱۷
چرا گلکسی نوت ۱۰ پلاس اندروید ۱۳ نگرفته!؟اصلا باورم نمیشه!؟یه گوشی پرچمداروهمه فن حریف چرا تاحالا اندروید ۱۳ نگرفته??????

AJ

۱۴۰۱/۱۰/۱۴
همش شایعست من خودم A72 و S21FE و S21 Ultra و S22 Ultra رو توی این یکی دو سال اخیر خریدمو از هر کدوم یه مدت استفاده کردم اتفاقا با اینکه مدت کمی دستم بودن همیشون آپدیت های امنیتی و چنتا از آپدیت های دیگه رو دریافت میکردن البته اینم بگم من گوشیامو همیشه روی ریجن هندوستان میزارم و همیشه vpn های اصلی رو استفاده میکردم نمیدونم ربطی داره یا نه ولی آپدیتها همیشه میومد برام تنها مشکلی ک سامسونگ داره اینه ک مثلا اگ امروز آپدیت اندروید 13 واسه اندرویدی ها بیاد سامسونگ حداقل 7 تا 9 ماه بعد این آپدیت رو تازه واسه گوشیهای پرچمدارش آماده میکنه در کل اکثر اندرویدی ها آپدیتهای بزرگ سیستم عامل رو خیلی دیر دریافت میکنن جوری ک دیگه تا دریافت کنن میبینی اندروید نسخه بعدی هم معرفی شده / ولی این مشکل توی آیفونها به هیچ عنوان وجود نداره از آیفون 7 به بالا تا آیفون 14 پرومکس همشون تمام آپدیتها رو به محض انتشار دریافت میکنن همزمان و جالب اینجاست خیلی این آپدیتها سریع آماده میشن و هر بار کلی امکانات جدید بهش اضافه میشه خداییش اپل توی بخش سخت افزار ک همیشه تک بوده ولی توی نرم افزار دیگ از تک بودن گذشته تبدیل به بهترین شده