خانهاخبار
برنده‌ها و بازنده‌های ۲۰۲۲ شرکت ایسوس

برنده‌ها و بازنده‌های ۲۰۲۲ شرکت ایسوس

به مناسبت سال ۲۰۲۳، نگاهی به عملکرد ایسوس در سال ۲۰۲۲ خواهیم انداخت.
۱۴۰۱/۱۰/۱۵

شرکت ایسوس شاید به اندازه سامسونگ، اپل یا شیائومی در عرصه گوشی‌های هوشمند مطرح نباشد، اما این برند توانسته خود را در دو جبهه ثابت کند: گوشی‌های گیمینگ و پرچمداران جمع‌وجور. ذنفون ۹ گوشی پرچمدار اصلی این برند بوده که تمرکز آن بر قابلیت استفاده از دستگاه با یک دست است. در حالی که خط تولید ROG Phone 6 همچنان به عنوان یک معیاری به عنوان یک گوشی گیمینگ به شمار می‌روند. در ادامه خواهیم دید که در سال ۲۰۲۲ چه چیزی برای ایسوس خوب و چه چیزی بد پیش رفت.

برنده شماره ۱: ذنفون ۹

شرکت ایسوس توانست در سال ۲۰۲۲، بهترین گوشی جمع‌وجور سال را بسازد، جوری که هیچ دستگاه دیگری حتی نزدیک به ذنفون ۹ نیست. همانطور که ذکر شد، این گوشی برای کار با یک دست مناسب بوده و عملکرد یا کیفیت ساخت فدای اندازه گوشی نشده است. ذنفون ۹ با نمایشگری با پنل AMOLED و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، پردازنده اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک و دوربین اصلی بهبود یافته در مقایسه با نسل قبلی یک پرچمدار تمام عیار در سال ۲۰۲۲ به شمار می‌رود.

image

ایسوس ذنفون ۹

این دستگاه دارای طراحی خاصی است که آن را از سایر گوشی‌های موجود در بازار متمایز می‌کند. همچنین عمر باتری این دستگاه نیز بالا بوده و می‌تواند به شما اطمینان خاطر دهد. همچنین بسیاری از تحلیلگران، این گوشی را در میان ۵ گوشی برتر سال ۲۰۲۲ انتخاب کرده‌اند.

برنده شماره ۲: سری ROG 6 Pro/ 6D

یافتن نقص در سری گوشی‌های گیمینگ، یکی از سخت‌ترین کارها در دنیای فناوری است. زیرا این دستگاه‌ها بهترین انتخاب به عنوان یک گوشی گیمینگ در سال ۲۰۲۲ به شمار می‌روند. ایسوس در این دستگاه‌ها یک پکیج کامل در ارائه داده و امسال با دو چیپست برتر اندرویدی، آن‌ها را از نظر سخت‌افزاری کاملا مسلح کرد. اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک در ROG Phone 6 و ROG Phone 6 Pro و مدیاتک Dimensity 9000+ در سری ROG Phone 6D، گوشی‌های ایسوس را از نظر سخت‌افزاری بی‌نیاز کردند.

image

ایسوس ROG Phone 6

این دستگاه دارای نمایشگری ۱۰ بیتی با پنل AMOLED بوده که نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز را ارائه می‌دهند. از دیگر نقاط قوت ایسوس ROG Phone 6 می‌توان به سنسورهای لمسی اولتراسونیک Air Trigger 6، بلندگوهای استریو و عمر باتری بالا اشاره کرد. همچنین کاربرا می‌توانند ایسوس ROG Phone 6 Pro را با حداکثر رم ۱۸ گیگابایت و حداکثر حافظه داخی ۵۱۲ گیگابایت تهیه کنند. همچنین ایسوس برای این گوشی لیست از لوازم جانبی اول شخص ارائه داده تا سری ROG Phone 6 را به عنوان یک دستگاه گیمینگ، کاملا بی‌رقیب کند.

image

ایسوس ROG Phone 6

همچنین در چند سال اخیر، ایسوس تلاش مضاعفی برای مشکل داغ شدن بیش از حد تراشه‌های اسنپدراگون انجام داده است. بنابراین انتظار می‌رود این شرکت در سری گیمینگ بعدی خود، کمی به فکر بهبود دوربین‌ها نیز باشد.

بازنده شماره ۱: بروزرسانی به موقع نرم‌افزار

گوگل در ماه آگوست (مصادف با ماه مرداد) از اندروید ۱۳ رونمایی کرد و ایسوس ۴ ماه بعد، این سیستم عامل را برای ذنفون ۹ ارائه کرد. حتی لازم به ذکر است که ROG Phone 6D و ROG Phone 6 Diablo Immortal Edition همچنان این بروزرسانی را دریافت نکرده و با اندروید ۱۲ کار می‌کنند.

برنامه رسمی ایسوس برای بروزرسانی به اندورید ۱۳، بروزرسانی سری ROG Phone را برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی کرده است؛ اما همچنان تاریخ دقیقی برای آن منتشر نشده است. این موضوع نیز برای کاربران که مجبور به پرداخت قیمتی معادل ۱۲۰۰ دلار/ ۱۲۰۰ یورو برای این گوشی هستند جذاب به نظر نمی‌رسد.

image

 

بدتر از آن، این است که ایسوس تنها دو بروزرسانی بزرگ اندروید و دو سال وصله امنیتی به گوشی‌های خود ارائه داده که در مقابل سایر تولیدکنندگان اندرویدی مانند سامسونگ، گوگل، وان پلاس و اوپو یک فاجعه به شمار می‌رود. با توجه به تعداد کم تولید این دستگاه‌ها و قیمت بسیار بالای آن‌ها، انتظار می‌رود دستگاه‌های ایسوس از پشتیبانی نرم‌افزاری بیشتر برخوردار شوند.

بازنده شماره ۲: فقدان دستگاهی بزرگ که خارج از سری ROG باشد

ذنفون ۹ یک گوشی عالی با کیفیت ساخت بی‌نظیر است که تمامی مشخصات یک پرچمدار را ارائه می‌دهد. اما برخی از طرفداران نیز خواهان و هوادار دستگاهی با نمایشگری بزرگ هستند. شاید سری ROG دارای نمایشگری‌هایی بزرگ باشند، اما دوربین به عنوان نقطه ضعف آن‌ها به شمار رفته و مناسب برای رقابت با دستگاه‌های سامسونگ و اپل نیست.

image

ایسوس ذنفون ۹

ایسوس در سال گذشته دستگاه‌های در سری ذنفون فلیپ تولید که از نظر فروش به موفقیت چشمگیری دست پیدا نکرده و تولید آن‌ها متوقف شد. امیدواریم این شرکت در سال‌های آینده محصولاتی بیشتر از ذنفون ارائه کند. زیرا ایسوس تولیدکننده برخی از بهترین گوشی‌های موجود در بازار است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)