خانهاخبار
برنده‌ها و بازنده‌های ۲۰۲۲ شرکت گوگل

برنده‌ها و بازنده‌های ۲۰۲۲ شرکت گوگل

این آخرین مطلب از سری برنده‌ها و بازنده‌های ۲۰۲۲ است که این بار سراغ شرکت گوگل رفته‌ایم.
۱۴۰۱/۱۰/۱۵

سال هاست که گوگل به طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند پیکسل مشغول است، اما چندی است که به توسعه دیوایس‌های دیگر نیز روی آورده است. پس از تغییر ساختار پیکسل ۶ در سال ۲۰۲۱ با تراشه اختصاصی، شاهد تغییراتی در زبان طراحی و سیستم دوربین این گوشی هوشمند نیز بودیم.

در ادامه این تغییرات، گوشی هوشمند پیکسل ۷ و نسخه پرو آن معرفی شد و روند معرفی محصولات شگفت انگیز این کمپانی با پیکسل واچ و تبلت پیکسل ادامه پیدا خواهد کرد. 

متأسفانه گوگل قدم‌های خود در این عرصه را کوتاه و شمرده می‌پیماید، اما دست کم می‌توان مطمئن بود که محصول نهایی، دیوایس جذاب و کار راه اندازی از آب در خواهد آمد. در ادامه نگاهی به محصولات موفق و نا موفق گوگل در سال ۲۰۲۲ می‌اندازیم. با ما همراه باشید.

برنده شماره یک و دو: پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو

شاید این دو محصول را نتوان بهترین گوشی هوشمند از لحاظ فروش در سال ۲۰۲۲ به حساب آورد، اما می‌توان به عنوان عنصری مهم در این عرصه از آن‌ها یاد کرد. شاید دلیل فروش پایین آن‌ها، سیاست‌های گوگل از قبیل عدم برخورداری از ارتباط ماهواره‌ای، عدم وجود زوم زیاد در اپلیکیشن دوربین و تولید نشدن نسخه تاشو این محصول باشد.

اما نباید این موضوع را از یاد ببریم که پیکسل ۷ و نسخه پرو توسط گوگل که سازنده و توسعه دهنده پلتفرم اندروید است، طراحی و ارائه شده است و به این ترتیب می‌توان انتظار خدمات نرم‌افزاری خوبی از آن داشت.

image

پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو

این دو محصول از دوربین پیکسل که به عنوان امضای محصولات گوگل از آن یاد می‌شود، برخوردار هستند و بسیاری از کاربران نیز عاشق این دوربین هستند. زبان طراحی خاص و هدایایی که به افراد پیش خرید کننده اهدا می‌شد نیز تا حدودی توانست میزان فروش این دو گوشی هوشمند را بالا ببرد. به این ترتیب کاربران با خرید پیکسل ۷ یک عدد هدفون بی سیم پیکسل بادز و در ازای خرید پیکسل ۷ پرو نیز یک عدد پیکسل واچ به صورت رایگان دریافت می‌کردند.

برنده شماره سه: پیکسل 6a

این محصول به عنوان عضوی از یک خانواده همیشه موفق به حساب می‌آید. گوشی‌های هوشمند با پسوند a مخصوصا در کشور آمریکا که محصولات چینی در دسترس نیستند، عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند. اما پیکسل 6a چیزی بیش از یک محصول میان رده به حساب می‌آید و از یک شخصیت خاصی برخوردار است که اغلب گوشی‌های سری Galaxy Aسامسونگ از آن بی بهره هستند.

مانند نسخه اصلی، Pixel 6a نیز از زبان طراحی جذابی برخوردار بوده و دوربین پیکسل را نیز با خود به همراه دارد. تراشه اختصاصی Tensor هم به عنوان قلب تپنده آن ایفای نقش می‌کند.

image

پیکسل 6a

یکی از بهترین امتیازات این گوشی هوشمند، ابعاد و سایز آن است. این محصول را می‌توان یکی از خوش دست ترین اسمارت فون‌های موجود در بازار به حساب آورد. این موضوع را اگر با عمر مفید باتری فوق العاده در کنار هم بگذاریم، به این نتیجه می‌رسیم که خرید پیکسل 6a یک معامله برنده به حساب می‌آید.

بازنده شماره یک: پیکسل واچ

Pixel Watch اولین ساعت هوشمند گوگل نام دارد که از زبان طراحی خاصی برخوردار بوده و پلتفرم Wear OS نیز آن را همراهی می‌کند. علاقمندان و طرفداران برند گوگل، روی آن حساب ویژه‌ای باز کرده بودند.

image

پیکسل واچ

اما Pixel Watch نتوانست آنچنان که باید و شاید، عملکرد خوبی در این مارکت از خود نشان دهد. به این ترتیب حتی با وجود ارسال این محصول به عنوان هدیه به خریداران پیکسل ۷ پرو، باز هم تعداد زیادی از این ساعت هوشمند به دست کاربران نرسیده است!

بازنده شماره دو: پیکسل فولد

برای دومین سال متوالی، شایعات پیرامون Pixel Fold در رسانه‌های خبری مطرح شد، اما متأسفانه شاهد رونمایی از آن در سال ۲۰۲۲ نبودیم. البته هیچ گاه توسعه این محصول تکذیب نشده است و حتی شاهد حضور آن در گیک بنچ نیز بودیم، اما هیچ گاه به مرحله معرفی نرسید.

image

تصویر رندر شده پیکسل فولد

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)