خانهاخبار
از زمان بحران مالی به دلیل مشکلات تولید آیفون، سهام اپل با بیشترین کاهش مواجه شده است

از زمان بحران مالی به دلیل مشکلات تولید آیفون، سهام اپل با بیشترین کاهش مواجه شده است

به نظر می‌رسد بازگشت کووید در چین، این بار یقه اپل را گرفته است.
۱۴۰۱/۱۰/۷

در چند وقت اخیر به دلیل شروع مجدد همه‌گیری ویروس کرونا، شرکت فاکس‌کان که وظیفه مهمی در اسمبل آیفون‌ها را بر عهده دارد نتوانست به اندازه مورد انتظار پاسخگوی انتظارات شرکت آمریکایی باشد. با توجه به اینکه این کمبودها تا حدی پوشش داده شد، اما برنامه تولید سری آیفون ۱۴ و فروش آن نیز در جایی نیز که کوپرتینویی‌ها انتظارش را داشتند.

image

 

در نتیجه، سهام اپل یک بار دیگر با سقوط مواجه شده و اکنون در ماه جاری با کاهش ۱۲.۴ درصدی همراه شده است. البته این سقوط سهام تنها گریبان‌گیر اپل نشده و غول دیگری به نام تسلا نیز با این بحران دست‌وپنجه نرم می‌کند. در حالی که این اتفاق بزرگترین سقوط سهام تاریخ تسلا است، اما برای اپل می‌تواند گفت این بزرگترین سقوط سهام شرکت آمریکایی از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ و سقوط آزاد شاخص‌ها سهام است.

اکنون سهام اپل به قیمت ۱۳۰ دلار به ازای هر سهم رسیده و تقریبا تمامی سودهای انباشته شده در سال ۲۰۲۱ از بین رفته است. این در حالی است که سهام این شرکت آمریکایی در سال ۲۰۲۲ مجموعا ۲۷ درصد کاهش یافته است. البته فشار نرخ بهره فدرال نیز در این مورد بی‌تأثیر نبود. زیرا باعث شد سرمایه‌گذاران به سمت ریسک‌های پرخطر مانند سهام‌های فناوری نروند. در نتیجه تمامی موارد ذکر شده، سهام‌های فناوری در سال جاری به صورت میانگین با کاهش ۲۴ درصدی همراه شد.

با این حال، شرکت اپل توانست ۴۲ درصد درآمد بازار گوشی‌های هوشمند در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ را به خود اختصاص دهد. همچنین در حالی که ممکن است درآمد سه ماهه آخر سال این شرکت در چین نیز به دلیل افزایش کووید تحت تأثیر منفی قرار بگیرد، اما دور از انتظار نیست که درآمد اپل در این کشور مجددا رکورد بزند. همچنین بالا بودن میانگین قیمت فروش اپل نیز به دلیل فروش بیشتر مدل‌های گران سری آیفون ۱۴ یعنی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس است.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)