خانهاخبار
برنده‌ها و بازنده‌های ۲۰۲۲ شرکت شیائومی

برنده‌ها و بازنده‌های ۲۰۲۲ شرکت شیائومی

به مناسبت سال ۲۰۲۳، نگاهی به عملکرد شیائومی در سال ۲۰۲۲ خواهیم انداخت.
۱۴۰۱/۱۰/۱۳

شیائومی اکنون در کنار اپل و سامسونگ یکی از سه بازیگر اصلی در بازار گوشی‌های هوشمند است. این شرکت علی‌رغم مشکلاتی که از نظر مالی داشت، محصولات درخشانی را در سال ۲۰۲۲ عرضه کرد. همچنین شیائومی در سال ۲۰۲۲ مبالغ قابل توجهی را در تجارت خودروهای برقی خود سرمایه‌گذاری کرد.

در دنیای گوشی‌های هوشمند، بیش از ده‌ها گوشی ردمی نوت ۱۱، برخی از گوشی‌های بسیار رقابتی و جذاب پوکو و چند هیولای هیجان‌انگیز از سری شیائومی ۱۲ دیدیم. در این مطلب لیستی از برد و باخت‌های شیائومی در سال ۲۰۲۲ وجود داشته که ارزش خواندن دارند. لازم به ذکر است که سری شیائومی ۱۳ در این مطلب گنجانده نشده است، زیرا آنقدر جدبد هستند که نمی‌توان آن‌ها را قضاوت کرد.

برنده شماره ۱: شیائومی ۱۲ اس اولترا

این گوشی توسط بسیاری از رسانه‌هایی که بررسی شد، مورد تحسین قرار گرفت. ماژول دوربین سه‌گانه شیائومی ۱۲ اس اولترا دارای یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با اندازه ۱ اینچی بوده و در کنار دو دوربین دیگر خود، از تواناترین گوشی‌های بازار در زمینه عکاسی به شمار می‌رود. کاملا بدیهی است که شیائومی ۱۲ اس اولترا برای تصویربرداری بی‌نظیر است. حتی اگر ۲ دوربین دیگر آنقدر قوی نباشد، دوربین اصلی این گوشی تمامی موانع را کنار می‌زند.

image

شیائومی ۱۲ اس اولترا

بار پردازشی این گوشی نیز بر دوش تراشه اسنپدراگون ۸ نسل یک پلاس بوده و با نمایشگری با کیفیت 1440p و گواهی ضد آب و گردوغبار IP68، یک دستگاه ایده‌آل به شمار می‌رود. باید گفت که هر تعریفی از یک گوشی خوب داشته باشید، باید شیائومی ۱۲ اس اولترا را در لیست خود جای دهید.

بازنده شماره ۱: شیائومی ۱۲ اس اولترا

دلیل اینکه شیائومی ۱۲ اس اولترا در عین برنده بودن، یک بازنده به حساب می‌آید، محدود بودن آن به بازار چین است. این گوشی از زمان عرضه خود رنگ کشور دیگری جز چین را ندیده است.

image

شیائومی ۱۲ اس اولترا

طرفداران شیائومی و فناوری بسیار ناراحت بوده که این گوشی تنها در چین کار می‌کند. اما هر مشکلی که شیائومی را از عرضه آن به صورت جهانی باز داشت، احتمالا باعث ضرر زیادی برای این شرکت شد.

برنده شماره ۲: شیائومی ۱۲ تی پرو

در سالی که شیائومی نتوانست هیچ گوشی اولترایی را به خارج از چین بفرستد، شیائومی ۱۲ تی پرو بهترین سلاح این شرکت در بازار جهانی است. در حالی که شیائومی ۱۲ پرو پرچمدار بین‌المللی این شرکت بود، اما شیائومی ۱۲ تی پرو به دلیل قیمت کمتر خود، با استقبال بیشتری مواجه شد. این گوشی در بخش سخت‌افزار از اسنپدراگون ۸ نسل یک پلاس قدرتمند برخوردار بود و دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی آن، توانست آبرو شیائومی را در عرصه بین‌المللی حفظ کند.

image

شیائومی ۱۲ تی پرو

اما قابلیت‌های شگفت‌انگیز این گوشی به اینجا ختم نمی‌شود. شیائومی ۱۲ تی پرو دارای نمایشگری باورنکردنی، عمر باتری بالا با شارژر سریع ۱۲۰ واتی و اسپیکرهای عالی بود. این گوشی به وضوح یکی از محصولات موفق شیائومی به شمار می‌رود.

بازنده شماره ۲: سری ردمی نوت ۱۱ شیائومی

خانواده ردمی نوت پرفروش‌ترین دستگاه در مجموعه شیائومی است. این سری دارای میان‌رده‌های توانمندی بوده که به لطف نسخه‌های مختلف، می‌تواند در تمامی بودجه‌های قیمتی در دسترس کاربران قرار گیرد. با این حال، ظاهرا شیائومی این بار بیش از حد پیش رفت و در نهایت روزنامه‌نگاران و علاقه‌مندان را کاملا گیج کرد.

image

سری ردمی نوت ۱۱ شیائومی

بازارهای بزرگی مانند هند و چین، گوشی‌هایی با نام‌های مشابه بسیار زیاد با مشخصاتی متفاوت دارد. برخی از آن‌ها از فناوری 5G پشتیبانی کرده و برخی از بهره بردن از این فناوری عاجز بودند. کاربران در این بازارها برای اینکه بفهمند کدام دستگاه برای آن‌ها مناسب بوده و رتبه آن گوشی چگونه است، به تحقیقاتی گسترده نیاز داشتند. زیرا بازه میان‌رده حساس‌ترین بازه بازار گوشی‌های هوشمند است. به دلیل تعدد بالای دستگاه‌ها در این بازه، کاربران باید بسیار تحقیق کرده تا دستگاهی با بالاترین ارزش خرید را در این بازه خریداری کرده که بیشترین ارزش را در مقابل پول خود دریافت کنند.

شرکت شیائومی در روزهای اول معرفی این خانواده، توانست ۶۰ میلیون واحد از آن را در سراسر جهان به فروش برساند. این رقم پس از مدتی به ۳۰۰ میلیون رسید که یک رقم عالی به شمار می‌رود. اما خود شرکت چینی نیز اعتراف کرد که باید سری بعدی این دستگاه‌ها را ساده‌تر تولید کند.

برنده شماره ۳: پوکو F4 GT

پوکو F4 GT یک گوشی با پردازنده قوی بوده که تمامی ویژگی مناسب یک گوشی گیمینگ را دارا است. این دستگاه دارای ماشه‌ها پاپ آپ و LEDهای RGB در پشت بوده که زیبایی خاصی به گوشی می‌بخشند. همچنین نمایشگر پوکو F4 GT نیز نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی را ارائه داده که می‌تواند به خوبی بازی‌ها را اجرا کند.

image

پوکو F4 GT

این دستگاه همچنین دارای یک نرم‌افزار روان و مناسب است که باعث می‌شود پوکو F4 GT برای بسیاری از کاربران، به یک انتخاب واضح تبدیل شود.

بازنده شماره ۳: شیائومی میکس فولد ۲

نسل دوم گوشی‌های تاشو شیائومی، یعنی میکس فولد ۲، راه نسل قبل خود را ادامه داد. یعنی هرگز وارد بازارهای بین‌المللی نشد. بدتر از آن، این است که این دستگاه به عنوان نسل دوم یک خانواده، آنقدر خوب نبود.

شیائومی میکس فولد ۲

بر اساس اعلام رسانه GSMArena، این وب‌سایت شیائومی میکس فولد ۲ را بررسی کرده است. آن‌ها اذعان داشته که نازکی این دستگاه بسیار چشم‌نواز بوده، اما MIUI سفارشی آن، قابلیت‌های مولتی تسکینگ محدودی را ارائه کرده که باعث از بین رفتن بسیاری از کاربردهی نمایشگر داخلی بزرگ این گوشی می‌شود.

همچنین داغ شدن بیش از حد این گوشی، عملکرد نه چندان جالب دوربین و قیمت نسبتا بالای آن، سایر دلایل به شمار رفتن این گوشی به عنوان یک شکست برای شیائومی است. طرفداران شیائومی اکنون امیدوارند این شرکت پس از تجربه عرضه دو دستگاه تاشو، تجربه کافی را کسب کرده و بتواند میکس فولد ۳ را به عنوان یک دستگاه برتر معرفی کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)