خانهاخبار
ایلان ماسک از توییتری‌ها پرسید: آیا باید کنار بکشم؟!

ایلان ماسک از توییتری‌ها پرسید: آیا باید کنار بکشم؟!

ایلان ماسک ساعاتی پیش یک نظر سنجی در حساب کاربری توییتر خود گذاشت که در آن از کاربران پرسید، آیا باید از مدیرعاملی توییتر کنار بکشم؟
۱۴۰۱/۹/۲۸

ایلان ماسک تا به حال چندین و چندبار تصمیم‌ها و اقدامات را به دست خرد جمعی سپرده و در توییتر با یک نظر سنجی، نظر مردم را دخیل کرده است. یکی از جمله این موارد، زمانی بود که تصمیم به باز کردن مجدد اکانت دونالد ترامپ گرفت! او در توییتر نظر سنجی گذاشت که آیا حساب کاربری دونالد ترامپ باید بازگردد و سپس با جواب اکثریت ۵۱٫۸ درصدی که آری بود، حساب کاربری ترامپ به توییتر بازگشت. البته ترامپ که فعلا قبول نکرده برگردد و فقط در شبکه اجتماعی خودش که Truth Social نام دارد فعالیت می‌کند.

حالا این سری، ایلان ماسک با توجه به تمام اخبار منفی که پیرامون خودش و پلتفرم توییتر به وجود آمده، سوال دیگری مطرح کرده که در آن پرسیده «آیا باید از مدیرعاملی توییتر کنار بکشم؟». جالب‌تر اینجاست که تا همین الان، ۵۷٫۲ درصد از کسانی که در این نظر سنجی شرکت کرده‌اند، پاسخ مثبت داده‌اند! تا همین لحظه که این خبر نگارش می‌شود، بیشتر از ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار رای ثبت شده که اکثریت رای به کنار کشیدن ایلان ماسک داده‌اند. این نظر سنجی تا ساعت ۱۴:۵۰ ظهر به وقت ایران ادامه خواهد داشت.

image

 

سلطنت ماسک در توییتر تلفیقی از هرج و مرج، معکوس کردن تصمیم‌های قبلی، ظاهر سازی و دو رویی و از همه مهم‌تر افزایش صحبت‌های نفرت‌انگیز بوده است. با وجودی که ایلان ماسک خودش را بهترین در آزادی بیان می‌داند، چندی پیش تعدادی خبرنگار را که در یک اسپیس تصمیم‌های مدیریتی او را زیر سوال برده بودند، از حضور در توییتر بن کرد! البته بعدا از این تصمیم هم برگشت و آن‌ها دوباره به توییتر دسترسی پیدا کردند و به نظر این یکی از عادات مدیریتی بد ایلان ماسک است که تصمیم می‌گیرد و مدت کوتاهی بعد، پشیمان می‌شود. جالب‌تر اینجاست که ایلان ماسک همان زمانی که قصد خرید توییتر را داشت نیز این ویژگی خود را نشان داده بود! اگر یادتان باشد او ابتدا می‌خواست با ۴۴ میلیارد دلار توییتر را خریداری کند اما بعدا سعی کرد از خرید آن باز پس بزند که در نهایت نشد و مجبور به خرید این پلتفرم شد.

ایلان ماسک حتی در دادگاه قبل از خرید توییتر که توییتر از او و او از توییتر شکایت کرده بودند هم می‌خواست از خرید توییتر سر باز بزند! در نهایت اصلا بعید نیست که او از این تصمیم به کلی پشیمان شده باشد.

image

 

با توجه به ریپلای‌های نظرسنجی امروز ماسک، مردم عمدتا بعید می‌دانند که ایلان ماسک حتی با باختن در این نظر سنجی هم، از توییتر کنار بکشد و فرد دیگری را مدیرعامل توییتر کند. یک خبرنگار ورزشی به اسم Steve Rudden درباره این توییت گفته است که

مردمی که در این نظر سنجی گزینه «بله» را انتخاب می‌کنند باید بدانند که ایلان ماسک [حتی در صورت برکناری از مدیر عاملی] همچنان مالک توییتر خواهد بود و کسی را برای جایگزینی پیدا خواهد کرد که کارهای روزمره را انجام خواهد داد اما نظرات ایلان ماسک را هم در اولویت قرار می‌دهد؛ برای همین را «بله» شما بی معنی است.

از طرف دیگر فردی به همین توییت Steve Rudden ریپلای داده که «اتفاقا اصلا هم شرکت در این نظرسنجی بی معنی نیست زیرا او را در منظر عمومی تحقیر می‌کند». شما در مورد این قضیه چه فکر می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهدی

۱۴۰۱/۹/۲۸
مسلما کنار کشیدنش به نفع همه اس :))))))
افتضاحی که به بار آورده، فضای توییتر رو شدیدا داغون کرده و دیگه اصلا اون چیزی که قبلا بود، نیست!