خانهاخبار
شیائومی از ردمی نوت ۱۲ پرو اسپید ادیشن رونمایی کرد

شیائومی از ردمی نوت ۱۲ پرو اسپید ادیشن رونمایی کرد

شرکت شیائومی از پنجمین عضو خانواده ردمی نوت ۱۲ رونمایی کرد.
۱۴۰۱/۱۰/۷

سری ردمی نوت ۱۲ توسط شیائومی در ماه اکتبر (مصادف با ماه مهر) رونمایی شد. این سری شامل ۴ گوشی بود: ردمی نوت ۱۲، ردمی نوت ۱۲ پرو، ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس و ردمی نوت ۱۲ دیسکاوری. اما اکنون، شیائومی تصمیم به اضافه کردن عضوی جدید به این خانواده گرفته است. دستگاهی جدید که ردمی نوت ۱۲ پرو اسپید ادیشن نام دارد.

image

 

این گوشی نیز همانند ردمی نوت ۱۲ پرو، از فناوری شارژ سریع سیمی ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند. همچنین انرژی این گوشی نیز توسط یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت تأمین شده که از فناوری‌های QC 3+، PD 2.0 و PD 3.0 پشتیبانی می‌کند.

از لحاظ ظاهری نیز، ردمی نوت ۱۲ پرو اسپید ادیشن شباهت زیادی به ردومی نوت ۱۲ دارد. در پنل پشتی این گوشی، ماژول دوربین به مقدار کمی دستخوش تغییر شده و برند ردمی نیز از پایین به بالا منتقل شده است. این دستگاه در واقع شباهت بسیار زیادی به گوشی‌های هوشمند شرکت پوکو داشته و اگر با نام تجاری پوکو در بازارهای خارج از چین عرضه شود، مایه تعجب نخواهد بود. همچنین لازم به ذکر است که در حالی که ردمی نوت ۱۲ پرو اسپید ادیشن از لحاظ ابعاد و اندازه باتری با ردمی نوت ۱۲ پرو کاملا یکسان است اما با وزن ۱۸۱ گرم، ۶ گرم از ردمی نوت ۱۲ پرو سبک‌تر است.

همانطور که پیش‌تر گفته شد، تفاوت عمده گوشی‌های ردمی نوت ۱۲ پرو اسپید ادیشن و نسخه غیر پرو در بخش چیپست و دوربین است. ردمی نوت ۱۲ پرو از پردازنده دایمنسیتی ۱۰۸۰ برخوردار بود و از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد. در حالی که بار پردازشی ردمی نوت ۱۲ پرو اسپید ادیشن بر دوش تراشه اسنپدراگون 778G بوده و دارای دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی ایزوسل HM2 سامسونگ است. همچنین در کنار آن، دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی ماژول دوربین سه‌گانه این گوشی را تشکیل می‌دهند.

ردمی نوت ۱۲ پرو اسپید ادیشن دارای نمایشگر ۶.۶۷ اینچی ۱۰ بیتی با پنل OLED بوده که کیفیت فول اچ دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی را ارائه می‌دهد. در بالای این نمایشگر نیز یک حفره وجود داشته که دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی در آن تعبیه شده است. از دیگر نکات قابل اشاره این گوشی، می‌توان به فناوری اتصال 5G، NFC، حسگر اثر انگشت جانبی، پورت USB-C پشتیبانی از صدای Hi-Res به صورت سیمی و بی‌سیم، گواهی ضد آب و گردوغبار IP53 و بلندگوهای استریو اشاره کرد. همچنین این گوشی از درگاه جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون پشتیبانی می‌کند. عاملی در گوشی‌های هوشمند جدید بسیار نایاب شده است.

در بخش نرم‌افزار نیز، ردمی نوت ۱۲ پرو اسپید ادیشن از اندروید ۱۳ و رابط کاربری MIUI 14 پشتیبانی می‌کند. لازم به ذکر است که ردمی نوت ۱۲ پرو در زمان عرضه با اندروید ۱۳ و رابط کاربری MIUI 13 پشتیبانی می‌کرد. جدیدترین گوشی شیائومی در سه نسخه از نظر پیکربندی حافظه عرضه خواهد شد:

  • ۶ گیگابایت رم به همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۸ گیگابایت رم به همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۱۲ گیگابایت رم به همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی

در آخر، شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو اسپید ادیشن در رنگ‌های مشکی، آبی و سبز عرضه خواهد شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)